Vastgesteld bestemmingsplan Schilkerweg 6, Ter Aar

Logo Nieuwkoop

Hierbij maakt het college van de gemeente Nieuwkoop overeenkomstig artikel 3.8 van de Wet ruimtelijke ordening (Wro) bekend dat het bestemmingsplan Schilkerweg 6, Ter Aar met identificatie­nummer NL.IMRO.0569.bpTARschilkerweg6-va01 door de gemeenteraad is vastgesteld op donderdag 1 februari 2018. De raad heeft besloten om geen exploitatieplan vast te stellen.

Het bestemmingsplan is ongewijzigd vastgesteld ten opzichte van het ontwerp.

Beschrijving

Het betreft een bestemmingsplan ten behoeve van vervanging van de bestaande (bedrijfs)woning op het perceel Schilkerweg 6 te Ter Aar en het realiseren van een extra woning op het onderhavige perceel met toepassing van de ‘Ruimte voor Ruimte’-regeling.

Inzage

Het plan en de daarbij behorende stukken liggen met ingang van donderdag 1 maart 2018 voor een periode van zes weken ter inzage. U kunt de stukken inzien:

  • 1.

    Op de landelijke voorziening:

  • 2.

    In het Klant Contact Centrum, Teylersplein 1 in Nieuwveen. Openingstijden: op werk­dagen van 8.30 uur tot 17.00 uur en op woensdag en donderdag van 8.30 uur tot 20.00 uur.

Voor het inzien van de stukken is het niet nodig om vooraf een afspraak te maken. 

Toelichtin­g op de betreffende stukken is te krijgen bij medewerkers van het Omgevingsloket. Hiervoor dient u wel vooraf een afspraak te maken. Het maken van een afspraak kan via de website van de gemeente (www.nieuwkoop.nl). Kiest u hierbij voor de Activiteit ‘bestemmingsplaninformatie’ en geeft u hierbij aan om welk adres het gaat. Mocht het maken van een afspraak niet lukken of beschikt u niet over internet, neemt u dan telefonisch contact op met het omgevingsloket via telefoonnummer 14 0172. 

Beroep

Belanghebbenden kunnen beroep instellen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, postbus 20019, 2500 EA in Den Haag. U dient:

  • 1.

    het beroepschrift te voorzien van naam, adres en datum;

  • 2.

    het bestreden besluit te omschrijven en daarvan een kopie mee te sturen;

  • 3.

    de redenen van uw beroep te geven;

  • 4.

    het beroepschrift te ondertekenen.

  • 5.

    tijdig bij de gemeenteraad een zienswijze naar voren te hebben gebracht óf het moet u redelijkerwijs niet te verwijten zijn dat u dat niet heeft gedaan; 

Voor de behandeling van een beroepschrift is griffierecht verschuldigd. 

De beroepstermijn bedraagt zes weken en begint met de dag na de terinzagelegging, dus op vrijdag 2 maart 2018. Het plan treedt in werking met ingang van de dag na die waarop de beroepstermijn afloopt, dus op vrijdag 13 april 2018. Indien gedurende de bovenstaande beroeps­termijn bij de voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak een verzoek om voorlopige voorziening is gedaan, treedt het bestemmingsplan niet eerder in werking dan het moment waarop op dit verzoek om voorlopige voorziening is beslist.

  

Naar boven