Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Amsterdam | Staatscourant 2017, 71688 | Verkeersbesluiten |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Amsterdam | Staatscourant 2017, 71688 | Verkeersbesluiten |
B esluit Dagelijks Bestuur van Amsterdam Zuidoost
Het Dagelijks Bestuur van de Bestuurscommissie van Amsterdam Zuidoost;
Gelet op de bepalingen van de Wegenverkeerswet (WVW 1994), het Reglement verkeersregels en verkeerstekens (RVV 1990), het Besluit administratieve bepalingen voor het wegverkeer (BABW), de Algemene wet bestuursrecht (AWB 1992), de Verordening op de Bestuurscommissie 2013, het Mandaatbesluit van het Algemeen Bestuur en ondermandaat-besluiten;
Onze Wereld is een basisschool in Amsterdam Zuidoost gelegen in Kortvoort. Dit verkeersbesluit heeft betrekking op de openbare ruimte rondom deze school.
de gemeente Amsterdam bezig is met het veiliger maken van de openbare ruimte in de omgeving van scholen;
de gemeente Amsterdam de verkeersveiligheid in schoolomgevingen wil verbeteren, door rondom alle scholen schoolzones in te richten;
stadsregio Amsterdam op basis van het “Utrechtse model” de hoofdzaken heeft gedestilleerd en gebundeld in “Richtlijn Verkeersveilige Schoolomgeving” die op 26 mei 2016 is vastgesteld door de Centrale Verkeer Commissie (CVC). Hierin staan richtlijnen opgesteld hoe een schoolzone eruit moet zien en waar deze aan moet voldoen;
de schoolzone een landelijk project is, met als doel de verkeersveiligheid te verbeteren, de bebording rondom basisscholen te uniformeren en weggebruikers meer bewust te maken van hun gedrag in het verkeer;
de Basisschool Onze Wereld samen met de ouders/verzorgers van de leerlingen hebben meegewerkt aan een onderzoek naar de verkeersveiligheid in de directe schoolomgeving;
uit dit onderzoek is gebleken dat voor de verkeersveiligheid een aantal maatregelen aanbevolen zijn die in dit verkeersbesluit zijn meegenomen;
op 9 oktober 2017 middels een brief de Basisschool Onze Wereld op de hoogte is gebracht over de uitvoering van deze maatregelen;
middels verkeersbesluit ZK2006001418 van 19 december 2006, voor de veiligheid en leefbaarheid een maximum snelheid van 30 km/h ingesteld is in de omgeving van basisschool Onze Wereld;
middels dit verkeersbesluit, de adviessnelheid van 15 km/h ingesteld wordt op de omliggende wegen van de basisschool Onze Wereld;
voor de verkeersveiligheid een aantal voetgangersoversteekplaatsen gerealiseerd moeten worden.
de tekst SCHOOL over de volle breedte van het wegdek met bijbehorende bebording op de omliggende wegen van de school Onze Wereld aangebracht wordt.
dat dit besluit op grond van artikel 2 lid 1 van de Wegenverkeerswet 1994 wenselijk en noodzakelijk wordt geacht:
o om de veiligheid op de diverse wegen te verzekeren
o ter bescherming van de weggebruikers en de passagiers
o om de vrijheid van het verkeer zoveel mogelijk te waarborgen
o ter voorkoming of beperking van door het verkeer veroorzaakte overlast, hinder of schade;
dat overeenkomstig artikel 24 van het BABW is overlegd met de gemandateerde van de Nationale politie, Regionale Eenheid Amsterdam, waarbij deze bij mailbericht van 22 maart 2016 heeft verklaard verkeerstechnisch geen bezwaar te hebben tegen het nemen van dit verkeersbesluit;
dat het betreffende weggedeelte gelegen is binnen de grenzen van de Gemeente Amsterdam.
I. Door het verkeersbord A0415zb [begin adviessnelheid 15 km/h] te plaatsen op het
Kelbergenpad ter hoogte van Kortvoort 60 conform bijlage I van het Reglement
Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.
II. Door het verkeersbord A0515ze [einde adviessnelheid 15 km/h] te plaatsen op het
Kelbergenpad ter hoogte van Kortvoort 60 conform bijlage I van het Reglement
Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.
III. Door het verkeersbord A0415zb [begin adviessnelheid 15 km/h] te plaatsen op het
Kelbergenpad ter hoogte van Kortvoort 73 conform bijlage I van het Reglement
Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.
IV. Door het verkeersbord A0515ze [einde adviessnelheid 15 km/h] te plaatsen op het
Kelbergenpad ter hoogte van Kortvoort 73 conform bijlage I van het Reglement
Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.
V. Door het verkeersbord A0415zb [begin adviessnelheid 15 km/h] te plaatsen op
de weg Kortvoort ter hoogte van nummer 60 conform bijlage I van het Reglement
Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.
VI. Door het verkeersbord A0515ze [einde adviessnelheid 15 km/h] te plaatsen op
de weg Kortvoort ter hoogte van nummer 60 conform bijlage I van het Reglement
Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.
VII. Door het verkeersbord A0415zb [begin adviessnelheid 15 km/h] te plaatsen op
de weg Kortvoort ter hoogte van nummer 73 conform bijlage I van het Reglement
Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.
VIII. Door het verkeersbord A0515ze [einde adviessnelheid 15 km/h] te plaatsen op
de weg Kortvoort ter hoogte van nummer 73 conform bijlage I van het Reglement
Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.
IX. Door het verkeersbord L2 [voetgangersoversteekplaats] 2x te plaatsen op de weg
Kortvoort ter hoogte van nummer 60 conform bijlage I van het Reglement
Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.
X. Door het verkeersbord L2 [voetgangersoversteekplaats] 2x te plaatsen op
Kelbergenpad ter hoogte van Kortvoort 60 conform bijlage I van het Reglement
XI. Door het verkeersbord L02OB15f [voetgangersoversteekplaats op plateau] 2x te
plaatsen op de weg Kortvoort nabij nummer 61A-E conform bijlage I van het
Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.
XII. Door het verkeersbord L2 [voetgangersoversteekplaats] 2x te plaatsen op
Kelbergenpad nabij Kortvoort 61A-E conform bijlage I van het Reglement
XIII. Door het aanbrengen van zebramarkeringen op het wegdek een
Voetgangersoversteekplaats [4x] conform artikel 49 lid 2 van het Reglement
Verkeersregels en Verkeerstekens 1990, in te richten. Bestuurders moeten,
voetgangers en bestuurders van een gehandicaptenvoertuig, die op een
oversteekplaats oversteken of kennelijk op het punt staan zulks te doen, voor
Zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende situatietekening. (zie bijlage I)
Het Dagelijks Bestuur van de Bestuurscommissie Amsterdam Zuidoost,
Bent u het niet eens met dit besluit? En bent u belanghebbende? Dan kunt u een bezwaarschrift indienen. Stuur dit uiterlijk zes weken na de publicatie van het besluit in de Staatscourant naar:
Dagelijks Bestuur van de Bestuurscommissie Amsterdam Zuidoost,
t.a.v. de afdeling Juridisch Bureau
In uw bezwaarschrift moeten staan:
- een duidelijke omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt (stuur
een kopie mee of noem het kenmerk van het besluit);
Dient iemand anders namens u een bezwaarschrift in? Stuur dan een volmacht mee.
Het indienen van een bezwaarschrift schorst de werking van dit besluit niet. Het besluit blijft dus gelden. Is dit voor u nadelig en kunt u de afloop van de bezwaarprocedure niet afwachten? Dan kunt u om een voorlopige voorziening vragen bij:
De Voorzieningenrechter van de Rechtbank te Amsterdam,
Voor het indienen van dit verzoekschrift is griffiegeld verschuldigd.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2017-71688.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.