VERKEERSBESLUIT ORANJEKERMIS NAARDERSTRAAT 2018

Logo Huizen

BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN DE GEMEENTE HUIZEN,

VASTSTELLEN BEVOEGDHEID

Op grond van artikel 18, eerste lid, onder d, van de Wegenverkeerswet 1994 is het college van burgemeester en wethouders bevoegd tot het nemen van verkeersbesluiten op alle wegen, behalve wegen onder beheer van het Rijk, van een provincie, of van een waterschap

 

OVERWEGENDE

  • dat er van maandag 23 april tot en met zondag 29 april 2018 op de Naarderstraat, inclusief het parkeergedeelte, in Huizen kermisactiviteiten zullen plaatsvinden;

  • dat het gebied waarbinnen deze activiteiten plaatsvinden, is weergegeven op de bij dit besluit behorende tekening nummer 1723C14;

  • dat het noodzakelijk is het verkeer binnen en rondom het gebied in het belang van de (verkeers)veiligheid te reguleren;

  • dat het gewenst is om de in dit besluit genoemde straten tijdens het evenement, de voorbereiding ervan en afwikkeling ter plaatse, af te sluiten voor alle verkeer (uitgezonderd bestemmingsverkeer);

  • dat ter informatie voor publiek, bewoners en horeca tijdig waarschuwingsborden geplaatst zullen worden;

  • dat de routes voor hulpvoertuigen bruikbaar blijven;

  • dat alle objecten binnen het gebied bereikbaar blijven voor voertuigen van de hulpdiensten;

  • dat, overeenkomstig artikel 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer, overleg is gepleegd met de regiopolitie;

  • dat de genoemde weg van de gemeente is en gelegen binnen de bebouwde kom;

  • artikelen 15 en 18 lid 1 onder d van de wegenverkeerswet 1994.

 

BESLUITEN

Van maandag 23 april 2018 t/m zondag 29 april 2018 ten behoeve van de kermis tot het afsluiten van:

de Naarderstraat tussen de Trompstraat en het Prins Bernharsplein inclusief het parkeergedeelte aan de Naarderstraat en het fietspad tussen het Prins Bernharsplein en de Trompstraat (noordzijde) (uitgezonderd bestemmingsverkeer).

De afsluitingen worden gerealiseerd door het plaatsen van de borden G7 van Bijlage 1 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens (1990) alsmede afzettingen, gedurende de voorbereiding, de kermis en de afwikkeling ter plaatse.

 

BEZWAAR

Op grond van de Algemene Wet Bestuursrecht kan iedereen wiens belang rechtstreeks bij het besluit is betrokken, hiertegen een met redenen omkleed bezwaarschrift indienen. Dit moet dan gebeuren binnen zes weken na de dag waarop dit besluit is gepubliceerd. U stuurt uw bezwaarschrift aan: het college van burgemeester en wethouders, postbus 5, 1270 AA Huizen.

 

Het bezwaarschrift dient te zijn ondertekend en het volgende te bevatten:

  • naam en adres van de indiener;

  • de dagtekening;

  • een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht;

  • de gronden van het bezwaar.

 

Het indienen van een bezwaarschrift heeft geen schorsende werking. Dat wilt zeggen dat het besluit blijft gelden in de tijd dat uw bezwaarschrift in behandeling is. Bij de voorzieningsrechter van de Rechtbank Midden-Nederland, afdeling bestuursrecht, postbus 16005, 3500 DA Utrecht, kan een verzoek om een voorlopige voorziening (waaronder schorsing) worden ingediend. Het indienen van een verzoek om een voorlopige voorziening kan alleen als u binnen de termijn van zes weken een bezwaarschrift heeft ingediend. Houdt u er rekening mee dat u voor het aanvragen van een voorlopige voorziening griffierecht verschuldigd bent.

 

Huizen, 26 maart 2018

 

Namens burgemeester en wethouders,

 

R.J.W. Zethof

Afdelingshoofd Openbare Werken

 

 

 

 

 

 

Naar boven