Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid | Staatscourant 2017, 6617 | Interne regelingen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid | Staatscourant 2017, 6617 | Interne regelingen |
De Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid,
Gelet op de artikelen 3, tweede lid, van het Coördinatiebesluit organisatie en bedrijfsvoering rijksdienst 2011, 10:3 van de Algemene wet bestuursrecht, 6, vijfde lid, aanhef en onderdeel a, en 23, eerste lid, van het Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit SZW 2009, 3 eerste lid, aanhef en onderdeel k;
Besluit:
Het Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit SZW 2009 wordt als volgt gewijzigd:
A
Aan artikel 1 worden twee onderdelen toegevoegd, luidende:
Chief Information Officer
de inrichting van de samenwerking tussen de CIO’s van het ministerie, de Sociale Verzekeringsbank en het Uitvoeringsinstituut werknemersverzekeringen.
B
Artikel 2, onderdeel b, subonderdeel 4° vervalt.
C
Onder vervanging van de punt door een puntkomma aan het slot van artikel 4, vierde lid, wordt een onderdeel toegevoegd, luidende:
l. het fungeren namens het ministerie als opdrachtgever van de Auditdienst Rijk, daarin bijgestaan door de directeur Financieel-economische Zaken en de directeur Bedrijfsvoering.
D
Artikel 6, vierde lid, onderdeel b, komt te luiden:
b. de ondersteuning van de directies van het ministerie op het gebied van personeelsbeheer, salarisadministratie, en documentaire informatievoorziening;
E
Aan artikel 6, vierde lid, wordt na onderdeel b, een nieuw onderdeel toegevoegd, luidende:
b1. het voeren van de financiële administratie voor de aangesloten ministeries en het beheer van het financiële SAP-systeem;
F
Artikel 6, vierde lid, onderdeel m, vervalt.
G.
Artikel 6, zesde lid, wordt vervangen door:
6. De plaatsvervangend secretaris-generaal is verantwoordelijk voor het CIO-stelsel en wijst de CIO van het ministerie aan.
Het Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit plaatsvervangend secretaris-generaal 2009 SZW wordt als volgt gewijzigd:
A
Artikel 1, onderdeel d, vervalt.
B
Onder vervanging van de punt aan het slot van artikel 1, onderdeel d, door een puntkomma, wordt een onderdeel toegevoegd, luidende:
e. CIO: Chief Information Officer.
C
Artikel 4, onderdeel i, komt te luiden:
i. het registreren en afhandelen van verplichtingen, het kas- en vorderingenbeheer en de financiële administratie voor meerdere ministeries;
D
Artikel 4 komt te luiden:
De directie Bedrijfsvoering is verantwoordelijk voor:
a. het geven van eerstelijns P&O-(beleids)advies en het laten aanbieden van opleidingen;
b. het geven van advies over het informatie-, informatiserings- en technologie-beleid, het voeren van de CIO-office alsmede het laten verzorgen van de ICT-dienstverlening;
c. het laten verzorgen van de salaris- en personeelsadministratie;
d. het laten verzorgen van facilitaire dienstverlening en huisvesting;
e. het onderhouden van regulier contact met de leveranciers over de prijs en kwaliteit van de in dit artikel genoemde dienstverlening;
f. het onderhouden van regulier contact met de klant zoals de directeuren-generaal, inspecteur-generaal Sociale Zaken en Werkgelegenheid, secretaris-generaal, plaatsvervangend secretaris-generaal en het daaronder ressorterend management, over de prijs en kwaliteit van de dienstverlening;
g. het verstrekken van managementinformatie over de bedrijfsvoering;
h. het voeren van de financiële administratie voor de aangesloten ministeries en het beheer van het financiële SAP-systeem;
i. het functioneel beheer van de departementale bedrijfsvoeringssystemen
j. het zorgen voor rechtmatige inkoop van producten en diensten;
k. de advisering en begeleiding op het gebied van huisvesting, milieumanagement en materieel beheer;
l. het verzorgen van het archief;
m. het aanbieden en archiveren van de documentaire informatievoorziening;
n. de ondersteuning en het voeren van het secretariaat van de medezeggenschap en het georganiseerd overleg;
o. het behandelen van bezwaarschriften, beroepschriften en zaken van de Nationale ombudsman van (ex-)medewerkers van het ministerie inzake aangelegenheden verband houdend met de dienstbetrekking, met uitzondering van het nemen van beslissingen in bezwaar- en beroepsprocedures;
p. het beheren en exploiteren van de Haagse vestigingen van het ministerie voor zover daarin niet uitsluitend organisatieonderdelen die ressorteren onder de inspecteur-generaal Sociale Zaken en Werkgelegenheid of het Agentschap SZW gehuisvest zijn. Het beheren en exploiteren van de vestigingen van organisatieonderdelen die ressorteren onder de inspecteur-generaal Sociale Zaken en Werkgelegenheid of het Agentschap SZW voor zover zij gebruik maken van de departementale infrastructuur dan wel gehuisvest zijn in een vestiging waar ook andere onderdelen van het ministerie gehuisvest zijn, dan wel indien dit met het Agentschap SZW respectievelijk de inspecteur-generaal Sociale Zaken en Werkgelegenheid is overeengekomen;
q. het laten vervaardigen en beschikbaar stellen van hoogwaardige postale-, grafische- en multimedia-producten en diensten;
r. de beveiliging van het ministerie in het algemeen, uitgezonderd de persoonlijke beveiliging van de bewindspersonen en hun huisgenoten;
s. het technisch faciliteren van de crisisbeheersingsorganisatie en bedrijfshulpverlening;
t. het geven van advies over het inkoopbeleid, het uitvoeren van de taken van de Coördinerend Directeur Inkoop en het laten verzorgen van de inkoopdienstverlening.
E
Artikel 4 komt te luiden:
1. De directie Bedrijfsvoering is verantwoordelijk voor:
a. het geven van eerstelijns P&O-(beleids)advies en het laten aanbieden van opleidingen;
b. het geven van advies over het informatie-, informatiserings- en technologie-beleid, het voeren van de CIO-office alsmede het laten verzorgen van de ICT-dienstverlening;
c. het laten verzorgen van de salaris- en personeelsadministratie;
d. het laten verzorgen van facilitaire dienstverlening en huisvesting;
e. het onderhouden van regulier contact met de leveranciers over de prijs en kwaliteit van de in dit artikel genoemde dienstverlening;
f. het onderhouden van regulier contact met de klant zoals de directeuren-generaal, inspecteur-generaal Sociale Zaken en Werkgelegenheid, secretaris-generaal, plaatsvervangend secretaris-generaal en het daaronder ressorterend management, over de prijs en kwaliteit van de dienstverlening;
g. het verstrekken van managementinformatie over de bedrijfsvoering;
h. het voeren van de financiële administratie voor de aangesloten ministeries en het beheer van het financiële SAP-systeem;
i. het functioneel beheer van de departementale bedrijfsvoeringssystemen
j. het zorgen voor rechtmatige inkoop van producten en diensten;
k. de advisering en begeleiding op het gebied van huisvesting, milieumanagement en materieel beheer;
l. het verzorgen van het archief;
m. het aanbieden en archiveren van de documentaire informatievoorziening;
n. de ondersteuning en het voeren van het secretariaat van de medezeggenschap en het georganiseerd overleg;
o. het behandelen van bezwaarschriften, beroepschriften en zaken van de Nationale ombudsman van (ex-)medewerkers van het ministerie inzake aangelegenheden verband houdend met de dienstbetrekking, met uitzondering van het nemen van beslissingen in bezwaar- en beroepsprocedures;
p. het beheren en exploiteren van de Haagse vestigingen van het ministerie voor zover daarin niet uitsluitend organisatieonderdelen die ressorteren onder de inspecteur-generaal Sociale Zaken en Werkgelegenheid of het Agentschap SZW gehuisvest zijn. Het beheren en exploiteren van de vestigingen van organisatieonderdelen die ressorteren onder de inspecteur-generaal Sociale Zaken en Werkgelegenheid of het Agentschap SZW voor zover zij gebruik maken van de departementale infrastructuur dan wel gehuisvest zijn in een vestiging waar ook andere onderdelen van het ministerie gehuisvest zijn, dan wel indien dit met het Agentschap SZW respectievelijk de inspecteur-generaal Sociale Zaken en Werkgelegenheid is overeengekomen;
q. het laten vervaardigen en beschikbaar stellen van hoogwaardige postale-, grafische- en multimedia-producten en diensten;
r. de beveiliging van het ministerie in het algemeen, uitgezonderd de persoonlijke beveiliging van de bewindspersonen en hun huisgenoten;
s. het technisch faciliteren van de crisisbeheersingsorganisatie en bedrijfshulpverlening;
t. het geven van advies over het inkoopbeleid, het uitvoeren van de taken van de Coördinerend Directeur Inkoop en het laten verzorgen van de inkoopdienstverlening.
2. De CIO is werkzaam binnen de directie Bedrijfsvoering. De CIO adviseert rechtstreeks aan de secretaris-generaal, de plaatsvervangend secretaris-generaal, de inspecteur-generaal en de directeuren-generaal.
1. Deze regeling treedt in werking met ingang van de eerste dag na de dagtekening van de Staatscourant waarin zij wordt geplaatst en werkt, met uitzondering van artikel I, onderdeel B, onderdeel C en onderdeel G, artikel II, onderdeel A, onderdeel B en onderdeel E, terug tot en met 1 juni 2015;
2. Artikel I, onderdeel B, en artikel II, onderdeel A, werken terug tot en met 1 juli 2016;
3. Artikel II, onderdeel D, vervalt per 1 oktober 2015.
4. Artikel I onderdeel G en Artikel II, onderdeel B en onderdeel E werken terug tot en met 1 oktober 2015.
Deze regeling zal in de Staatscourant worden geplaatst.
Den Haag, 31 januari 2017
De Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, L.F. Asscher
Met dit besluit wordt een aantal wijzigingen aangebracht in de Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluiten SZW 2009 en plaatsvervangend secretaris-Generaal SZW 2009.
Het gaat om het volgende:
– de start van het Financieel dienstencentrum per 1 juni 2015;
– de nieuwe taakverdeling in het CIO-stelsel per 1 oktober 2015;
– de opheffing van de programmadirectie Huisvesting SZW en VWS per 1 juli 2016;
– een verschuiving in de taakverdeling met betrekking tot het opdrachtgeverschap auditdienst Rijk tussen de secretaris-generaal en de plaatsvervangend secretaris-generaal.
De Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, L.F. Asscher
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2017-6617.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.