Vaststelling Uitwerkingsplan Hendrik Wormser

Logo Hellendoorn

Bij het loket Bouwen, milieu en openbare ruimte in het huis voor Cultuur en Bestuur aan de Willem Alexanderstraat 7 in Nijverdal ligt met ingang van zaterdag 12 augustus 2017 gedurende zes weken (derhalve tot en met vrijdag 22 september 2017) voor een ieder ter inzage het besluit van burgemeester en wethouders van de gemeente Hellendoorn van 11 juli 2017, nummer 17INT02148 tot vaststelling van het Uitwerkingsplan Hendrik Worsmer.

Het loket is geopend op werkdagen van 09.00 uur tot 12.00 uur en buiten deze tijden op afspraak, telefoon 0548-630 214.

U kunt het vastgestelde uitwerkingsplan met de unieke ID: NL.IMRO.0163.UPNDHENDRIWO-VG01

inzien op ruimtelijkeplannen.nl via de link: http://bit.ly/2hjmiPc

Downloaden en inzien van het vastgestelde bestemmingsplan is mogelijk via de link: http://bit.ly/2hki1ea

Het betreft een uitwerking van de bestemming “Wonen-uit te werken (artikel 14 planregels)” uit het op 1 juni 2014 door de raad van Hellendoorn vastgestelde bestemmingsplan “Nijverdal Centrum”.

Doel van dit uitwerkingsplan is de realisering van in totaal maximaal 17 woningen planologisch mogelijk te maken.

Het plangebied wordt globaal bezien begrensd:

  • aan de zuidzijde door de Groen van Prinstererstraat

  • aan de oostzijde door de woningen Groen van Prinstererstraat 13 en 13A alsmede door de woningen Hendrik Wormserstraat 5, 7, 9 en 9A;

  • aan de noordzijde door aanwezige functies als een kerkgebouw, een notariskantoor, een kledingwinkel, een juwelierszaak en een tandartspraktijk;

  • Aan de westzijde door diverse winkels, waarvan de voorzijde is georiënteerd op het Keizerserf te Nijverdal.

Belanghebbenden die tijdig hun zienswijze hebben kenbaar gemaakt bij burgemeester en wethouders, alsmede belanghebbenden aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten dat zij niet tijdig hun zienswijze bij burgemeester en wethouders naar voren hebben gebracht, kunnen gedurende de termijn van terinzageligging schriftelijk beroep instellen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA ’s-Gravenhage.

Het beroepschrift dient te zijn ondertekend en dient tenminste de volgende gegevens te bevatten:

- uw naam en adres;

- een dagtekening;

- een omschrijving van het bestreden besluit;

- de gronden waarop uw beroep stoelt (de motivering).

Het is voor een burger ook mogelijk om beroep aan te tekenen via het digitaal loket. Klik voor meer informatie hierover op deze (hyper)link; https://digitaalloket.raadvanstate.nl/ Om daarvan gebruik te kunnen maken, dient u de beschikking te hebben over een Digid-code.

Het uitwerkingsplan treedt in werking met ingang van de dag na die waarop de beroepstermijn afloopt. Het indienen van een beroepschrift schorst het in werking treden van het uitwerkingsplan niet. Daartoe kan, eveneens gedurende de termijn van terinzagelegging, een verzoek om schorsing en/of voorlopige voorziening worden ingediend bij de Voorzieningrechter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State.

Naar boven