Gemeente Renkum: verkeersbesluit tijdelijke verkeersmaatregelen Weverstraat en omgeving in Oosterbeek in verband met wegwerkzaamheden

Logo Renkum

B&W-besluit Nr. VKB1 7 - 18

Referentienummer 63632

Burgemeester en wethouders van de gemeente Renkum

Overwegende dat:

  • -

    de Annastraat, Weverstraat, Cornelis Koningstraat, Poststraat, Plein 1946 en Van Toulon van der Koogweg in Oosterbeek in het beheer zijn bij de gemeente Renkum;

  • -

    de maatregel voor rioolvervanging Weverstraat en omgeving voortkomt uit het vGRP+ 2016-2020 “Water stroomt” en het Meerjaren Uitvoering Programma (MUP-riolering) 2016 – 2020;

  • -

    de huidige staat van de riolering leidt tot klachten/meldingen en gevaarlijke situaties en de riolering dus aan vervanging toe is;

  • -

    het project integraal is opgezet waarbij alle disciplines (o.a. groen, wegen, e.d.) en derden (nutsbedrijven, bewoners, ondernemers, e.d.) betrokken zijn;

  • -

    voor het veilig uitvoeren van de wegwerkzaamheden en voor de verkeersveiligheid van het verkeer het noodzakelijk is dat de genoemde wegen tijdens de wegwerkzaamheden fysiek worden afgesloten voor verkeer in beide richtingen;

  • -

    op sommige delen éénrichtingsverkeer geldt wat voor de ontsluiting van het gebied tijdens de werkzaamheden opgeheven moet worden;

  • -

    in verband met de afsluiting een omleidingsroute voor het verkeer wordt ingesteld;

  • -

    het treffen van verkeersmaatregelen voor wegwerkzaamheden een normale maatschappelijke ontwikkeling is waarmee een ieder kan worden geconfronteerd en waarvan de nadelige gevolgen in beginstel voor rekening van betrokkenen behoren te blijven;

  • -

    de wegwerkzaamheden gefaseerd worden uitgevoerd, alsmede de bijbehorende verkeersmaatregelen, zodat de woningen zoveel als mogelijk voor de hulpdiensten bereikbaar blijven en de overlast zoveel als mogelijk te beperken;

  • -

    belanghebbenden over de voorgenomen maatregelen geïnformeerd zijn via informatie-bijeenkomsten en informatiebrieven;

  • -

    de nadere fasering en planning aan belanghebbenden worden gecommuniceerd middels het gemeentenieuws en een huis-aan-huisbrief voor direct aanwonenden;

  • -

    dit besluit genomen wordt op basis van Artikel 2 WVW 1994;

    • lid 1a: het verzekeren van de veiligheid op de weg;

    • lid 1b: het beschermen van de weggebruikers en passagiers;

  • -

    over dit besluit overleg is gevoerd met de politie Oost-Nederland – afdeling verkeer;

  • -

    het ontwerp-verkeersbesluit is gepubliceerd op 15 november 2017 en dat daarop binnen de termijn van zes weken geen zienswijzen zijn ingediend;

gelet op artikel 12, artikel 34 en artikel 37 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (BABW), artikel 15 en 18 van de Wegenverkeerswet 1994 en het mandaatbesluit van burgemeester en wethouders van 6 mei 2014;

BESLUIT

  • 1.

    Door in de periode van 12 maart 2018 tot en met 13 juli 2018, met een mogelijke uitloop als de weersomstandigheden ongunstig blijken te zijn, conform de bijlage van dit verkeersbesluit borden C1 (gesloten in beide richtingen voor voertuigen) en wanneer noodzakelijk borden C16 (gesloten voor voetgangers), borden E1 (parkeerverbod), borden C2 (gesloten in één richting voor voertuigen), borden E7 (laad- en losplaats) te plaatsen. Alsmede het tijdelijk opheffen van het éénrichtingsverkeer op de Jacobaweg gedurende de duur van de wegwerkzaamheden.  Zodat de uitvoering van de wegwerkzaamheden op de betreffende wegen veilig kan gebeuren.

  • 2.

    Eventuele wijzigingen in de fasering en planning tijdig middels bewonersbrieven en media te communiceren.

  • 3.

    Dat dit besluit in werking treedt zodra de genoemde bebording onder punt 1 is aangebracht.

Oosterbeek, 29 december 2017

BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN RENKUM

Namens deze,

.

.

.

Ir. J.A.M. (Jojanneke) van der Molen-Balk

Hoofd Ruimtelijke Ontwikkeling en Milieu

Mededelingen

Beroepsclausule

Tegen dit besluit kunnen belanghebbenden ingevolge artikel 8:1 van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) binnen zes weken na de datum van de publicatie beroep instellen bij de Rechtbank Gelderland, afdeling Bestuursrecht, Postbus 9300, 6800 EM in Arnhem. Ingevolge artikel 6:5 van de Awb dient uw beroepschrift door u te worden ondertekend en ten minste te bevatten:

  • a.

    de naam en het adres van de indieners;

  • b.

    de dagtekening;

  • c.

    een omschrijving van het besluit waartegen het beroep zich richt;

  • d.

    de gronden van beroep.

Bij het beroepschrift dient u tevens een afschrift van het betreffende besluit te overleggen.

U kunt ook digitaal beroep instellen bij genoemde rechtbank via de website http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor is een elektronische handtekening (DigiD) nodig. Op de genoemde website vindt u de precieze voorwaarden.

Meer informatie

Het verkeersbesluit ligt inclusief bijlagen vanaf de datum van deze publicatie gedurende zes weken ter inzage bij het Servicepunt van het gemeentehuis. Nadere informatie kunt u verkrijgen bij het Servicepunt, telefoon (026) 33 48 111. U kunt ons telefonisch bereiken van maandag tot en met donderdag tussen 8.30 uur en 17.00 uur en op vrijdag van 8.30 uur tot 12.30 uur.

Naar boven