Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid | Staatscourant 2017, 62972 | Interne regelingen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid | Staatscourant 2017, 62972 | Interne regelingen |
De Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid,
Gelet op de artikelen 2, eerste lid, van het Coördinatiebesluit organisatie en formatie rijksdienst 2007, artikel 10:3 van de Algemene wet bestuursrecht, de artikelen 3, eerste lid, onderdeel k, 6, vijfde lid, aanhef en onderdeel a, 11 en 23, eerste lid, van het Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit SZW 2009 en de artikelen 3, aanhef en onderdeel k, en 8, van het Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit plaatsvervangend secretaris-generaal 2009 SZW;
Besluit:
Het Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit SZW 2009 wordt als volgt gewijzigd:
Artikel 2 wordt als volgt gewijzigd:
1. In onderdeel b, sub 1, wordt ‘Bedrijfsvoering’ vervangen door: Organisatie, Bedrijfsvoering en Personeel.
2. Onderdeel b, sub 3, vervalt.
3. Na onderdeel b, sub 5, wordt een nieuw sub 6 ingevoegd, luidende:
6°. de directie Dienstverlening, samenwerkingsverbanden en uitvoering, waaronder ressorteren:
i. het Agentschap SZW;
ii. het Financieel Dienstencentrum;
iii het Leer- en ontwikkelplein.
Het Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit plaatsvervangend secretaris-generaal 2009 SZW wordt als volgt gewijzigd:
A
Onder vervanging van de punt aan het slot van artikel 1, onderdeel e, door een puntkomma, wordt een onderdeel toegevoegd luidende:
de functionaris die leiding geeft aan het Financieel Dienstencentrum onderscheidenlijk het Leer- en Ontwikkelplein.
B
Artikel 2 komt te luiden:
1. Onder de plaatsvervangend secretaris-generaal ressorteren:
a. de directie Organisatie, Bedrijfsvoering en Personeel;
b. de directie Bestuursondersteuning;
e. de Rijksschoonmaakorganisatie;
f. de directie Dienstverlening, Samenwerkingsverbanden en Uitvoering, waaronder ressorteren:
i. het Agentschap SZW, met aan het hoofd een directeur;
ii het samenwerkingsverband Financieel Dienstencentrum, met aan het hoofd een afdelingshoofd;
iii het samenwerkingsverband Leer- en Ontwikkelplein met aan het hoofd een afdelingshoofd.
2. De directeur Dienstverlening, Samenwerkingsverbanden en Uitvoering is tevens directeur van het Agentschap SZW.
D
Na artikel 3 wordt een nieuw artikel 3a ingevoegd, luidende:
Elk van de afdelingshoofden is verantwoordelijk voor:
a. het leiding geven aan de eigen afdeling;
b. de personeelsaangelegenheden van de onder elk van hen ressorterende functionarissen, met inbegrip van de uitvoering van het arbeidsomstandigheden- en ziekteverzuimbeleid, voor zover dit niet is voorbehouden aan de secretaris-generaal, de plaatsvervangend secretaris-generaal dan wel de directeur Dienstverlening, Samenwerkingsverbanden en Uitvoering;
c. het op orde hebben van de administratieve organisatie;
d. het formuleren en uitvoeren van jaarplannen voor de eigen afdeling binnen de door de secretaris-generaal, de plaatsvervangend secretaris-generaal en de directeur Dienstverlening, Samenwerkingsverbanden en Uitvoering, vastgestelde uitgangspunten;
e. het rapporteren door tussenkomst van de directeur Dienstverlening, Samenwerkingsverbanden en Uitvoering aan de plaatsvervangend secretaris-generaal over de uitvoering van de jaarplannen betreffende de eigen afdeling;
f. het, na overeenstemming daarover met de directeur DSU, aanwijzen van een plaatsvervangend afdelingshoofd.
E
Artikel 4 komt te luiden:
1. De directie Organisatie, Bedrijfsvoering en Personeel is verantwoordelijk voor:
a. het adviseren over en het kenbaar maken van kaders op het gebied van de verschillende domeinen van de bedrijfsvoering alsmede veiligheid en privacy mede op basis van de Rijksbrede kaders;
b. het verstrekken van managementinformatie aan het ministerie;
c. het vertegenwoordigen van het ministerie bij het interdepartementale overleg op de aandachtsgebieden van de directie;
d. het adviseren van deelnemers aan interdepartementale commissies en bestuurlijke overleggen op de aandachtsgebieden van de directie;
e. invulling geven aan het zorgdragerschap voor het SZW-archief door zorg te dragen voor de goede, geordende en toegankelijke staat daarvan;
f. liaison- en afnemerstaken jegens de sso’s en andere leveranciers die vallen binnen de aandachtsgebieden van de directie;
g. het houden van toezicht op de naleving van de Rijksbrede en departementale kaders op het gebied van de verschillende domeinen;
h. het voeren van de CIO-office;
i. het uitvoeren van ondersteunende werkzaamheden voor de directie, het Financieel Dienstencentrum en het Leer- en ontwikkelplein:
j. de managementondersteuning van de directie, het Financieel Dienstencentrum, het Leer- en ontwikkelplein alsmede van de directies die ressorteren onder de secretaris-generaal;
k. het bieden van ambtelijke ondersteuning aan de departementale ondernemingsraden;
l. het ondersteunen van het organiseren van evenementen.
2. De CIO is werkzaam binnen de directie Organisatie, Bedrijfsvoering en Personeel. De CIO adviseert rechtstreeks aan de secretaris-generaal, de plaatsvervangend secretaris-generaal, de inspecteur-generaal en de directeuren-generaal.
F
Artikel 6 wordt als volgt gewijzigd:
1. Onderdeel c, komt te luiden:
c. de coördinatie van de crisisbeheersing binnen het ministerie en de daarmee verband houdende secretariële ondersteuning.
2. Onderdeel d vervalt.
G
Artikel 6a wordt vernummerd tot artikel 6e.
H
Artikel 6b vervalt.
I
Na artikel 6c wordt een nieuw artikel 6d ingevoegd, luidende:
J
Na artikel 6e wordt een nieuw artikel 6f ingevoegd, luidende:
Het Financieel Dienstencentrum is verantwoordelijk voor:
a. het voeren van de financiële administratie voor de bij het samenwerkingsverband aangesloten ministeries;
b. het opstellen van de financiële verantwoordingsinformatie voor de aangesloten ministeries;
c. het verzorgen van het functioneel- en applicatiebeheer van het 3F-systeem;
d. het financieel administratief ondersteunen van beleidsdirecties van het ministerie op het gebied van bekostiging van en de subsidieverlening aan gemeenten en ZBO’s overige externe organisaties op basis van wet- en regelgeving.
K
Na artikel 6f wordt een nieuw artikel 6g ingevoegd, luidende:
M
Artikel 7 wordt als volgt gewijzigd:
1. In lid zes wordt ‘vierde’ vervangen door: vijfde.
2. In lid zes wordt ‘Bedrijfsvoering’ vervangen door: Organisatie, Bedrijfsvoering en Personeel.
N
Artikel 7b vervalt.
O
Na artikel 7a wordt een nieuw artikel 7c ingevoegd, luidende:
Elk van de afdelingshoofden is bevoegd om namens een bewindspersoon besluiten te nemen, overeenkomsten aan te gaan en handelingen te verrichten die noch een besluit, noch een privaatrechtelijke rechtshandeling zijn, voor zover zij verband houden met de taken en verantwoordelijkheden van de afdeling, tenzij deze zijn voorbehouden aan een bewindspersoon, de secretaris-generaal, de plaatsvervangend secretaris-generaal of de directeur Dienstverlening, Samenwerkingsverbanden en Uitvoering.
P
In artikel 8, eerste lid, sub b, wordt ‘manager-medewerker gesprekken’ vervangen door: personeelsgesprekken.
Het Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit directie Financieel-Economische Zaken 2013 wordt als volgt gewijzigd:
A
In artikel 2, onderdeel b, wordt ‘Bedrijfsvoering en Informatie’ vervangen door: Kaderstelling, Control en Informatie.
B
In artikel 4 wordt in de aanhef ‘Bedrijfsvoering en Informatie’ vervangen door: Kaderstelling, Control en Informatie.
C
Onder vervanging van de puntkomma aan het slot van artikel 8, onderdeel e door een punt, vervalt onderdeel f.
Het Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit directie WBJA 2015 wordt als volgt gewijzigd:
Onder vervanging van de puntkomma aan het slot van artikel 7, onderdeel e door een punt, vervalt onderdeel f.
Het Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit directie BO SZW 2013 wordt als volgt gewijzigd:
A
Artikel 1 komt te luiden:
In deze regeling en de daarop berustende bepalingen wordt verstaan onder:
de directie Bestuursondersteuning van het ministerie;
de directeur Bestuursondersteuning;
het hoofd van de afdeling Kabinetszaken, Managementondersteuning en Stukkenverkeer;
de teamleider die ressorteert onder het Hoofd Kabinetszaken, Managementondersteuning en Stukkenverkeer.
B
Artikel 2, wordt als volgt gewijzigd:
1. De aanduiding 1. voor het eerste lid vervalt;
2. Onderdeel c vervalt;
3. Het tweede lid vervalt.
C
Artikel 3 wordt als volgt gewijzigd:
1. In de onderdelen b, c en g, wordt ‘het MT-SZW’ vervangen door: de Bestuursraad SZW.
2. In onderdeel m wordt de zinsnede ‘directeur Bestuursondersteuning en de afdelingshoofden van de directie BO’ vervangen door: de Secretaris-Generaal en de plaatsvervangend Secretaris-Generaal.
3. Onder vervanging van de punt aan het slot van onderdeel m door een puntkomma, worden drie onderdelen toegevoegd luidende:
n. het adviseren van de plaatsvervangend Secretaris-Generaal in de rol van eigenaar van samenwerkingsverbanden binnen het ministerie;
o. de coördinatie van de crisisbeheersing binnen SZW en de daarmee verband houdende secretariële ondersteuning;
p. de advisering van de voorzitter van het Calamiteitenteam De Resident.
D
Artikel 4, onderdeel h, komt te luiden: h. de managementondersteuning van bewindspersonen en de leden van de Bestuursraad SZW;
E
Artikel 5 vervalt.
F
Artikel 7 wordt als volgt gewijzigd:
1. In de aanhef wordt de zinsnede ‘de hoofden van de afdelingen, genoemd in artikel 2, eerste lid, onderdelen a tot en met c’ vervangen door: het afdelingshoofd.
2. In onderdeel b, sub 2, wordt ‘manager-medewerkergesprekken (M&M)’ vervangen door: personeelsgesprekken.
G
Artikel 9 vervalt.
H
Artikel 11 komt te luiden:
1. Bij afwezigheid van de directeur worden diens taken en bevoegdheden verricht onderscheidenlijk uitgeoefend door de door hem aangewezen functionarissen voor de duur van de afwezigheid of verhindering.
2. Bij afwezigheid of verhindering van het afdelingshoofd Kabinetszaken, Managementondersteuning en Stukkenverkeer worden, voor de duur van de afwezigheid of verhindering, diens taken en bevoegdheden waargenomen door de teamleider.
I
Na artikel 11 wordt een nieuw artikel 11a ingevoegd, luidende:
Aan de teamleider wordt mandaat en machtiging verleend met betrekking tot het nemen van besluiten over en het vaststellen en ondertekenen van stukken die betrekking hebben op personeelsaangelegenheden ten behoeve van medewerkers van de eigen organisatorische eenheid, met uitzondering van het vaststellen van beoordelingen en bijzondere beloningen.
1. Deze regeling treedt, met uitzondering van artikel II, artikel III, onderdeel A, en onderdeel B, en artikel V, onderdeel A, B, C, D, E, G, H en I, in werking met ingang van de eerste dag na de dagtekening van de Staatscourant waarin zij wordt geplaatst, en werkt terug tot en met 1 april 2017.
2. Artikel II treedt in werking met ingang van de eerste dag na de datum van uitgifte van de Staatscourant waarin zij wordt geplaatst, en werkt terug tot en met 1 september 2017.
3. Artikel III, onderdeel A, en onderdeel B, treedt in werking met ingang van de eerste dag na de dagtekening van de Staatscourant waarin zij wordt geplaatst, en werkt terug tot en met 1 augustus 2017.
4. Artikel V, onderdeel A, B, C, D, E, G, H en I, treedt in werking met ingang van de eerste dag na de datum van uitgifte van de Staatscourant waarin zij wordt geplaatst, en werkt terug tot en met 1 november 2017.
Deze regeling zal met de toelichting in de Staatscourant worden geplaatst.
Den Haag, 26 oktober 2017
De Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, L. Asscher
Met dit besluit wordt een aantal Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluiten van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid gewijzigd. Deze wijzigingen houden verband met:
– de aanpassing van de hoofdstructuur van het werkveld dat ressorteert onder de plaatsvervangend Secretaris-generaal per 1 april 2017;
– de verwerking van het organisatie- en formatierapport van de directie Bestuursondersteuning per 1 november 2017;
– de vervanging van de naam MT SZW in Bestuursraad SZW;
– wijziging van de benaming van de afdeling Bedrijfsvoering en Informatie van de Directie Financieel Economische Zaken in Kaderstelling, control en evaluatie;
alsmede enkele redactionele aanpassingen.
De Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, L. Asscher
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2017-62972.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.