Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Venlo | Staatscourant 2018, 37985 | Vergunningen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Venlo | Staatscourant 2018, 37985 | Vergunningen |
Tervisielegging vastgesteld bestemmingsplan ‘Nieuwbouwplan Pontanusstraat Blerick’ en verlening omgevingsvergunning.
Het project bestaat uit de volgende onderdelen:
Het plangebied is gesitueerd aan de Pontanusstraat, de Gijzenstraat en De Staaiweg te Blerick, kadastraal bekend als gemeente Venlo, sectie M, nummers: 1691, 5042, 5558 en 8030 t/m 8036.
Ten opzichte van de ontwerpomgevingsvergunning is de invulling op enkele punten gewijzigd. De horeca/bijeenkomstruimte begane grond wordt vervangen door twee appartementen (type J en K). Twee appartementen op de 1ste verdieping (type A en B) worden vervangen door één appartement.
In dit kader maken burgemeester en wethouders van Venlo bekend dat voor de realisering van het project een tweetal besluiten, met bijbehorende stukken, ter inzage worden gelegd (hierna aangeduid als besluit 1 en 2):
1. Het vastgestelde Bestemmingsplan ‘Nieuwbouwplan Pontanusstraat Blerick’
(identificatienummer: NL.IMRO.0983.BP201707PONTANUS-VA01). Het bestemmingsplan
voorziet in de planologisch-juridische grondslag om het project te realiseren binnen de aan het plangebied toe te kennen bestemming “Gemengd”.
2. Besluit tot verlening van een omgevingsvergunning (1168002) voor de activiteiten
‘Bouwen van een bouwwerk’ en ‘Het maken, hebben of veranderen van een uitweg of het gebruik daarvan veranderen’. Dit alles met bijbehorende stukken ten behoeve van het oprichten van 4 eengezins- stadswoningen, een appartementencomplex (19 appartementen), en een parkeerkelder en bijbehorende voorzieningen aan de Pontanusstraat 9 tot en met 17 te Venlo.
Burgemeester en wethouders van Venlo hebben op grond van de Coördinatie-
verordening gemeente Venlo besloten de gemeentelijke coördinatieregeling op grond van paragraaf 3.6.1 van de Wet ruimtelijke ordening (Wro) van toepassing te verklaren op de (ontwerp)besluiten 1 en 2. De coördinatieregeling maakt het mogelijk om de besluiten behorende bij dit project gezamenlijk voor te bereiden en te coördineren en gelijktijdig bekend te maken. Het doorlopen van deze procedure heeft tot gevolg dat tevens bundeling van rechtsbescherming plaatsvindt. Hierdoor hoeft een belanghebbende burger slechts tegen één besluit rechtsmiddelen aan te wenden. Het College van Burgemeester en Wethouders verzorgt de coördinatie tussen de vaststelling van het bestemmingsplan en het verlenen
van de omgevingsvergunning. De bevoegdheid tot vaststelling van het bestemmingsplan blijft bij
Besluit 1 en 2 met de bijbehorende stukken liggen met ingang van 5 juli 2018 tot en met
15 augustus 2018 analoog en digitaal ter inzage.
Analoog liggen de stukken op werkdagen in het Stadskantoor, Hanzeplaats 1 te Venlo. Inzage van analoge stukken is uitsluitend mogelijk op afspraak. Voor het maken van een afspraak kunt u contact opnemen met het Klantcontactcentrum, telefoonnummer 14 077.
Tegen de vergunning kan op grond van de Algemene wet bestuursrecht, tijdens de beroepstermijn, beroep worden ingesteld door een belanghebbende, alsmede belanghebbenden die redelijkerwijs niet kunnen worden verweten met betrekking tot de ontwerp omgevingsvergunning geen, dan wel niet (tijdig), een zienswijze te hebben ingebracht. Voorts kan binnen de beroepstermijn beroep worden ingesteld door belanghebbenden voor zover dit beroep betrekking heeft op de wijzigingen die burgemeester en wethouders van Venlo bij de verlening van de omgevingsvergunning ten opzichte van de ontwerp omgevingsvergunning hebben aangebracht.
Beroep dient te worden ingesteld binnen zes weken na de dag waarop het besluit ter inzage is gelegd bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Burgers kunnen ook digitaal via DigiD beroep instellen. Daarvoor moet u beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Advocatuur, bedrijven en (overheids)organisaties kunnen nog niet digitaal procederen. Kijk op https://digitaalloket.raadvanstate.nl voor de voorwaarden. Aan het instellen van beroep zijn kosten verbonden. Het instellen van beroep schort de werking van een besluit niet op. Het indienen van een verzoek om voorlopige voorziening bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak schort de werking van dit deze vergunning op tot dat op dit verzoek is beslist.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2018-37985.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.