BESLUIT VERKEERSMAATREGEL

Logo Rotterdam

Hoogstraat - Inrichten van een gelegenheid voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen met tijdvenster op de hoek Hoogstraat/Goudsesingel

Kenmerk/ 17/00213 4 4

C orsanummer /AS17/089 49

De directeur van cluster Stadsontwikkeling,

overwegende,

  • 1*

    dat op de hoek Hoogstraat/Goudsesingel de firma Coolblue is gevestigd;

  • 2*

    dat ten behoeve van Coolblue regelmatig laad- en losactiviteiten plaatsvinden in de Hoogstraat;

  • 3*

    dat het pand van Coolblue tevens grenst aan de Goudsesingel en beschikt over een ingang aan de achterzijde;

  • 4*

    dat aan de Goudsesingel ter hoogte van Coolblue geen parkeerplaatsen zijn en stoppen op de rijbaan daar zeer ongewenst is gelet op de doorstroming van het verkeer;

  • 5*

    dat de achteringang van Coolblue niet bereikbaar is voor alle vrachtverkeer vanwege een hoogterestrictie van 3,40 meter;

  • 6*

    dat Coolblue derhalve geen andere mogelijkheden heeft om te laden en te lossen en daarom wordt geladen en gelost op de rijbaan van de Hoogstraat;

  • 7*

    dat het overige verkeer, waaronder ook een groot aantal fietsers, hier hinder van ondervindt;

  • 8*

    dat aan de Hoogstraat, ter hoogte van het pand van Coolblue diverse parkeerplaatsen zijn gelegen;

  • 9*

    dat, gelet op de afmetingen en benodigde manoeuvreerruimte voor vrachtvoertuigen, één parkeerplaats onvoldoende ruimte biedt;

  • 10*

    dat het daarom gewenst is om een drietal aaneengesloten parkeerplaatsen in de Hoogstraat, zoals aangegeven op bijgevoegde tekening, aan te wijzen als laadlosplaats;

  • 11*

    dat, om te voorkomen dat (vracht)verkeer dat van de laadlosplaats gebruik maakt alsnog deels op de rijbaan staat, deze parkeerplaatsen moeten worden verbreed tot 2,80 meter;

  • 12*

    dat er desondanks voldoende ruimte voor de voetganger overblijft tussen de laadlosplaats en het pand van Coolblue (2,10 meter);

  • 13*

    dat op deze wijze het laden en lossen geheel buiten de rijbaan plaats kan vinden;

  • 14*

    dat het laden en lossen uitsluitend overdag op werkdagen plaatsvindt waardoor de parkeerplaatsen ’s avonds, ’s nachts en in het weekeinde kunnen worden benut voor (betaald) parkeren;

  • 15*

    dat de maatregel, gelet op artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994 (Wvw, besluit van 21 april 1994, Staatsblad (Stb.) 1994, 475, zoals nadien gewijzigd), strekt tot:

  • 16*

    het verzekeren van de veiligheid op de weg;

  • 17*

    het beschermen van weggebruikers en passagiers;

  • 18*

    het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan;

  • 19*

    het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer.

  • 20*

    dat de weg onder beheer is van de gemeente Rotterdam;

  • 21*

    dat het verkeersbesluit ter advies aan de gebiedscommissie Centrum is voorgelegd en dat deze geen gebruik heeft gemaakt van zijn adviesrecht als bedoeld in artikel 27 Verordening op de gebiedscommissies 2014 jo. Bijlage 1 Verordening op de gebiedscommissies 2014, nummer 4 Buitenruimte onder punt 07 of zoals nadien gewijzigd (gemeenteblad 2013-96 of zoals nadien gewijzigd);

  • 22*

    dat in het kader van artikel 24 sub a. van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (BABW, besluit van 26 juli 1990, Stb. 1990, 460,of zoals nadien gewijzigd) overleg heeft plaats gevonden met de Politie, eenheid Rotterdam;

gelet op artikel 15 lid 1, artikel 18 aanhef en onder d. van de Wvw, het bepaalde in artikel 24 sub 1 f. van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV ’90, besluit van 26 juli 1990, Stb. 1990, 459 zoals nadien gewijzigd) en artikel 12 sub a. I van het BABW en daartoe bevoegd krachtens door het college van Burgemeester en Wethouders verleend mandaat in het Besluit mandaat, volmacht en machtiging Rotterdam 2016 (gemeenteblad 2016-6556, zoals nadien gewijzigd);

BESLUIT:

namens het college van Burgemeester en Wethouders van Rotterdam,

 

  • 1.

    tot het instellen van een gelegenheid, bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen, door plaatsing van bord E7 volgens bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 in de Hoogstraat ter hoogte van het pand van Coolblue;

  • 2.

    middels het toevoegen van onderbord OB206 deze maatregel uitsluitend van kracht te laten zijn op maandag tot en met vrijdag tussen 8:00 en 18:00;

  • 3.

    deze verkeersmaatregelen uit te voeren conform de bij dit besluit gevoegde tekening.

 

De directeur van Cluster Stadsbeheer wordt belast met de uitvoering van dit besluit.

Dit besluit wordt zowel in de Staatcourant als op de voor de gemeente gebruikelijke wijze gepubliceerd.

 

Rotterdam, 22 mei 2017.

 

Namens het college van Burgemeester en Wethouders

de directeur van het cluster Stadsontwikkeling,

voor deze, het hoofd Verkeer en Vervoer,

    

S.M. Leijten-Adams

   

Belanghebbenden kunnen tegen dit besluit binnen zes weken na datum van publicatie in de Staatscourant, een bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders.

 

Dit bezwaarschrift moet ondertekend zijn en moet ten minste bevatten:

- naam en adres van de indiener

- datum bezwaarschrift

- de gronden van het bezwaar

- een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar zich richt.

 

Het bezwaarschrift moet worden gezonden naar:

Het college van burgemeester en wethouders,

t.a.v. de Algemene Bezwaarschriftencommissie, postbus 1011, 3000 BA te ROTTERDAM.

Faxnummer Algemene Bezwaarschriftencommissie: (010) 2676300.

 

U kunt uw bezwaarschrift ook digitaal indienen op: www.rotterdam.nl/bezwaar

 

U kunt, indien u een bezwaarschrift bij het college heeft ingediend, een verzoek om voorlopige voorziening (o.a. schorsing) indienen bij:

Rechtbank Rotterdam, sector Bestuursrecht, postbus 50951, 3007 BM te ROTTERDAM.

Voor een dergelijk verzoek is griffiegeld verschuldigd.

Naar boven