Ontwerp-omgevingsvergunning en vaststelling hogere grenswaarde geluidsbelasting voor renovatie en uitbreiding schoolgebouw Betuwelaan 2 te Haarlem (De Molenwiek Dalton)

Logo Haarlem

Burgemeester en wethouders van Haarlem maken bekend dat zij, met toepassing van artikel 2.12, eerste lid, onder 1, sub 3 Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, voornemens zijn een omgevingsvergunning te verlenen voor het onderstaande project.

Project

Er is onder nummer 2017-02821 een omgevingsvergunning aangevraagd voor het renoveren en uitbreiden van een schoolgebouw op het perceel Betuwelaan 2 te Haarlem. In het schoolgebouw zal ook een integraal kindcentrum worden gerealiseerd. De aanvraag omgevingsvergunning heeft betrekking op de activiteiten bouwen, handelen in strijd met regels ruimtelijke ordening, brandveilig gebruik en het (doen) vellen van een houtopstand.

Tevens zal ten behoeve van het project een hogere grenswaarde geluidsbelasting worden vastgesteld.

Ter inzage

De ontwerp-omgevingsvergunning, waarbij tevens een hogere grenswaarde geluidsbelasting wordt vastgesteld, en de bijbehorende relevante stukken liggen vanaf 5 april 2018 tot en met 16 mei 2018 ter inzage.

U kunt het ontwerpbesluit en de bijbehorende stukken inzien in de publiekshal in de Raakspoort, Zijlvest 39, 2011 VB te Haarlem (hoek Zijlvest/Raaks). De gemeente werkt op afspraak van maandag tot en met vrijdag tussen 11.00 en 16.00 uur en op donderdag tussen 11.00 en 20.00 uur. U kunt een afspraak maken via de website www.haarlem.nl of telefoonnummer 14023. Tussen 9.00 en 11.00 uur kunt u zonder afspraak terecht in de publiekshal. Wij adviseren u bij het maken van de afspraak rekening te houden met de termijn waarbinnen zienswijzen kunnen worden ingediend.

Zienswijze

U kunt uw zienswijzen schriftelijk of mondeling gedurende de termijn van terinzagelegging indienen, dus vanaf 5 april 2018 tot en met 16 mei 2018. De gemeente betrekt uw zienswijzen bij het nemen van een definitief besluit.

U kunt uw zienswijzen schriftelijk indienen bij: het college van Burgemeester en wethouders van Haarlem, t.a.v. de afdeling VTH/Team Procedures en Projecten, Postbus 511, 2003 PB te Haarlem. Uw brief moet voorzien zijn van: (1) uw naam en handtekening, (2) uw adres, (3) de datum waarop u de brief verzendt, (4) een omschrijving van het voorgenomen besluit en (5) uw inhoudelijke zienswijzen.

Daarnaast bestaat de mogelijkheid om uw zienswijzen mondeling in te dienen. Dit kan alleen op afspraak. U kunt hiervoor een afspraak maken met de behandelend ambtenaar via het algemene nummer van de gemeente Haarlem: 14023.

Let op: alleen diegenen die tijdig zienswijzen hebben ingediend en (daarnaast) belanghebbenden zijn, kunnen tegen het uiteindelijke besluit beroep aantekenen.

Naar boven