Ontwerpbestemmingsplan “Woerdstraat 42, Duiven”

Logo Duiven

Burgemeester en wethouders van de gemeente Duiven maken bekend dat met ingang van donderdag 29 juni 2017 tot en met woensdag 9 augustus 2017 ter inzage ligt het ontwerpbestemmingsplan Woerdstraat 42, Duiven.

Plangebied en doelstelling

Het bestemmingsplan “Woerdstraat 42, Duiven” maakt het mogelijk om ten oosten van de bestaande woning aan de Broekstraat 2 te Duiven een extra vrijstaande woning te realiseren. De locatie is momenteel in het gebruik als tuin en weiland. In het geldende bestemmingsplan “Duiven-Noord” heeft het plangebied de bestemming Wonen zonder bouwvlak.

Inzien

Het ontwerpbestemmingsplan met bijbehorende stukken ligt met ingang van donderdag 29 juni 2017 tot en met woensdag 9 augustus 2017 voor een ieder ter inzage bij het Omgevingsloket, Koning Willem-Alexanderplein 1 te Duiven. Dit loket is van maandag tot en met vrijdag op afspraak geopend van 8.30 uur tot 12.30 uur. Voor inzage van de stukken kunt u een afspraak maken via de afsprakenmodule op de gemeentelijke website www.duiven.nl of via telefoonnummer (0316) 27 91 11. Daarnaast is het ontwerpbestemmingsplan te lezen op de gemeentelijke website http://0226.roview.net en de landelijke website www.ruimtelijkeplannen.nl (IDN: NL.IMRO.0226.BPDUIVENNOORD008-ON01).

Zienswijze

Gedurende de bovengenoemde termijn van terinzagelegging kan iedereen schriftelijk zijn of haar zienswijze omtrent het ontwerpbestemmingsplan naar voren brengen. Schriftelijke zienswijzen kunt u richten aan het college van burgemeester en wethouders van Duiven, Postbus 6, 6920 AA Duiven. Voor het mondeling indienen van zienswijzen kunt u een afspraak maken met de behandelend ambtenaar. U kunt een zienswijze niet via email of digitaal indienen.

Kostenverhaal

In verband met de realisatie van het project Woerdstraat 42 is de gemeente een anterieure overeenkomst met de heer B.R.A. van der Valk aangegaan. Deze overeenkomst biedt waarborgen voor een goede ontwikkeling van het plangebied alsmede voor de daaraan verbonden financiële consequenties voor de gemeente. De zakelijke beschrijving van de overeenkomst ligt ook ter inzage. Tegen de gesloten overeenkomst staat geen bezwaar en beroep open.

Meer informatie

Voor vragen over deze publicatie of inzage in de stukken buiten openingstijden kunt u telefonisch een afspraak maken met de behandeld ambtenaren mevrouw Y. Visser (in de periode 29 juni t/m 30 juli) of M. Giezen (in de periode van 31 juli t/m 9 augustus) bereikbaar via (0316) 279 111.

Naar boven