Verkeersbesluit verkeersmaatregelen herinrichting Weteringcircuit Amsterdam

Logo Amsterdam

Nummer CE18-01498 d.d. 1 maart 2018

 

Het college van burgemeester en wethouders alsmede het algemeen bestuur van de bestuurscommissie voor stadsdeel Centrum

Overwegingen ten aanzien van dit besluit

Gelet op de bepalingen van de Wegenverkeerswet 1994, het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990, het Bevoegdhedenbesluit van het college van 1 juni 2015, het ondermandaat van de directeur Verkeer en Openbare Ruimte van 30 december 2014 en het ondermandaat van de stadsdeelsecretaris van 3 maart 2016, voor zover het betreft wegen die onderdeel uitmaken van hoofdnet rail, alsmede de Verordening op de bestuurscommissies, het mandaatbesluit van het algemeen bestuur van 20 september 2016 en het ondermandaat van het dagelijks bestuur van 10 maart 2015 voor zover het betreft de overige wegen,

 

Overwegende

• dat de Nieuwe Vijzelstraat, het Weteringcircuit en de Weteringschans gelegen zijn binnen de bebouwde kom van Amsterdam en in beheer zijn bij de gemeente Amsterdam;

• dat de wegen, die hiervoor zijn benoemd, wegen zijn als bedoeld in artikel 18, lid 1 onder d van de WVW 1994;

• dat in het kader van de Uitvoeringsagenda Mobiliteit maatregelen worden getroffen om de druk op de schaarse openbare ruimte in de (binnen-)stad beheersbaar te houden;

• dat de algemene verkeersaanpak van de gemeente Amsterdam erop is gericht om de doorstroming te bevorderen door scherpere keuzes te maken voor modaliteiten, waarbij in de binnenstad geldt dat fiets, voetganger en tram daarbij belangrijker zijn dan autoverkeer;

• dat de Nieuwe Vijzelstraat onderdeel uitmaakt van het project ‘de Rode Loper’ waarbij fasegewijs de buitenruimte wordt heringericht waarbij het creëren van meer ruimte voor de voetganger de belangrijkste doelstelling is;

• dat voor de Vijzelgracht en Nieuwe Vijzelstraat een Definitief Ontwerp is gemaakt waarbij de openbare ruimte wordt heringericht tot een 30 kilometer per uur zone;

• dat gemeente Amsterdam sinds 2 november 2016 project: ‘Verkeersmaatregelen Omgeving Muntplein’ heeft uitgevoerd, waarbij belangrijke stappen zijn gezet voor het bieden van meer ruimte aan de voetganger en de fietsers en het verbeteren van de doorstroming van het openbaar vervoer middels het weren van doorgaand (auto)verkeer in de binnenstad;

• dat het als gevolg van deze projecten niet meer toegestaan is voor (doorgaande) motorvoertuigen (uitgezonderd laden en lossen tussen 7.00 – 11.00 uur) om vanaf de Stadhouderskade (s100), via het Weteringcircuit, de Nieuwe Vijzelstraat, de Vijzelgracht en de Vijzelstraat richting het Muntplein en het Rokin te rijden;

• dat hierdoor de hoeveelheid gemotoriseerd verkeer op de Nieuwe Vijzelstraat en de Vijzelgracht is afgenomen omdat doorgaand verkeer richting het centrum gebruik dient te maken van andere routes;

• dat per juli 2018 de Noord/ Zuidlijn in gebruik genomen wordt als belangrijke ondergrondse noord-zuid Openbaar Vervoer verbinding;

• dat met het in gebruik nemen van de Noord/ Zuidlijn Metrostation Vijzelgracht, ter hoogte van het Weteringcircuit, een belangrijk overstaplocatie zal worden tussen tram en metro;

  • dat verwacht wordt dat er vanwege metrostation Vijzelgracht aanzienlijk meer reizigers gebruik zullen gaan maken van de trams die over de Weteringschans op de oost-west verbinding rijden;

  • dat daarom een Ruimtelijk ontwerp is opgesteld waarbij tegemoet gekomen wordt aan de wensen en eisen die nodig zijn om dit mogelijk te maken;

  • dat onderstaand per punt of thema wordt opgesomd welke verkeersmaatregelen worden getroffen, welke doelen hiermee worden gediend en hoe de belangen hierbij zijn afgewogen;

 

 

1. Wijzigen voorrangssituatie Weteringschans – Weteringcircuit/ Nieuwe Vijzelstraat

  • dat gekozen is om voorrangssituatie aan de noordzijde van het Weteringcircuit ter hoogte van de aansluiting met de Nieuwe Vijzelstraat en de Weteringschans te wijzigen zodat bestuurders die vanuit de Nieuwe Vijzelstraat komen, dan wel vanaf de Weteringlaan komen, voorrang dienen te verlenen aan alle bestuurders op de Weteringschans;

  • dat hiermee de doorstroming en veiligheid van trams op de oost-west verbinding van de Weteringschans wordt verbeterd;

• dat het wijzigen van de voorrangssituatie als bovengenoemde verkeersmaatregel, conform artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994, strekt tot: het verzekeren van de veiligheid op de weg, het beschermen van weggebruikers en passagiers, het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan;

 

2. Wijzig ingen verkeerssituatie nabij tram eiland Weteringschans, direct ten oosten van het Weteringcircuit (tussen Weteringschans 163 en 187A)

  • dat de tramhaltes op de Weteringschans - ten oosten van het Weteringcircuit - verschoven, verlengd en beter toegankelijk worden gemaakt;

  • dat om meer ruimte te maken voor overstappende reizigers het trameiland een nieuwe inrichting zal krijgen;

  • dat om het realiseren van het nieuwe trameiland op de Weteringschans mogelijk te maken de fietsroutes op de Weteringschans zullen wijzigen;

  • dat het verplichte fietspad in tweerichtingen op de Weteringschans - tussen het Weteringcircuit en de aansluiting met het Tweede Weteringplantsoen - wordt opgeheven omdat in de nieuwe situatie de fietsroute op de Weteringschans op een andere wijze wordt ingepast;

  • dat gekozen is om het gemotoriseerd verkeer op Weteringschans, dat komende vanaf het Weteringcircuit en gaande richting het Tweede Weteringplantsoen rijdt, de rijbaan te laten delen met de trams die langs de calamiteiten/evenementen halte op de Weteringschans rijden;

  • dat door de nieuwe indeling van de rijbaan van de Weteringschans in oostelijke richting ter hoogte van de aansluiting op het Weteringcircuit een bord met een ‘gebod voor alle bestuurders het bord voorbij te gaan aan de zijde die de pijl aangeeft’ (rechts) komt te vervallen omdat deze niet langer nodig is;

  • dat door de nieuwe indeling van de Weteringschans ter hoogte van de calamiteiten/evenementen tramhalte een bord met een ‘gebod voor alle bestuurders het bord voorbij te gaan aan de zijde die de pijl aangeeft’ (rechts) komt te vervallen omdat deze niet langer nodig is;

• dat op de Weteringschans ter hoogte van het Tweede Weteringplantsoen de calamiteiten/evenementen tramspoorbaan het fietspad gaat kruisen;

• dat gekozen is om op het calamiteiten/evenementen spoorbaan op de Weteringschans de bestuurder van de tram door middel van haaientanden - zoals bedoeld in artikel 80 van het RVV - voorrang te laten verlenen aan de rechtdoorgaande fietser die op het verplichte fietspad tussen het Weteringcircuit en het Tweede Weteringplantsoen rijdt;

• dat aan de fietsers op de Weteringschans, die in westelijke richting fietsen, ter hoogte van het trameiland meer ruimte wordt gegeven door de aanleg van een ‘fietsstraat’ tussen Weteringschans 187a en het Weteringcircuit voor voertuigen - komende vanuit de richting van de Reguliersgracht en gaande richting het Weteringcircuit - waarbij auto’s te gast zijn bij de fiets;

• dat met de komst van de fietsstraat op Weteringschans de fietsstrook, zoals bedoeld in artikel 1 van het RVV 1990, voor fietsers in westelijke richting tussen Weteringschans 187a en het Weteringcircuit kan worden opgeheven omdat deze - met het realiseren van de fietsstraat - niet langer een functie heeft;

• dat het vanuit verkeersveiligheidsoogpunt niet gewenst is dat gemotoriseerd verkeer op de Weteringschans in westelijke richting, komende vanuit de richting Frederiksplein en gaande richting het Weteringcircuit, linksaf slaat richting het Tweede Weteringplantsoen;

• dat het niet mogelijk is om deze linksaf beweging onmogelijk te maken met een verkeerseiland en dat daarom gekozen is om een bord ‘gebod tot het volgen van de rijrichting die het bord is aangegeven’ (rechtdoor) in te stellen en fietsers hiervan door middel van een onderbord van uit te zonderen;

• dat tegelijkertijd met de fietsstraat op de Weteringschans ook een 30 kilometer per uur zone wordt ingesteld tussen Weteringschans 163 en 187a;

• dat ten gevolge van de nieuwe zonegrens op de Weteringschans ter hoogte van huisnummer 187a de zone aanduiding op het Tweede Weteringplantsoen kan komen te vervallen, omdat dit punt in de nieuwe 30 kilometer per uur zone die op de Weteringschans geldt wordt gesitueerd;

• dat voor het instellen van de 30 kilometer per uur zone wordt gekozen om de verkeersveiligheid op fietsstraat op de Weteringschans zo goed mogelijk te borgen;

• dat op de Weteringschans een aantal parkeerplaatsen worden verwijderd om meer ruimte te bieden aan de voetgangers (OV reizigers);

• dat bovengenoemde verkeersmaatregelen, conform artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994, strekken tot het verzekeren van de veiligheid op de weg, het beschermen van weggebruikers en passagiers, het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan en het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer;

• at bij het instellen van het ‘gebod tot het volgen van de rijrichting die het bord is aangegeven’ (rechtdoor) het belang van het verzekeren van de veiligheid op de weg en het beschermen van weggebruikers en passagiers zwaarder wordt meegewogen dan de vrijheid van autoverkeer dat vanaf de Weteringschans linksaf richting het Tweede Weteringplantsoen wenst te rijden;

 

3. Wijzigingen verkeerssituatie Weteringschans, direct ten noorden van het Weteringcircui t (kruispunt Weteringschans – Nieuwe Vijzelstraat)

• dat aan de noordzijde van het Weteringcircuit in de huidige situatie een ‘verplicht fietspad’ aanwezig is die fietsers vanaf Weteringschans komende vanuit oostelijke richting en gaande in westelijke richting een eigen plek geeft op het punt waar zij de Nieuwe Vijzelstraat kruisen;

• dat met de komst van de fietsstraat op de Weteringschans gekozen is om dit fietspad op te heffen zodat fietsers en autoverkeer in deze richting gebruik maken van dezelfde rijloper;

• dat op de Weteringschans voor fietsers in oostelijke richting een verplicht fietspad wordt aangelegd, zodat fietsers vanaf het Weteringcircuit – tussen de beide tramhaltes door - in de richting van de Reguliersgracht kunnen fietsen;

• dat bovengenoemde verkeersmaatregelen, conform artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994, strekken tot het verzekeren van de veiligheid op de weg, het beschermen van weggebruikers en passagiers, het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan en het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer;

 

4. Wijzigingen verkeerssituatie Weteringschans, direct ten westen van het Weteringcircui t (Weteringschans 145-161)

• dat aan de fietsers op de Weteringschans die in westelijke richting fietsen en voetgangers die in westelijke richting lopen tussen Weteringschans 145 en 161 meer ruimte wordt gegeven door de aanleg van een ‘fietsstraat’ voor voertuigen - komende vanuit de richting van het Weteringcircuit en gaande richting het Eerste Weteringplantsoen - waarbij auto’s te gast zijn bij de fiets;

• dat tegelijkertijd met de fietsstraat op de Weteringschans ook een 30 kilometer per uur zone wordt ingesteld tussen Weteringschans 145 en 161;

• dat voor het instellen van de 30 kilometer per uur zone wordt gekozen om de verkeersveiligheid op fietsstraat op de Weteringschans zo goed mogelijk te borgen;

• dat met de komst van de fietsstraat op de Weteringschans de fietsstrook, zoals bedoeld in artikel 1 van het RVV 1990, voor fietsers in westelijke richting tussen het Weteringcircuit en de Weteringschans 145 kan worden opgeheven omdat deze - met het realiseren van de fietsstraat - niet langer een functie heeft;

• dat bovengenoemde verkeersmaatregelen, conform artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994, strekken tot het verzekeren van de veiligheid op de weg, het beschermen van weggebruikers en passagiers, het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan en het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer;

 

5. Optimalisatie fietsroute zuidzijde Weteringcircuit , direct ten noorden van de Weteringlaan

  • dat tegelijkertijd met de optimalisatie van de tramhalte Weteringschans er ruimte wordt gemaakt voor het realiseren van 700 fietsparkeerplekken op het Weteringcircuit;

  • dat deze ruimte wordt gevonden door de twee rijstroken op het Weteringcircuit terug te brengen tot één rijstrook;

  • dat aan de zuidzijde van het Weteringcircuit, kruisende over de Weteringlaan, ruimte ontstaat om een oversteek te maken voor fietsers die vanaf de westzijde van het Weteringcircuit richting de oostzijde van het Weteringcircuit willen rijden;

  • dat ter hoogte van deze fietsoversteek de voorrang geregeld zal worden middels borden ‘verleen voorrang aan de bestuurders van de kruisende weg’ en haaientanden dusdanig dat fietsers die de Weteringlaan kruisen voorrang dienen te verlenen aan bestuurders op de Weteringlaan;

  • dat hiermee de nieuwe fietsenstallingen op een zo goed mogelijk manier vanuit alle richtingen bereikbaar zullen worden voor fietsers;

• dat bovengenoemde verkeersmaatregelen, conform artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994, strekken tot het verzekeren van de veiligheid op de weg, het beschermen van weggebruikers en passagiers, het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan en het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer;

 

  • 6.

    Optimalisatie looproutes rondom het Weteringcircuit en op de Weteringschans

• dat de looproutes tussen het trameiland op de Weteringschans, het Metrostation Vijzelgracht en de fietsvoorzieningen op het Weteringcircuit worden geoptimaliseerd;

• dat hierbij de bestaande voetgangersoversteekplaats (zebrapad) op de Weteringschans, die ten oosten van de zuidelijk tramhalte is gelegen, zal worden verplaatst naar een locatie achter de tramhalte door deze te verplaatsen over een afstand van ongeveer 60 meter in westelijke richting, waarbij deze nabij het Zeelandmonument komt te liggen;

• dat de bestaande Voetgangersoversteekplaats (Zebrapad) over het Weteringcircuit oostzijde vanaf het midden van het Weteringcircuit richting de Weteringschans wordt opgeheven omdat deze niet langer noodzakelijk is;

• dat voor de voetgangers op de Weteringschans zowel aan de oost- als aan de westzijde meer ruimte wordt gecreëerd door het verbreden van de trottoirs;

• dat om de verbreding van het trottoir mogelijk te maken aan de oostzijde vijf parkeerplaatsen vervallen, met de wens deze elders te compenseren;

• dat het elektrische oplaadpunt voor twee voertuigen op de Weteringschans ter hoogte van huisnummer 185 op de huidige locatie behouden kan blijven;

• dat bovengenoemde verkeersmaatregelen, conform artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994, strekken tot het verzekeren van de veiligheid op de weg, het beschermen van weggebruikers en passagiers, het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan en het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer;

 

  • 7.

    Wijziging voorrangssituatie Weteringcircuit en het Eerste Weteringplantsoen

• dat aan de westzijde van het Weteringcircuit met de aansluiting van het Eerste Weteringplantsoen een inritconstructie wordt gerealiseerd;

• dat op inritconstructies de regels van toepassing zijn zoals zijn opgenomen in artikel 54 van het RVV 1990 waarbij bestuurders die een uitrit verlaten alle overige bestuurders voor moeten laten gaan;

• dat om die reden de middels verkeerstekens geregelde voorrangssituatie ‘verleen voorrang aan bestuurders op de kruisende weg’ inclusief de haaientanden kunnen worden verwijderd;

• dat bovengenoemde verkeersmaatregelen, conform artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994, strekken tot het verzekeren van de veiligheid op de weg, het beschermen van weggebruikers en passagiers en het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan.

• dat het Definitieve Ontwerp van alle bovengenoemde verkeersmaatregelen in de Centrale Verkeerscommissie is vastgesteld op 6 december 2016;

• dat het Definitieve Ontwerp vervolgens in de Raadsvergadering van 20 december 2016 is vastgesteld;

• dat voor de hiervoor beschreven maatregelen op grond van artikel 12 van het BABW een verkeersbesluit genomen dient te worden;

• dat overeenkomstig artikel 24 van het BABW overleg is gepleegd met de gemandateerde van de politie, regionale eenheid Amsterdam wat heeft geleid tot een positief advies.

 

 

BESLUIT

  • 1.

    Wijzigen voorrangssituatie Weteringschans – Weteringcircuit/ Nieuwe Vijzelstraat

    • a.

      Door middel van het plaatsen/ verwijderen van borden B6 van bijlage 1 van het RVV 1990 – en het aanbrengen van haaientanden – op de aansluiting Weteringschans – Weteringcircuit de voorrang dusdanig te regelen dat bestuurders op het Weteringcircuit voorrang dienen te verlenen aan bestuurders op de Weteringschans.

    • b.

      Door middel van het plaatsen/ verwijderen van borden B6 van bijlage 1 van het RVV 1990 – en het aanbrengen van haaientanden – op de aansluiting Weteringschans – Nieuwe Vijzelstraat de voorrang dusdanig te regelen dat bestuurders op de Nieuwe Vijzelstraat voorrang dienen te verlenen aan bestuurders op de Weteringschans.

 

  • 2.

    Wijzigingen verkeerssituatie nabij trameiland Weteringschans, direct ten oosten van het Weteringcircuit

    • a.

      Door middel van het verwijderen van rood asfalt en as-markering het verplichte fietspad in tweerichtingen op de Weteringschans tussen het Weteringcircuit en een punt ter hoogte van de aansluiting met het Tweede Weteringplantsoen op te heffen.

    • b.

      Door middel van het verschuiven van bord C3 van bijlage 1 van het RVV 1990 in noordelijke richting de bestaande eenrichtingsweg op de Weteringschans, tussen het Weteringcircuit en de aansluiting met het Tweede Weteringplantsoen, aan te passen aan het nieuwe ontwerp waarbij auto en tram gebruik maken van dezelfde rijloper.

    • c.

      Door middel van het verwijderen van bord D2 (rechts) van bijlage 1 van het RVV 1990 het bestaande gebod het bord te passeren aan de zijde die de pijl aangeeft te verwijderen op de aansluiting van het Weteringcircuit met de Weteringschans.

    • d.

      Door middel van het verwijderen van bord D2 (rechts) van bijlage 1 van het RVV 1990 het bestaande gebod het bord te passeren aan de zijde die de pijl aangeeft te verwijderen op de Weteringschans ten zuiden van de bestaande meest zuidelijke tramhalte.

    • e.

      Door middel van het aanbrengen van haaientanden op het wegdek – conform artikel 80 van het RVV 1990 – de voorrang tussen het fietspad op de Weteringschans (voor fietsers in oostelijke richting) dusdanig te regelen dat bestuurders van trams voorrang dienen te verlenen aan de doorgaande fietser die in oostelijke richting rijdt.

    • f.

      Door middel van het verwijderen van fietssymbolen en onderbroken markering op het wegdek, de bestaande fietsstrook (voor fietsers in westelijke richting) als bedoeld in artikel 1 van het RVV 1990 op de Weteringschans – tussen huisnummer 187a en het Weteringcircuit, te verwijderen.

    • g.

      Door middel van het plaatsen van bord D4 van bijlage 1 van het RVV 1990 – en een onderbord waaruit blijkt dat fietsers uitgezonderd zijn – een gebod tot het volgen van de rijrichting (rechtdoor) in te stellen op de Weteringschans, ter hoogte van de aansluiting met het Tweede Weteringplantsoen, voor motorvoertuigen komende vanuit de richting van de Reguliersgracht en gaande richting het Weteringscircuit een verplichte rijrichting rechtdoor in te stellen welke van kracht is in westelijke richting waar alleen fietsers van zijn uitgezonderd.

    • h.

      Door middel van het plaatsen van bord A1 (30, begin/ einde, zonale toepassing) van bijlage 1 van het RVV 1990 op de Weteringschans tussen huisnummer 187a en het Weteringcircuit de maximumsnelheid, voor voertuigen in westelijke richting, te verlagen tot 30 km/uur.

    • i.

      Door middel van het verwijderen van bord A1 (30, begin zonale toepassing) op het Tweede Weteringplantsoen de bestaande 30 km/u zonegrens welke geldt in zuidelijke richting op te heffen omdat deze binnen de grotere zone die op de Weteringschans wordt aangewezen is komen te liggen.

 

 

  • 3.

    Wijzigingen verkeerssituatie Weteringschans, direct ten noorden van het Weteringcircuit

    • a.

      Door middel van het verwijderen van borden G11 van bijlage 1 van het RVV 1990 op het Weteringcircuit (noordzijde) het verplichte fietspad voor fietsers in westelijke richting op te heffen.

    • b.

      Door middel van het plaatsen van bord G11 van bijlage 1 van het RVV 1990 op de Weteringschans een verplicht fietspad in te stellen voor fietsers komende vanaf het Weteringcircuit (noordzijde) in oostelijke richting tot aan de aansluiting met de fietsstrook ter hoogte van de aansluiting met het Tweede Weteringplantsoen.

 

 

  • 4.

    Wijzigingen verkeerssituatie Weteringschans, direct ten westen van het Weteringcircuit

    • a.

      Door middel van het verwijderen van fietssymbolen en onderbroken markering op het wegdek, de bestaande fietsstrook (voor fietsers in westelijke richting) als bedoeld in artikel 1 van het RVV 1990 op de Weteringschans – tussen het Weteringcircuit en huisnummer 145, te verwijderen.

    • b.

      Door middel van het plaatsen van bord A1 (30, begin/ einde, zonale toepassing) van bijlage 1 van het RVV 1990 op de Weteringschans - tussen het Weteringcircuit en huisnummer 145 - de maximumsnelheid, voor voertuigen in westelijke richting, te verlagen tot 30 km/uur.

 

 

  • 5.

    Optimalisatie fietsroute zuidzijde Weteringcircuit, direct ten noorden van de Weteringlaan

    • a.

      Door middel van het plaatsen van borden B6 van bijlage 1 van het RVV 1990 – en het aanbrengen van haaientanden op het wegdek – de voorrangssituatie op de nieuwe fietsoversteek aan de zuidzijde van het Weteringcircuit dusdanig te regelen dat fietsers voorrang dienen te verlenen aan bestuurders die op het Weteringcircuit dan wel op de Weteringlaan rijden.

 

 

  • 6.

    Optimalisatie looproutes rondom het Weteringcircuit en op de Weteringschans

    • a.

      Door middel van het plaatsen en verwijderen van voetgangersoversteek markering – zoals bedoeld in artikel 49 van het RVV 1990 – op de zuidelijke rijbaan van de Weteringschans het bestaande zebrapad op te schuiven over een afstand van circa 60 meter in westelijke richting zodat deze in het verlengde van het Zeelandmonument komt te liggen.

    • b.

      Door middel van het verwijderen van voetgangersoversteek markering – zoals bedoeld in artikel 49 van het RVV 1990 – op het Weteringcircuit (oostzijde) het bestaande zebrapad tussen het midden van het Weteringcircuit en de Weteringschans (oostzijde) op te heffen.

  • 7.

    Wijziging voorrangssituatie Weteringcircuit en het Eerste Weteringplantsoen

    • a.

      Door middel van het verwijderen van bord B6 van bijlage 1 van het RVV 1990 – en het verwijderen van haaientanden op het wegdek – de middels verkeerstekens geregelde voorrangssituatie tussen het kruispunt Eerste Weteringplantsoen – Weteringcircuit op te heffen.

 

 

Situatieschets

Deel 1 / 4 (Weteringcircuit noordzijde)

 

Deel 2 / 4 (Weteringschans oostzijde Weteringcircuit)

 

 

Deel 3 / 4 (Weteringschans westzijde Weteringcircuit)

 

Deel 4 / 4 (Weteringcircuit zuidzijde)

 

 

 

 

Het college van burgemeester en wethouders alsmede het algemeen bestuur van de bestuurscommissie voor Stadsdeel Centrum, ieder voor zover het hun bevoegdheid betreft, namens dezen,

 

Iris Reuselaars

 

 

Afdelingshoofd Schoon en Heel

 

 

 

MEDEDELINGEN

Bezwaar of beroepsclausule

Op grond van artikel 7.1 van de Algemene Wet Bestuursrecht kunt u, als uw belang rechtstreeks bij dit besluit betrokken is, binnen 6 weken een bezwaarschrift indienen bij het algemeen bestuur van de bestuurscommissie voor stadsdeel Centrum en het college van burgemeester en wethouders, afdeling Juridische Zaken, Amstel 1, 1011 PN Amsterdam. Het maken van bezwaar schorst de werking van dit besluit niet. In spoedeisende gevallen kunt u bij de Voorzieningenrechter een voorlopige voorziening vragen, nadat u bezwaar heeft gemaakt, bij de Voorzieningenrechter, sector Bestuursrecht, Postbus 75850, 1070 AW Amsterdam. U betaalt hiervoor griffierechten.

 

Origineel aan:

Informatievoorziening IDB

 

Afschrift aan :

RvE Dienstverlening/Vergunningen (regulier)

Informatievoorziening/Functioneel en Gegevensbeheer

RvE Dienstverlening/Algemeen en sociaal loket

Gebiedsmanagement

Schoon & Heel Procesunit

Politie regionale eenheid Amsterdam

Dienst Stadstoezicht

Stichting Gehandicapten Overleg Amsterdam

ENFB

 

Naar boven