Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Nijmegen | Staatscourant 2017, 45723 | Verkeersbesluiten |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Nijmegen | Staatscourant 2017, 45723 | Verkeersbesluiten |
BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN NIJMEGEN;
dat zich tussen het Maas-Waalkanaal en het Keizer Karelplein de Graafseweg bevindt;
dat na het openstellen van stadsbrug de Oversteek de hoeveelheid auto’s op de Graafseweg is afgenomen;
dat het de bedoeling is om nieuwe groei van het verkeer op de Graafseweg te voorkomen;
dat daartoe het wegprofiel op een deel van de Graafseweg wordt aangepast en er meer ruimte komt voor het fietsverkeer;
dat er in verband hiermee wegwerkzaamheden worden uitgevoerd aan het deel van de Graafseweg tussen het Keizer Karelplein en de Rozenstraat;
dat het om deze werkzaamheden op een verkeersveilige en efficiente wijze plaats te laten vinden gewenst is een aantal verkeersmaatregelen te treffen;
dat de maatregelen volgens planning nodig zijn van 26 juli tot en met 3 september 2017;
dat dit betekent dat de Graafseweg tussen het Keizer Karelplein en de Rozenstraat, inclusief de kruising Willemsweg tijdelijk is afgesloten voor doorgaand verkeer;
dat de werkzaamheden eerst aan de noordzijde van Graafseweg worden uitgevoerd en daarna de zuidzijde van de weg wordt aangepakt;
dat er tijdens de werkzaamheden voor lokaal verkeer een route via de Graafseweg beschikbaar blijft;
dat ook voor (brom)fietsers via de Graafseweg een verbinding voorhanden blijft;
dat in beide gevallen geldt dat de exacte route tijdens de uitvoering van de werkzaamheden via bebording nader wordt aangeduid;
dat er voor het overig verkeer omleidingsroutes zijn ingesteld;
dat de verkeersmaatregelen op een aantal punten worden begeleid door verkeersregelaars;
dat in verband met asfaltwerkzaamheden gedurende 4 à 5 dagen een algehele afsluiting noodzakelijk is;
dat de maatregelen behalve uit het tijdelijk afsluiten van weggedeelten bestaan uit het aanpassen van de maximumsnelheid het instellen van inhaalverboden en het instellen van eenrichtingsverkeer;
dat met de tijdelijke verkeersmaatregelen wordt beoogd dat de werkzaamheden op een veilige en adequate manier uitgevoerd kunnen worden;
dat de te treffen verkeersmaatregelen worden gemonitord en deze kunnen worden bijgesteld als de verkeerssituatie daar om vraagt;
dat buurtbewoners zijn geïnformeerd over de uit te voeren werkzaamheden en de daarmee samenhangende verkeersmaatregelen;
dat er bovendien via de (digitale) media aandacht aan de werkzaamheden wordt besteed;
dat terzake overleg met de verkeersadviseur en tevens de gemachtigde van de korpschef van de politie-eenheid Oost-Nederland heeft plaatsgevonden;
dat het treffen van een verkeersmaatregel een normale maatschappelijke ontwikkeling is waarmee een ieder kan worden geconfronteerd en waarvan de nadelige gevolgen in beginsel voor rekening van betrokkenen behoren te blijven;
dat de bovenvermelde maatregelen worden genomen op basis van artikel 2 lid 1 van de Wegenverkeerswet 1994 om de veiligheid op de weg te verzekeren en weggebruikers en passagiers te beschermen;
dat gelet op het Mandaat-, Volmacht- en Machtigingsbesluit gemeente Nijmegen (nr. 2017, 91602), waarin voor wat betreft afdeling mobiliteit onder volgnr. 25 voor tijdelijke en definitieve verkeersbesluiten op basis van de Wegenverkeerswet 1994 onder voorwaarden mandaat is verleend aan de Programmamanager Mobiliteit (RO10) en het bureauhoofd Parkeren en Verkeersmanagement (SB60);
dat gelet op de artikelen 15 en 18 van de Wegenverkeerswet 1994 en de artikelen 12 en 37 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer;
Van 26 juli tot en met 3 september 2017, of zoveel langer of korter dan noodzakelijk is voor de uitvoering van de werkzaamheden de volgende verkeersmaatregelen te treffen
Een en ander zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende situatietekeningen
Namens burgemeester en wethouders van Gemeente Nijmegen,
Dit besluit ligt gedurende zes weken na heden voor eenieder ter inzage bij de Informatiebalie in de Stadswinkel, Mariënburg 75 Nijmegen (maandag t/m vrijdag van 09.00-17.00 uur en op donderdag van 09.00-20.00 uur).
Gedurende deze termijn kan op grond van de Algemene wet bestuursrecht door belanghebbenden tegen dit besluit een bezwaarschrift worden ingediend bij Burgemeester en Wethouders van Nijmegen, postbus 9105, 6500 HG Nijmegen.
Het is mogelijk om uw bezwaarschrift digitaal in te dienen via een webformulier in de digitale balie van de gemeente Nijmegen (www.nijmegen.nl). Voor het indienen van een digitaal bezwaarschrift dient u in het bezit te zijn van een DigiD.
Het indienen van een bezwaarschrift schorst de werking van dit besluit niet. Degenen die een bezwaarschrift hebben ingediend kunnen, indien er sprake is van spoedeisend belang, tevens op grond van artikel 8:81 van de Algemene wet bestuursrecht, bij de president van de Arrondissementsrechtbank Arnhem, sector bestuursrecht, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem vragen een voorlopige voorziening te treffen. Voor het behandelen van een dergelijk verzoek wordt griffierecht geheven.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2017-45723.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.