Ontwerp paraplubestemmingsplan:

Logo Strijen

Burgemeester en wethouders van de gemeente Strijen maken op grond van artikel 3.8 van de Wet ruimtelijke ordening bekend dat het ontwerp paraplubestemmingsplan met bijbehorende stukken vanaf maandag 30 april 2018 voor een periode van 6 weken (dus tot 11 juni 2018) ter inzage ligt. Een paraplubestemmingsplan is een partiële herziening van meerdere bestemmingsplannen. Met het onderliggende paraplubestemmingsplan worden meerdere onderdelen in diverse bestemmingsplannen aangepast of aangevuld. Voor het overige onderdelen blijven de desbetreffende bestemmingsplannen van kracht.

 

Het paraplubestemmingsplan heeft betrekking op de volgende onderdelen:

  • Het opnemen van stedenbouwkundige bepalingen (parkeren en ligging voorgevelrooilijn) in de bestemmingsplannen als gevolg van het (gedeeltelijk) vervallen van de bouwverordening.

  • Het vertalen van het beleid horeca in het buitengebied.

  • Het vertalen van het beleid verblijfsrecreatie in de Hoeksche Waard (bed & breakfast).

  • Het (verplicht) voorvoeren van regels uit de provinciale verordening ruimte die op 19 januari 2018 in werking is getreden (geitenhouderij).

    Het verbeteren van de bepalingen omtrent erfafscheidingen in het buitengebied.

 

Het ontwerp bestemmingsplan is te raadplegen via de website: www.ruimtelijkeplannen.nl onder NL.IMRO.0617.paraplubp-on01. Daarnaast kunt u het ontwerp paraplubestemmingsplan en de bijbehorende stukken op werkdagen van 09.00 tot 12.00 uur inzien bij het bureau Ruimtelijke Ordening, Wonen en Milieu in het gemeentehuis (Waleplein 2 in Strijen). Op afspraak is het mogelijk de stukken op een ander moment binnen kantoortijden in te zien. Het gemeentehuis is op 10 en 11 mei 2018 en 21 mei 2018 gesloten.

Nadere informatie kunt u vinden op onze website: www.strijen.nl, inwoner & bezoeker, wonen & leven, wonen & bouwen, bestemmingsplannen.

Een ieder wordt gedurende de ter inzage termijn in de gelegenheid gesteld een zienswijze over het ontwerp bestemmingsplan in te dienen bij de gemeenteraad van Strijen, postbus 5881, 3290 EA Strijen. Deze zienswijze dient bij voorkeur schriftelijk te worden ingediend. Ook het indienen van een mondelinge zienswijze is mogelijk. Als u mondeling uw zienswijze kenbaar wilt maken, dan kunt u hiervoor een afspraak maken met mevrouw L. Bos, telefoonnummer 088-6471251.

 

Wij wijzen u erop dat het indienen van een zienswijze per e-mail niet mogelijk is.

 

Strijen, 26 april 2018

Burgemeester en wethouders van Strijen;

namens hen,

het hoofd van de sector Wonen en Werken,

J.de Pee

Naar boven