Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Aalsmeer | Staatscourant 2017, 72479 | Verkeersbesluiten |
Zoals bouwplannen en verkeersmaatregelen.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Aalsmeer | Staatscourant 2017, 72479 | Verkeersbesluiten |
Realisatie en Beheer, verkeer en vervoer, 2017
Zaaknummer: Z-2017/060599 Documentnummer: D-2017/ 359220
Burgemeester en wethouders van Aalsmeer besluiten om aan weerszijden van het gedeelte van de Stationsweg tussen de Stommeerkade en het Raadhuisplein fietsstroken als bedoeld in artikel 1, aanhef en onder n. van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990) aan te wijzen.
De fietsstroken worden uitgevoerd met onderbroken strepen en fietssymbolen op het wegdek. Daarnaast worden de borden E1 van bijlage 1 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990) op en voor het genoemde weggedeelte verwijderd. Op het gedeelte van de Stationsweg tussen het Raadhuisplein en de kruising met de Van Cleeffkade/Uiterweg/Zijdstraat wordt het aan weerszijden geldende parkeerverbod gehandhaafd. De fietsstroken zijn aangegeven op tekening R&B-V-2017-102.
Het besluit wordt als volgt gemotiveerd:
Het besluit strekt conform art. 2 WVW1994 tot:
Over het besluit heeft overleg plaatsgevonden met de verkeersadviseurs van de regiopolitie Amsterdam-Amstelland, die namens de korpschef optreden (art. 24 BABW).
Verkeersbesluiten worden genomen door burgemeester en wethouders voor zover zij betreffen het verkeer op de wegen, welke niet in beheer zijn bij het Rijk, de provincie of een waterschap (art. 18, lid 1, onder d, WVW 1994). Burgemeester en wethouders van Aalsmeer hebben deze bevoegdheid bij besluit van 30 juli 2013 gemandateerd aan burgemeester en wethouders van Amstelveen. Voor Amstelveen is een mandaatbesluit van toepassing.
De weg ligt binnen de bebouwde kom en is in beheer bij de gemeente Aalsmeer.
Dit besluit ligt gedurende een periode van zes weken ter inzage bij de Afdeling Publiekszaken van de Gemeente Aalsmeer, Raadhuisplein 1 te Aalsmeer.
Mogelijkheid tot het indienen van een bezwaarschrift
Tegen dit besluit kunnen belanghebbenden binnen zes weken na bekendmaking een bezwaarschrift indienen. Het bezwaarschrift moet worden ondertekend. Het bevat ten minste de naam en het adres van de indiener, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht en de gronden van het bezwaar. Zo mogelijk meldt u uw e-mailadres en het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent. Het bezwaarschrift dient te worden gericht aan Burgemeester en wethouders van Aalsmeer, t.a.v. de Bezwaarschriftencommissie, Postbus 4, 1180 BA Amstelveen.
Digitaal bezwaar maken is ook mogelijk. Dit kan via www.aalsmeer.nl/bezwaarschrift. Hiervoor moet u wel over een elektronische handtekening (DigiD) beschikken.
Mogelijkheid tot het aanvragen van een voorlopige voorziening
Het indienen van een bezwaarschrift schort de werking van het besluit niet op. De mogelijkheid bestaat om – zodra het bezwaarschrift is ingediend – tevens een verzoek om een voorlopige voorziening in te dienen. Er moet sprake zijn van een spoedeisend belang. Dit verzoek dient te worden gericht aan de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Amsterdam, Postbus 75850, 1070 AW Amsterdam. Aan het verzoek zijn kosten verbonden.
Kopieer de link naar uw clipboard
zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2017-72479.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.