BEKENDMAKING VASTSTELLING BESTEMMINGSPLAN DOW, Logistiek Centrum 3PL EN OMGEVINGSVERGUNNING

Logo Terneuzen

ARITKEL 3.31 WET RUIMTELIJKE ORDENING, ARTIKEL 3.12 WET ALGEMENE BEPALINGEN OMGEVINGSRECHT (GECOÖRDINEERDE PROCEDURE)

 

Burgemeester en wethouders van Terneuzen maken bekend dat:

  • de gemeenteraad op 3 juli 2018 het bestemmingsplan DOW, Logistiek Centrum 3PL (NL.IMRO.0715.BPIDM03-VG01) ongewijzigd heeft vastgesteld en

  • het college van burgemeester en wethouders de omgevingsvergunning (W-AOV180088) voor de bouw van magazijnen ten behoeve van de opslag van polyehyleenkorrels op het adres Herbert H. Dowweg 13 in Hoek heeft verleend.

Deze beide besluiten zijn, door de onderlinge samenhang, gecoördineerd.

Doel bestemmingsplan en omgevingsvergunning

Het doel van dit bestemmingsplan is het ruimtelijk mogelijk maken van de bouw van een logistiek centrum op het terrein van Dow Benelux. De omgevingsvergunning maakt de bouw van het logistiek centrum aan de Herbert H. Dowweg nr. 13 in Hoek, op het terrein van Dow Benelux, daadwerkelijk mogelijk.

Inzien bestemmingsplan en omgevingsvergunning

Het vastgestelde bestemmingsplan en de omgevingsvergunning liggen van donderdag 12 juli 2018 tot en met woensdag 22 augustus 2018 ter inzage. De stukken zijn volledig te raadplegen via de website www.ruimtelijkeplannen.nl en op http://www.terneuzen.nl/Inwoners_Terneuzen/Wonen/Bestemmingsplannen. De stukken kunnen ook digitaal worden ingezien bij de publieksbalies in Terneuzen en Axel. Wij vragen u voor het inzien van de stukken een telefonische afspraak te maken via telefoonnummer 14 0115.

Beroep

Op grond van artikel 8.3 van de Wet ruimtelijke ordening worden de bovengenoemde besluiten voor de mogelijkheid van beroep als één besluit gezien. Tegen het besluit kunnen belanghebbenden binnen zes weken na de dag waarop het besluit ter inzage is gelegd schriftelijk beroep instellen. Beroep moet u instellen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. U kunt alleen beroep instellen:

  • als u ook een zienswijze bij de gemeenteraad (bestemmingsplan) of het college van burgemeester en wethouders (omgevingsvergunning) heeft ingediend;

  • als u kunt aantonen dat u redelijkerwijs niet in staat was om tegen het ontwerpbestemmingsplan en/of het ontwerp van de omgevingsvergunning een zienswijze in te dienen;

  • als u bezwaar heeft tegen de wijziging van het vastgestelde plan ten opzichte van het ontwerpplan.

Ook kunt u tijdens deze periode een verzoek om voorlopige voorziening indienen. Zo’n verzoek stuurt u naar de voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak. Een beroepschrift en verzoek om voorlopige voorziening stuurt u naar Postbus 20019, 2500 EA ’s-Gravenhage. Bij het indienen van een beroepschrift of voorlopige voorziening bent u griffierecht verschuldigd.

Inwerkingtreding

Het besluit tot vaststelling treedt in werking op de dag na de dag waarop de beroepstermijn afloopt. Als binnen de beroepstermijn ook een verzoek om voorlopige voorziening wordt gedaan dan treedt het plan nog niet in werking. De voorzitter van de afdeling Bestuursrechtspraak moet dan eerst uitspraak doen over de voorlopige voorziening.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met M. Waterman van het team Planvorming, (telefoonnummer 14 0115 of e-mail wro@terneuzen.nl).

 

Terneuzen, 11 juli 2018

Burgemeester en wethouders van Terneuzen,

De burgemeester, J.A.H. (Jan) Lonink

De gemeentesecretaris, J.G. (Jan) Princen

Naar boven