Regeling van de Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid van 19 juli 2017, 2017-0000060183, tot wijziging van het Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit directie Communicatie 2011

De Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid,

Gelet op de artikelen 3, eerste lid, aanhef en onderdeel k, en 11 van het Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit secretaris-generaal SZW 2009;

Besluit:

ARTIKEL I

Het Organisatie-, mandaat en volmachtbesluit directie Communicatie 2011 wordt als volgt gewijzigd:

A

Artikel 4 wordt als volgt gewijzigd:

1. Aan het eerste lid wordt, onder vervanging van de punt door een puntkomma aan het slot van onderdeel h, een onderdeel toegevoegd, luidende:

  • i. het publiceren van persberichten.

2. Het tweede lid alsmede de aanduiding ‘1.’ voor het eerste lid vervallen.

B

In artikel 5 wordt als volgt gewijzigd:

1. Onderdeel q komt te luiden:

  • q. het verzorgen van de eindredactie van de nieuwsvoorziening voor SZW op de homepage op het intranet.

2. Onderdeel r komt te luiden:

  • r. het ontwikkelen van sociale media strategie alsmede het verzorgen van de redactie en het beheer van SZW-accounts.

C

Artikel 6 komt te luiden:

Artikel 6

  • 1. Het hoofd van de afdeling Publiek en Informatie is verantwoordelijk voor:

    • a. het beantwoorden van burgercorrespondentie inhoudende persoonlijke brieven gericht aan de bewindspersonen of burgerbrieven gericht aan het ministerie;

    • b. de ondersteuning van de bewindspersonen en de directies op het gebied van publiciteit en externe optredens, de advisering van beleidsdirecties over de wijze waarop het beleid kan worden gecommuniceerd aan de voor hen relevante doelgroepen en de behandeling van burgercorrespondentie;

    • c. het onderhouden van de liaisonfunctie met interdepartementaal georganiseerde diensten zoals Rijksoverheid.nl en het Ondernemersplein.nl;

    • d. het vormen van de backoffice voor specialistische vragen die via de telefoon en per e-mail binnenkomen bij Informatie Rijksoverheid en daar niet beantwoord kunnen worden;

    • e. het publiceren van kamerstukken;

    • f. het signaleren en monitoren van beleidsonderwerpen ten behoeve van de beleidsdirecties, de afdelingen van de directie Communicatie en de bewindspersonen;

    • g. het verzorgen van reactieve en proactieve webcare op SZW kanalen zoals Facebook, LinkedIn, Twitter en Instagram.

  • 2. Het hoofd van de afdeling Publiek en Informatie wordt bijgestaan door een onder hem ressorterende coördinator kwaliteitsborging.

D

Artikel 7 wordt als volgt gewijzigd:

1. Het eerste lid wordt als volgt gewijzigd:

  • a. In onderdeel a wordt ‘, zoals op financieel gebied en personeel gebied’ vervangen door: op het gebied van personeel, informatie, organisatie, financiële administratie en huisvesting.

  • b. In onderdeel c wordt ‘Personeel, Organisatie, Financieel en Huisvesting’ vervangen door: personeel, informatie, organisatie, financiële administratie en huisvesting.

  • c. Onderdeel e vervalt onder vervanging van de puntkomma aan het slot van het onderdeel d door een punt.

2. Het tweede lid alsmede de aanduiding ‘1.’ voor het eerste lid vervallen.

E

Artikel 8 wordt als volgt gewijzigd:

1. In het tweede lid vervalt: en bijzondere beloningen van rechtstreeks onder hen ressorterende teamleiders.

2. Het derde lid vervalt onder vernummering van het vierde tot het derde lid (nieuw).

3. In het derde lid (nieuw) wordt ‘de teamleider’ vervangen door: de coördinator.

F

In artikel 13 vervallen het tweede lid alsmede de aanduiding ‘1.’ voor het eerste lid.

G

Na artikel 13 wordt een artikel toegevoegd, luidende:

Artikel 14

Deze regeling wordt aangehaald als: Organisatie-, mandaat- en volmachtbesluit directie Communicatie 2011.

ARTIKEL II

Deze regeling treedt in werking met ingang van de dag na de datum van uitgifte van de Staatscourant waarin zij wordt geplaatst en werkt terug tot en met 1 januari 2017.

Deze regeling zal in de Staatscourant worden geplaatst.

Den Haag, 19 juli 2017

De Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, namens deze, P.J.A. Idenburg De directeur Communicatie

Naar boven