Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Venlo | Staatscourant 2017, 74816 | Instelling gemeenschappelijke regelingen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Venlo | Staatscourant 2017, 74816 | Instelling gemeenschappelijke regelingen |
De colleges van burgemeester en wethouders van de gemeenten Roermond, Weert, Nederweert en Venlo;
gelet op het bepaalde in de Gemeentewet en Wet gemeenschappelijke regelingen;
vast te stellen de navolgende gemeenschappelijke regeling, de bedrijfsvoeringsorganisatie met de naam ICT Noord- en Midden-Limburg (ICT NML)
Hoofdstuk 2 Het rechtspersoonlijkheid bezittend lichaam
Artikel 3 Doel van de samenwerking
De regeling heeft tot doel het ten dienste van de deelnemers verzorgen en ondersteunen van voorzieningen op het gebied van informatie- en communicatietechnologie en het creëren van de voorwaarden voor een efficiënte bedrijfsvoering en een efficiënte en klantgerichte dienstverlening.
Hoofdstuk 3 Taken en bevoegdheden
Artikel 4 Taak van het samenwerkingsverband
Naast het uitvoeren van de basistaken kan de regeling ook aanvullende dienstverlening voor één of meer van de deelnemende gemeenten verzorgen. Voor deze aanvullende dienstverlening wordt apart betaald. Ten behoeve van deze aanvullende dienstverlening wordt een aanvullende dienstverleningsovereenkomst aangegaan en deze wordt opgenomen in de PDC;
Naast de in de leden 1 en 2 genoemde taakuitoefening voor de deelnemende gemeenten kan de regeling basistaken of aanvullende dienstverlening verrichten voor andere organisaties of gemeenschappelijke regelingen, die zijn ingesteld ter uitvoering van aan de deelnemende gemeenten opgedragen wettelijke taken. Ten behoeve van deze aanvullende dienstverlening wordt een aanvullende dienstverleningsovereenkomst aangegaan en deze wordt opgenomen in de PDC;
Artikel 6 Overdracht bevoegdheden
De colleges van burgemeester en wethouders van de deelnemende gemeenten dragen hun taken en bevoegdheden die bij of krachtens de Gemeentewet, waaronder artikel 160 lid 1 sub a, aan hen zijn opgedragen, over aan het bestuur voor zover deze nodig zijn om het doel zoals genoemd in artikel 3 en de taken genoemd in artikel 4 te verwezenlijken.
Het college van iedere deelnemende gemeente wijst één lid van het college aan als lid van het bestuur. Gelijktijdig wordt/worden één of meer vaste plaatsvervanger(s) aangewezen. De aanwijzing van de leden van het bestuur geschiedt voor dezelfde periode als waarvoor het college is benoemd en vindt plaats in de eerste vergadering of uiterlijk binnen 6 weken na de eerste vergadering van de nieuwe zittingsperiode van het college.
Indien niet twee derde van de stemmen in een vergadering vertegenwoordigd is, roept de voorzitter een nieuwe vergadering bijeen onder opgave van de te behandelen onderwerpen. In die vergadering kunnen met inachtneming van het bepaalde in het eerste lid besluiten worden genomen, ongeacht of aan het bepaalde in het derde lid is voldaan.
Artikel 10 De taak en de bevoegdheden
Tot de taak en de bevoegdheden van het bestuur van de regeling behoren:
1.Het bestuur bepaalt jaarlijks wie van de leden voorzitter respectievelijk vice-voorzitter is van de regeling.
Hoofdstuk 6 Het Opdrachtgeversoverleg
Artikel 16 Werkwijze opdrachtgeversoverleg
Het opdrachtgeversoverleg kan slechts vergaderen indien meer dan de helft van het aantal leden van het overleg aanwezig is. Indien het vereiste aantal leden niet aanwezig is bij een vergadering, kan de voorzitter een nieuwe vergadering beleggen, welke binnen twee weken dient plaats te vinden. Op deze nieuwe vergadering behoeft niet meer dan de helft van het aantal leden van het opdrachtgeversoverleg aanwezig te zijn.
Artikel 23 Kadernota en voorlopige jaarrekening
Het bestuur zendt vóór 15 april van het jaar voorafgaande aan dat waarvoor de begroting dient, de algemene financiële en beleidsmatige kaders en de voorlopige jaarrekening aan de raden van de deelnemende gemeenten.
Artikel 24 Administratie en controle
Het bestuur wijst een accountant aan als bedoeld in artikel 393 lid 1 van Boek 2 van het Burgerlijk Wetboek, belast met de controle van de jaarrekening en het daarbij verstrekken van een accountantsverklaring en het daarbij uitbrengen van een verslag van de bevindingen. Artikel 213 lid 3 tot en met 5 van de Gemeentewet is van overeenkomstige toepassing op de accountantsverklaring en het verslag.
Hoofdstuk 9 Duur, wijziging, toetreding, uittreding en opheffing
Na ontvangst van de in het derde lid vermelde kennisgeving wordt door het bestuur in overleg met de uittredende deelnemer aan te wijzen onafhankelijke registeraccountant opdracht verleend een plan op te stellen dat ten minste inzicht geeft in alle kosten, die direct en indirect samenhangen met de uittreding. Het plan wordt vastgesteld door het bestuur en de daarin voor de uittredende deelnemer omschreven financiële verplichtingen zijn bindend. Artikel 31 is niet van toepassing.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2017-74816.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.