Gemeente Den Haag, verkeersbesluit: Markensestraat en Schiermonnikoogsestraat (instellen partieel eenrichtingsverkeer) BWT-00108VKZ18

Logo 's-Gravenhage

[BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN DEN HAAG,

gelezen het op 22 juni 2018 ingekomen verzoek van de wegbeheerder van de gemeente Den Haag

in stadsdeel Scheveningen, tot het nemen van een verkeersbesluit voor het instellen/uitbreiden van

partieel eenrichtingsverkeer (eenrichtingsverkeer met uitzondering van fietsers en bromfietsers) op

de Schiermonnikoogsestraat en een gedeelte van de Markensestraat;

gelezen de op 11 juli 2018  ontvangen brief van de Politie Den Haag, Dienst Regionale

Operationele Samenwerking, Afdeling Infrastructuur, Team Verkeer, kenmerk 2018/-;

overwegende,

dat na een verzoek van wijkberaad Duindorp is vastgesteld dat het in deze smalle straten in een

woonwijk en met verkeer in twee richtingen onder meer uit oogpunt van de verkeersveiligheid

wenselijk is het bestaande partieel eenrichtingsverkeer (eenrichtingsverkeer met uitzondering van

fietsers en bromfietsers) op de Markensestraat verder uit te breiden en wel op het gedeelte van de

Markensestraat dat is gelegen tussen de Goereestraat en het Markenseplein/Markensestraat tussen huisnummers 162 en 229 (in de richting van het Markenseplein, inrijden toegestaan vanaf de zijde

van de Goereestraat) alsmede partieel eenrichtingsverkeer in te stellen op de Schiermonnikoogsestraat

en wel in de richting van de Pluvierstraat (inrijden toegestaan vanaf de Markensestraat);

dat gezien het gestelde in artikel 21 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het

wegverkeer juncto artikel 2 Wegenverkeerswet kan worden opgemerkt dat met het nemen

van de onderhavige verkeersmaatregel(en) het volgende wordt nagestreefd:

het verzekeren van de veiligheid op de weg;het instandhouden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan; dat het voornemen om deze verkeersmaatregel(en) in te stellen op de voorgeschreven wijze is gepubliceerd en gedurende een periode van vier weken ter inzage heeft gelegen teneindebelanghebbenden in de gelegenheid te stellen een zienswijze daarop kenbaar te maken; dat geen reactie is ingekomen; dat ten aanzien van de onderhavige verkeersmaatregel(en) het overleg als bedoeld in artikel 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer heeft plaatsgevonden; dat het betreffende weggedeelte in beheer is bij de gemeente Den Haag en is gelegen binnende bebouwde kom van die gemeente; gelet op de mandaatregeling van burgemeester en wethouders van Den Haag en het daarop gebaseerde ondermandaatbesluit; gelet op artikel 18 eerste lid onder d van de Wegenverkeerswet 1994, juncto artikel 1, artikel 4eerste lid, artikel 12 onder a en b, artikel 18, artikel 21 en 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (Stb. 460, 1990); BESLUITEN:  door het plaatsen van borden volgens model C02, C03 en C04 van Bijlage 1 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (Stb. 459, 1990), met onderbordenvolgens model OB 54, op de onderstaande weggedeelten (partieel) eenrichtingsverkeer in te stellen, dit zoals aangegeven op de hierna genoemde situatietekening:I.01: Schiermonnikoogsestraat, tussen Markensestraat en Pluvierstraat, in de richting van de Pluvierstraat (inrijden toegestaan vanaf de Markensestraat);I.02: Markensestraat, tussen Goereestraat en Markenseplein (Markensestraat tussen huisnummers 162 en 229), in de richting van het Markenseplein (inrijden toegestaan vanaf de zijde van de Goereestraat);  dat als gevolg van de bovenomschreven verkeersmaatregelen alle eerder genomen verkeers- maatregelen/-verkeersbesluiten die hierop betrekking hebben, worden ingetrokken (en de daarmee samenhangende verkeerstekens worden verwijderd) en wel voor zover het gestelde daarin direct betrekking heeft op hetgeen thans opnieuw wordt geregeld;  dat bovengenoemde maatregel(en) gelden op de wijze als aangegeven op de bij dit besluit behorende en daar onlosmakelijk deel van uitmakende situatietekening, die kan worden ingezien bij de Dienst Stadsbeheer, Handhavingsorganisatie/Vergunningen en Handhaving, Loudonstraat 95, Den Haag; Burgemeester en wethouders van Den Haag,Namens dezen:Teamhoofd Vergunningen,M. van der Linden   Afdruk aan:1* DPZ / Wegbeheer Stadsdeel Scheveningen1* Politie Haaglanden, Team Verkeer (DHG.Infra.ABC@politie.nl)1* DSB/IBDH (VOV@denhaag.nl)1* DSO/ afdeling Verkeer en Infrastructuur (SecretariaatVerkeer@denhaag.nl) BEZWAARSCHRIFTBent u het niet eens met dit besluit? En bent u belanghebbende? Dan kunt u een bezwaarschrift indienen.Stuur dit uiterlijk binnen zes weken na de datum bekendmaking van het besluit in. Maakt u gebruik van internet? Dien uw bezwaarschrift dan in via www.denhaag.nl/bezwaar. U heeft hiervoor DigiD nodig. Op www.denhaag.nl/bezwaar vindt u meer informatie. E-mailen kan niet. Beschikt u niet over internet, dan kunt u het bezwaarschrift ook opsturen naar het volgende adres: Burgemeester en wethouders van Den Haag, AWB / bezwaar.Postbus 12 600 2500 DJ DEN HAAG Vermeld in uw bezwaarschrift:naam, adres, telefoonnummer (waar wij u overdag kunnen bereiken) en e-mailadres;de datum en handtekening;een duidelijke omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt. Stuur een kopie van het besluit mee en noem het kenmerk;de argumenten voor bezwaar. Dient u namens iemand anders het bezwaar in? Stuur dan een schriftelijke en ondertekende verklaring (volmacht) mee waaruit blijkt dat u namens die persoon het bezwaar mag indienen. Bij een spoedeisend belang kunt u na het indienen van een bezwaarschrift een verzoek om voorlopige voorziening indienen bij Rechtbank Den Haag.  

Naar boven