Definitief bebordingsplan aansluiting N298 Naanhof in het kader van de aanleg van de Buitenring, 2017.

Logo Heerlen

VERKEERSBESLUIT

Burgemeester en Wethouders van Heerlen;

Gelet op:

De bepalingen van de Wegenverkeerswet 1994, het Reglement Verkeersregels en

Verkeerstekens 1990, het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het

Wegverkeer, de Algemene wet Bestuursrecht en het mandaatbesluit van 10 januari 2017.

0verwegende dat:

Door de aanleg van de Buitenring wordt de bestaande N298 ter hoogte van de Naanhof onderbroken. De nieuwe verbinding met de Naanhof wordt gerealiseerd via 2 rotondes die rechtstreeks zijn verbonden met de Buitenring en een viaduct over de Buitenring. Tevens wordt de Schuureikenweg voor het viaduct over de Buitenring verbonden met de N 298.

Uit oogpunt van

het verzekeren van de veiligheid op de weg, het beschermen van weggebruikers en passagiers, het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan, het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer, het voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte overlast, hinder of schade en het voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte aantasting van het karakter of van de functie van objecten of gebieden.

Is het gewenst om

diverse verkeersmaatregelen te nemen op de nieuwe verbinding tussen de N 298 en de Schuureikenweg met de Naanhof en de Naanhofweg, zijnde 2 rotondes en enkele wegaansluitingen.

Motivering:

De verkeersmaatregelen beogen een betere doorstroming van het verkeer en een gegarandeerde bereikbaarheid van de Naanhof.

Belangenafweging:

De gemeentelijke belangen van een evenwichtig verkeersbeleid zijn hiermee gediend. De belangen van de Naanhof zijn in de afweging meegenomen. De bereikbaarheid van de Naanhof met de auto is gegarandeerd vanuit Hoensbroek, Nuth en Vaesrade.

Gehoord/Overleg:

Ingevolge artikel 24 van het BABW is vooraf overleg gepleegd met de korpschef van het regionale politiekorps. De N298 en de Schuureikenweg zijn gedeeltelijk in beheer bij de gemeente Heerlen.

Besluiten:

Door middel van de plaatsing van de borden B06 van bijlage 1 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 de aansluitende wegen op de rotonde voorrang te laten verlenen op het verkeer op de rotonde aan de noordzijde en de zuidzijde van de nieuwe buitenring ter hoogte van de aansluiting met de Naanhof en op de aansluitende wegen.

Door middel van de plaatsing van de borden C02 van bijlage 1 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 de afritten van de rotondes in te richten als eenrichtingsverkeer en oprijdend verkeer te weren

Door middel van de plaatsing van de borden C16 van bijlage 1 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 de afritten van de buitenring gesloten te verklaren voor voetgangers

Door middel van de plaatsing van de borden D02 van bijlage 1 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 alle bestuurders gebieden het bord voorbij te gaan aan de zijde die de pijl aangeeft.

Door middel van de plaatsing van de borden D01 BB 12r van bijlage 1 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 de verplichte rijrichting op de rotondes aan te geven.

Door middel van de plaatsing van de borden G12a van bijlage 1 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 een bromfietspad aan te geven.

Door middel van de plaatsing van de borden A0160zb en A0260ze van bijlage 1 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 een maximale snelheid van 60 km/uur aan te geven en een einde van de maximale snelheid 60 km/uur aan te geven.

Door middel van de plaatsing van de borden J04 en J05 van bijlage 1 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 S-bochten aan te geven.

Door middel van de plaatsing van de borden J24 van bijlage 1 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 de bestuurders te waarschuwen voor overstekende fietsers en bromfietsers.

Door middel van de plaatsing van de borden J09 van bijlage 1 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 de bestuurders te waarschuwen dat zij een rotonde naderen.

Door middel van de plaatsing van de borden A0450 van bijlage 1 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 een adviessnelheid van 50 km/uur aan te duiden.

Door middel van de plaatsing van de borden A0130zb en A0130ze C16 van bijlage 1 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 een 30 km/uur zone aan te duiden en een 30 km/uur zone te beëindigen.

Met het aanbrengen van haaientandmarkering als bedoeld in art. 25, tweede lid, van het RVV 1990 de voorrangsregeling op de rotondes en andere aansluitende wegen te regelen.

Heerlen,

Burgemeester en wethouders van Heerlen,

namens dezen,

het hoofd van het bureau Beleid en bedrijfsvoering van de afdeling Beheer en onderhoud.

A.Mathissen-Wetzelaer,

Ter inzage legging:

Het verkeersbesluit + tekening liggen eveneens ter inzage bij het Klantcontactcentrum van de afdeling Publiekszaken in de hal van het stadhuis, Geleenstraat 27 in Heerlen.

Bezwaar:

Ingevolge artikel 7:1 van de Algemene Wet Bestuursrecht kan iedere belanghebbende, binnen een termijn van 6 weken nadat dit besluit is bekendgemaakt in de Staatscourant, bezwaren indienen tegen dit besluit bij het College van Burgemeester en Wethouders van Heerlen, postbus 1, 6400 AA Heerlen.

Het bezwaar heeft geen schorsende werking.

Indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist, kan -nadat bezwaar is gemaakt bij het College van Burgemeester en Wethouders- aan de voorzieningenrechter van de Rechtbank Limburg, bestuursrechtelijke zaken, postbus 950, 6040 AZ Roermond, worden verzocht om een voorlopige voorziening te treffen. Hieraan zijn griffierechten verbonden.

Bijlagen

tekeningen: Buitenring Parkstad Limburg, definitieve bebording N 298 Naanhof d.d 20-06-17.

Naar boven