Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Strijen | Staatscourant 2017, 50454 | Instelling gemeenschappelijke regelingen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Strijen | Staatscourant 2017, 50454 | Instelling gemeenschappelijke regelingen |
De raad van de gemeente Binnenmaas, Cromstrijen, Korendijk, Oud-Beijerland, Strijen en het algemeen bestuur van de gemeenschappelijke regelingen de Regionale afvalstoffendienst Hoeksche Waard, het Samenwerkingsverband Vastgoedinformatie Heffing en Waardebepaling, het Samenwerkingsorgaan Hoeksche Waard, de ICT-Samenwerking Hoeksche Waard en Werk & Inkomen Hoeksche Waard ;
overwegende dat in aanvulling op de interne klachtvoorziening krachtens titel 9.1 van de Algemene wet bestuursrecht, gemeenten en samenwerkingsverbanden op grond van de Wet gemeenschappelijke regelingen dienen te voorzien in een externe klachtvoorziening;
dat de Ombudscommissie Hoeksche waard als externe klachtvoorziening voor de aan de regeling deelnemende organisaties optreedt.
dat de Wet gemeenschappelijke regelingen is aangepast en dat een samenvoeging heeft plaatsgevonden van de Regionale Sociale Dienst Hoeksche Waard en de WHW-bedrijven, waardoor het gewenst is de Gemeenschappelijke regeling Ombudscommissie Hoeksche Waard aan te passen;
gelet op de hoofdstuk IVc van de Gemeentewet, de Wet gemeenschappelijke regelingen en titel 9.2 van de Algemene wet bestuursrecht;
HOOFDSTUK 1 INLEIDENDE BEPALINGEN
Artikel 1. Begripsomschrijvingen
In deze gemeenschappelijke regeling wordt verstaan onder:
de deelnemers: de aan deze regeling deelnemende gemeenten Binnenmaas, Cromstrijen, Korendijk, Oud-Beijerland en Strijen en de aan deze regeling deelnemende samenwerkingsverbanden op grond van de Wet gemeenschappelijke regelingen zijnde de Regionale afvalstoffendienst Hoeksche Waard, het Samenwerkingsverband Vastgoedinformatie Heffing en Waardebepaling, het Samenwerkingsorgaan Hoeksche Waard, de ICT-Samenwerking Hoeksche Waard en Werk & Inkomen Hoeksche Waard.
HOOFDSTUK 2 GEMEENSCHAPPELIJK ORGAAN
Het orgaan draagt zorg voor de oprichting en instandhouding van de ombudscommissie Hoeksche Waard. Deze commissie is belast met de externe beoordeling van verzoekschriften als bedoeld in titel 9.2 van de Algemene wet bestuursrecht, voorzover het betreft gedragingen van bestuurorganen van de deelnemers.
HOOFDSTUK 3 DE OMBUDSCOMMISSIE
Artikel 5. Eed of verklaring en belofte
Alvorens hun functie te kunnen uitoefenen, leggen de leden van de ombudscommissie in de vergadering van het orgaan, in de handen van de voorzitter de eed of verklaring en belofte af.
Artikel 6. Geheimhoudingsplicht
De leden van de ombudscommissie zijn verplicht tot geheimhouding van hetgeen hen bij de uitoefening van hun taak bekend is geworden, voor zover dat uit de aard der zaak volgt.
Voor het houden van een vergadering of een hoorzitting is vereist dat de meerderheid van het aantal leden, onder wie in elk geval de voorzitter of zijn plaatsvervanger, aanwezig is.
Artikel 13 Niet-deelneming aan de behandeling
De leden van de ombudscommissie nemen niet deel aan de behandeling van een verzoekschrift of het instellen van een onderzoek indien daarbij hun onpartijdigheid in het geding kan zijn.
HOOFDSTUK 5 ALGEMENE BEPALINGEN
Artikel 20 Begroting en kostenverdeling
De kosten verband houdend met het functioneren van de ombudscommissie, worden vergoed door de deelnemers. Elke deelnemer betaalt een vast bedrag per kalenderjaar alsmede de kosten per ingediend verzoekschrift, voorzover betrekking hebbende op betreffende deelnemer, een en ander zoals is aangegeven op de bij deze regeling behorende bijlage 1. De bijlage kan door het orgaan worden gewijzigd.
Bijlage 1, behorende bij de gemeenschappelijke regeling ombudscommissieHoeksche Waard
De verdeling van de kosten van de ombudscommissie Hoeksche Waard is als volgt:
Elke deelnemer betaalt vooraf per kalenderjaar een vast bijdrage van € 1000,-. aan de gemeente Strijen. De gemeente Strijen zal dit bedrag aanwenden voor algemene secretariële kosten en bureaukosten die worden gemaakt voor de ombudscommissie (bijvoorbeeld: opstellen reglement van orde, opstellen jaarverslag, correspondentie met overige deelnemers, enz.) en voor scholing en opleiding van de leden van de ombudscommissie.
De gemeente Strijen legt na afloop van elk kalenderjaar aan de overige deelnemers verantwoording af over de besteding van dit budget. Blijkt het budget in dat jaar niet toereikend te zijn geweest, dan worden de extra kosten bij de deelnemers in rekening gebracht. Is het budget niet (volledig) gebruikt, dan wordt het overschot aan de deelnemers uitgekeerd dan wel verrekend met de jaarlijkse vaste bijdrage.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2017-50454.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.