Tijdelijke verkeersmaatregelen i.v.m. Vakantiejaarmarkt Mill 2017

Logo Mill en Sint Hubert

BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN MILL EN SINT HUBERT,

gezien de aanvraag van R.K.S.V. Juliana en Stichting Activiteiten Mill (SAM), p/a Riddershove 8, 5431 TD Mill;

op grond van artikel 15, eerste lid, van de Wegenverkeerswet 1994 verplicht tot het nemen van een verkeersbesluit voor de plaatsing of verwijdering van de in artikel 12 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer genoemde verkeerstekens, alsmede voor onderborden voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat of wordt gewijzigd,

op grond van artikel 18, eerste lid, onder d, van de Wegenverkeerswet 1994, bevoegd dit verkeerbesluit te nemen,

OVERWEGENDE:

  • dat op woensdag 2 augustus 2017 van 10.00 uur tot 18.00 uur festiviteiten worden georganiseerd in verband met de 34e Vakantiejaarmarkt Mill;

  • dat deze dag activiteiten in de openbare ruimte van Mill plaatsvinden;

  • dat het voor deze activiteiten en de op- en afbouw ervan (van dinsdag 1 augustus 22.00 uur tot woensdag 3 augustus 22.00 uur), noodzakelijk is een aantal passende verkeersmaatregelen te treffen in de vorm van wegafsluitingen en parkeerverboden;

  • dat tijdens de verkeersmaatregelen doorgaand verkeer in Mill gebruik kan maken van de Hoogveldseweg-Domeinenstraat en Karstraat-Schoolstraat-Wanroijseweg;

  • dat alle straten die betrekking hebben op de verkeersmaatregelen in eigendom, beheer en onderhoud zijn bij de gemeente Mill en Sint Hubert;

  • dat voor de uitvoering van deze maatregelen een verkeersbesluit dient te worden genomen;

  • dat de bovenvermelde maatregel wordt genomen op basis van artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994 om de veiligheid op de weg te verzekeren, om weggebruikers en passagiers te beschermen en de door het verkeer veroorzaakte overlast en hinder te voorkomen;

  • dat overeenkomstig artikel 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer overleg is gepleegd met het regionaal korps politie Brabant-Noord, District Land van Cuijk en deze akkoord gaat met het onderstaande besluit.

BESLUITEN:

Op grond van vorenstaande overwegingen tot:

v an dinsdag 2 augustus 2017 18.00 uur tot en met woensdag 3 augustus 2017 22.00 uur:

Door plaatsing van verkeersborden model C01 (gesloten in beide richtingen, uitgezonderd voetgangers) van bijlage I van het Reglement Verkeerstegels en Verkeerstekens 1990 de navolgende straten af te sluiten:

  • -

    Hoogstraat vanaf rotonde Beerseweg tot Bernardstraat;

  • -

    Kerkstraat;

  • -

    Oranjeboomstraat;

  • -

    Burg. Verstraatenlaan;

  • -

    Marktplein;

  • -

    Bernardstraat;

  • -

    Clevershof;

  • -

    Ringersstraat;

  • -

    Dr. Arntzstraat;

  • -

    Spoorstraat;

  • -

    Stationsstraat;

  • -

    Vloetsestraat;

  • -

    Melkweg;

  • -

    Julianastraat;

  • -

    Wilhelminastraat.

van dinsdag 2 augustus 2017 18.00 uur tot en met woensdag 3 augustus 2017 22.00 uur: Door plaatsing van verkeersborden model E01 (parkeerverbod) van bijlage I van het Reglement Verkeerstegels en Verkeerstekens 1990 een parkeerverbod in te stellen:

-aan de noordzijde van de Burg. Verstraatenlaan.

o p dinsdag 2 augustus 2017 van 16.00 uur tot 18.00 uur:

Door plaatsing van verkeersborden model E01 (parkeerverbod) van bijlage I van het Reglement Verkeerstegels en Verkeerstekens 1990 een parkeerverbod in te stellen:

  • -

    aan beide zijden van de Kerkstraat;

  • -

    aan beide zijden van de Stationsstraat.

op woensdag 3 augustus 2017 van 08.00 uur tot 20.00 uur:

Door plaatsing van verkeersborden model E01 (parkeerverbod) van bijlage I van het Reglement Verkeerstegels en Verkeerstekens 1990 een parkeerverbod in te stellen:

  • -

    aan beide zijden van de Parallelweg;

  • -

    aan de oostzijde van de Schoolstraat;

  • -

    aan de oostzijde van de Karstraat;

  • -

    aan de westzijde van de Hoogveldseweg;

  • -

    aan de westzijde van de Domeinenstraat;

  • -

    aan de noord- en westzijde van de weg tussen Hoogstraat wen Hoogveldseweg.

Met vriendelijke groet,

namens burgemeester en wethouders van Cuijk,

Martijn Jansen

Teamleider Infrastructuur, beheer en onderhoud

 

MEDEDELINGEN:

Bezwaar Indien u het met deze beslissing niet eens bent, kunt u binnen een termijn van zes weken na het publiceren van dit besluit een bezwaarschrift indienen. Uw bezwaarschrift dient de datum te bevatten en dient te zijn ondertekend. Het bezwaarschrift moet tenminste uw naam en uw adres bevatten, een omschrijving van het besluit waartegen het is gericht en de gronden waarom u het er niet mee eens bent. Het correspondentieadres is: College van burgemeester en wethouders van Cuijk. Postadres: Postbus 7 5360 AA Grave.

Wij maken u erop attent dat door het indienen van een bezwaarschrift dit besluit niet wordt geschorst! Naast dit bezwaarschrift kunt u, indien u een spoedeisend belang heeft, tevens een verzoek om voorlopige voorziening indienen bij de voorzieningenrechter van de rechtbank Oost Brabant, afdeling Bestuursrecht, Postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch.

U kunt uw verzoekschrift ook digitaal indienen bij de genoemde rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Hierover kunt u meer informatie lezen op de genoemde site, en op www.digid.nl.

Naar boven