Bestemmingsplan ‘Esdoorn-Prins Hendrikstraat te Sint Jansteen’

Logo Hulst

Burgemeester en wethouders van Hulst maken, gelet op het bepaalde in artikel 3.8, lid 3 e.v. van de Wet ruimtelijke ordening in samenhang met afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht, bekend dat de gemeenteraad bij besluit van 5 juli 2018 het bestemmingsplan Esdoorn – Prins Hendrikstraat te Sint Jansteen gewijzigd heeft vastgesteld. Het bestemmingsplan betreft het wijzigen van de bestemming ‘Tuin’ naar ‘Wonen’ ten behoeve van de bouw van vier woningen (drie aan de Prins Hendrikstraat en één aan de Esdoorn).

 

De wijzigingen hebben in ieder geval betrekking op de onderbouwing van Verkeer en Parkeren. Tevens worden er regels toegevoegd voor het realiseren van parkeerplaatsen op eigen terrein. Ook wordt ten behoeve van de verkeersveiligheid en kwaliteit van het straatbeeld het trottoir aan de Esdoorn doorgetrokken tot de steeg naar de Prins Hendrikstraat.

Voor een compleet overzicht van de wijzigingen verwijzen wij u naar de ‘Notitie zienswijzen en ambtshalve wijzigingen‘ behorend bij het vaststellingsbesluit.

 

Het besluit van de gemeenteraad, de notitie ‘Beantwoording zienswijzen’, en het vastgestelde bestemmingsplan ‘Esdoorn – Prins Hendrikstraat te Sint Jansteen’ liggen van 26 juli tot en met 5 september 2018 voor een ieder ter inzage in de gemeentewinkel, Grote Markt 24 te Hulst. Tevens is het plan digitaal raadpleegbaar op de website www.ruimtelijkeplannen.nl onder identificatienummer NL.IMRO.0677.bpstjanprinshesdoo-001V.

 

Beroep

Een belanghebbende, die tijdig zijn zienswijzen bij de gemeenteraad kenbaar heeft gemaakt, alsmede een belanghebbende aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten dat hij geen zienswijzen bij de gemeenteraad naar voren heeft gebracht kan binnen de termijn van 27 juli tot en met 6 september 2018 beroep instellen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA ‘s-Gravenhage. Daarnaast kan iedereen bedenkingen naar voren brengen tegen de wijzigingen zoals die door de raad zijn aangebracht.

 

Het beroepschrift moet zijn ondertekend en dient ten minste te bevatten: de naam en het adres van de indiener, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht en de gronden waarop het bezwaar rust. Zo mogelijk dient een kopie van het bestreden besluit bijgevoegd te worden.

 

Indien beroep wordt ingesteld kan tevens een verzoek om voorlopige voorziening worden gevraagd bij de Voorzitter van de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, waardoor het besluit niet in werking treedt voordat op dat verzoek is beslist. Zonder een dergelijk verzoek treedt het besluit tot vaststelling van het bestemmingsplan in werking met ingang van de dag na die waarop de beroepstermijn afloopt. Voor zowel het indienen van een beroepschrift als een verzoek om voorlopige voorziening is griffierecht verschuldigd.

 

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de afdeling Wonen & Werken, tel.: 14 0114.

 

Hulst, 25 juli 2018

 

Burgemeester en wethouders van Hulst

De burgemeester, J.F. Mulder

De secretaris, S. ter Wal

Naar boven