Gemeente Heusden - Vaststelling gecoördineerde besluiten Beukstraat, Drunen

Logo Heusden

Het college van Heusden maakt bekend, dat het op 15 augustus 2017 het wijzigingsplan ‘Beukstraat, Drunen’ (NL.IMRO.0797.WPBeukstraatDrunen-VG01) ongewijzigd heeft vastgesteld, het hieraan gerelateerde besluit hogere grenswaarden geluid en de omgevingsvergunning voor het bouwen van 15 woningen en het maken van bijbehorende in-/uitritten heeft verleend.

Het plangebied ligt aan de noordzijde van de kern Drunen en maakt deel uit van de woonwijk Braken-West. De begrenzing van het plangebied wordt aan de oostzijde gevormd door de Beukstraat en aan de westzijde door de Kastanjelaan-West. De zuidelijke en noordelijke begrenzing bestaat uit het resterende gedeelte van respectievelijk het schoolgebouw en het plantsoen.

Het plan maakt de bouw van maximaal 15 woningen en bijbehorende voorzieningen (zoals parkeren, groen) mogelijk.

Coördinatieregeling

Op verzoek van de initiatiefnemer is besloten de gemeentelijke coördinatieregeling toe te passen. De coördinatieregeling maakt het mogelijk om de besluiten behorende bij genoemde ontwikkeling gezamenlijk voor te bereiden en te coördineren. Het gaat hierbij in dit geval om het wijzigingsplan, het besluit hogere grenswaarden geluid en de omgevingsvergunning voor het bouwen en maken van in-/uitritten. Het doorlopen van deze procedure heeft tot gevolg dat tevens bundeling van rechtsbescherming plaatsvindt. Hierdoor hoeft een belanghebbende burger slechts tegen één besluit rechtsmiddelen aan te wenden.

Inzage

De besluiten met bijbehorende stukken liggen met ingang van 24 augustus 2017 gedurende zes weken ter inzage. U kunt de stukken tijdens openingstijden inzien in het gemeentehuis in Vlijmen. Een digitale versie is raadpleegbaar via www.heusden.nl en het wijzigingsplan tevens via de landelijke voorziening www.ruimtelijkeplannen.nl.

Beroep

Gedurende de bovengenoemde termijn kan beroep worden ingesteld bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Beroep kan alleen worden ingesteld door degenen die eerder zienswijzen hebben ingediend en zij die kunnen aantonen dat zij daartoe redelijkerwijs niet in staat zijn geweest. U stelt beroep in door binnen de beroepstermijn een gemotiveerd, gedagtekend en ondertekend beroepschrift in te dienen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag, waarbij tevens een voorlopige voorziening (schorsing inwerkingtreding besluit) kan worden gevraagd bij de voorzitter van die Afdeling. U kunt ook digitaal beroep instellen bij die Afdeling via http://loket.rechtspraak.nllbestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.

De besluiten treden in werking na het verstrijken van de beroepstermijn. Een ingesteld beroep schorst de inwerkingtreding van de besluiten niet. Wel is het gedurende de beroepstermijn mogelijk de voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak schriftelijk te verzoeken om een voorlopige voorziening te treffen tegen de besluiten. Indien een dergelijk verzoek is gedaan, wordt de inwerkingtreding van de besluiten opgeschort totdat op het verzoek is beslist.

 

Naar boven