Ontwerp bestemmingsplan “Evenemententerreinen, Terrassen e.a.”

Logo Ouder-Amstel

 

Burgemeester en Wethoudersvan Ouder-Amstel maken bekend dat zij in hun vergadering van 25 september 2018 het bestemmingsplan “Evenementen, terrassen e.a.” in ontwerp hebben vastgesteld.

Met dit bestemmingsplan wordt het evenementenbeleid planologisch geregeld. Aan het merendeel van de geldende bestemmingsplannen van Ouder-Amstel wordt een regeling toegevoegd die het mogelijk maakt om evenementen te organiseren op locaties in Duivendrecht, Ouderkerk aan de Amstel en Waver. Tevens worden (veelal bestaande) terrassen bij horecagelegenheden planologisch geregeld. Ook wordt de vergunde locatie voor huwelijksceremonies aan de Kerkstraat 11 (Amstelkerk) positief bestemd. De poffertjeskraam aan de Korendragerstraat 4 krijgt een tijdelijke bestemming.

 

Het bestemmingsplan is de juridisch/planologische regeling van het gemeentelijk evenementenbeleid. Dit beleid is verwoord in het “Beleidskader Evenementen Ouder-Amstel” en uitgewerkt in de “Beleidsregels Evenementen Ouder-Amstel”. Deze documenten zijn in 2017 vastgesteld. Daarna heeft een evaluatie van het beleid plaatsgevonden. Dit heeft geleid tot aanpassing van beide documenten. Deze aanpassing heeft onder meer betrekking op evenementen bij de Ouderkerkerplas en de Waver.

Tijdens de termijn van ter inzagelegging van het bestemmingsplan liggen tevens de beleidsdocumenten ter inzage.

Ter inzagelegging:

In de periode van 4 oktober tot en met 14 november 2018 bestaat de mogelijkheid om kennis te nemen van het ontwerp bestemmingsplan. Het plan ligt ter inzage:

  • 1.

    in het gemeentehuis van Ouder-Amstel, Vondelstraat 1 in Ouderkerk aan de Amstel (geopend: maandag, dinsdag en donderdag van 08.00-17.00 uur, op woensdag van 08.00-19.30 uur en op vrijdag van 08.00-16.00 uur)

  • 2.

    in de bibliotheek aan het Dorpsplein 60 in Duivendrecht (geopend: dinsdag 12.00-20.00 uur, woensdag 09.30-17.30 uur, donderdag 12.00-17.30 uur en zaterdag 11.00-17.00 uur)

 

De stukken zijn ook digitaal beschikbaar via:

  • 1.

    ww.ouder-amstel.nl/bestuur/publicatie/bekendmakingen

  • 2.

     www.ruimtelijke plannen.nl

(ID: NL.IMRO.0437.PBPEvenementen-ON01)

  

Tijdens de termijn van ter inzage legging bestaat de mogelijkheid voor een ieder om zienswijzen over het plan kenbaar te maken aan de gemeenteraad van Ouder-Amstel, Postbus 35, 1190 AA Ouderkerk aan de Amstel, of per mail: gemeente @ouder-amstel.nl. U wordt verzocht om bij de correspondentie ons kenmerk: 2017-013565 te vermelden.

Voor vragen en het indienen van mondelinge zienswijzen kunt u telefonisch contact opnemen met mevrouw E. van den Kerkhoff, telefoon: (020) 496 21 21 of per mail: elizabeth.van.den.kerkhoff@duoplus.nl.

 

Ook kan tijdens deze termijn op de beleidsdocumenten worden gereageerd. Reacties kunnen worden gezonden aan Burgemeester en Wethouders van Ouder-Amstel, Postbus 35, 1190 AA Ouderkerk aan de Amstel, of per mail: gemeente @ouder-amstel.nl.

    

 

Ouder-Amstel, 3 oktober 2018

[

Naar boven