Vaststelling “Wijzigingsplan Zuiderweg 12 Niekerk”

Logo Grootegast

 

Burgemeester en wethouders maken gelet op artikel 3.9a van de Wet ruimtelijke ordening bekend dat bij besluit van 27 augustus 2018 het wijzigingsbesluit ex. Artikel 3.6 van de Wet ruimtelijke ordening is genomen voor:

 

  • 1.

    Het wijzigen van het bestemmingsplan Buitengebied om zo een uitbreiding van de ligboxenstal mogelijk te maken op het perceel plaatselijk bekend Zuiderweg 12 te Niekerk, kadastraal bekend gemeente Oldekerk, sectie B, nummers

Het plangebied omvat het gebied zoals is aangegeven op de kaart die bij het wijzigingsplan hoort. Het college heeft de ligging van het bestemmingsvlak dusdanig gewijzigd dat de uitbreiding van de ligboxenstal kan worden gerealiseerd.

 

Inzien wijzigingsbesluit

Het wijzigingsbesluit en de bijbehorende stukken liggen van dinsdag 4 september 2018 tot en met maandag 15 oktober 2018 (gedurende zes weken) ter inzage bij het Klantcontactcentrum van het gemeentehuis tijdens de openingsuren. Het plan is tevens in digitale vorm te raadplegen via de landelijke voorziening www.ruimtelijkeplannen.nl met planidentificatienummer NL.IMRO.0015.WZBG17HERS1-VA01.

De digitale bestanden van het wijzigingsplan hebben wij beschikbaar gesteld op: http://gatekeeper.leek.nl/grootegast/plannen/

 

 

Reageren op het plan (instellen beroep)

Volgens artikel 8.2 van de Wet ruimtelijke ordening kan er gedurende de beroepstermijn van zes weken beroep worden ingesteld tegen het wijzigingsplan. De beroepstermijn vangt daags na de terinzagelegging aan (5 september t/m 16 oktober 2018). Beroep kan worden ingesteld door:

  • 1.

    iedereen die tijdig zijn of haar zienswijze tegen het eerdere ontwerp-wijzigingsplan bij het college van burgemeester en wethouders kenbaar heeft gemaakt;

  • 2.

    iedere belanghebbende die aantoont dat hij redelijkerwijs niet in staat is geweest om zijn zienswijze tegen het voorgaande ontwerp-wijzigingsplan bij het college van burgemeester en wethouders kenbaar te maken.

     

    Een beroepschrift kunt u indienen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, postbus 20019, 2500 EA ’s-Gravenhage. Het beroepschrift bevat naast de titel van het betreffende wijzigingsbesluit in ieder geval uw naam, adres, de dagtekening, een omschrijving van het (onderdeel van het) besluit waartegen het beroep is gericht en de gronden van het beroep. Aan deze procedure zijn griffiekosten verbonden. Na indiening van het beroepschrift ontvangt u nader bericht van de griffie van de Afdeling Bestuursrechtspraak over de verdere procedure.

     

    Het instellen van beroep schorst de werking van het wijzigingsplan niet. Het wijzigingsplan treedt in werking daags na het aflopen van de beroepstermijn.

     

     

    Voorlopige voorziening

    Om de werking van het wijzigingsplan (van het onderdeel waartegen u beroep instelt), te schorsen kan een belanghebbende tijdens de beroepstermijn een verzoek om voorlopige voorziening indienen bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Een verzoek om een voorlopige voorziening moet dezelfde gegevens bevatten als het beroepschrift. Tevens moet u het spoedeisende belang aangeven. Ook als u een verzoek om een voorlopige voorziening indient, moet u griffierecht betalen.

     

     

    Nadere informatie

    Voor verdere inlichtingen of een afspraak kunt u contact opnemen met het Klantcontactcentrum van de gemeente Grootegast, onder telefoonnummer 14 0594.

     

  

Naar boven