Vaststelling “Wijzigingsplan Hancateweg Oost/ Schothoeksweg” te hellendoorn

Logo Hellendoorn

Bij het loket Bouwen, milieu en openbare ruimte in het huis voor Cultuur en Bestuur aan de Willem Alexanderstraat 7 in Nijverdal ligt met ingang van zaterdag 3 juni 2017 gedurende zes weken voor een ieder ter inzage het besluit van burgemeester en wethouders van de gemeente Hellendoorn van 16mei 2017, nummer 17INT01424 tot vaststelling van het bestemmingsplan “Wijzigingsplan Hancateweg Oost/ Schothoeksweg” te hellendoorn. Het loket is geopend op werkdagen van 09.00 uur tot 12.00 uur en buiten deze tijden op afspraak, telefoon 0548-630 214.

U kunt het vastgestelde bestemmingsplan met de unieke ID: NL.IMRO.0163.WPHANCOSCHOT-VG01 inzien op ruimtelijkeplannen.nl via de link:

http://iturl.nl/snEHh25

Downloaden en inzien van het ontwerpbestemmingsplan is mogelijk via de link: http://iturl.nl/snbRWHr

Het betreft een wijziging van het bestemmingsplan “Buitengebied 2009.”

Met dit bestemmingsplan wordt beoogd om de bestemming van de agrarische bedrijfswoningen op de percelen Hancateweg Oost 9, 11 en 13 alsmede op het perceel Schothoeksweg 2, allen te Hellendoorn, te wijzigen in een bestemming voor reguliere (burger) woningen. Het bestemmingsplan “Buitengebied” bevat voor dergelijke situaties - waarbij de voorheen bestaande agrarische bedrijfsvoering definitief is beëindigd - een wijzigingsbevoegdheid voor het college van burgemeester en wethouders om de agrarische bestemming van deze bedrijfswoningen te wijzigen in een bestemming als reguliere woning, mits aan bepaalde randvoorwaarden wordt voldaan.

Aangezien niemand tijdig een zienswijze omtrent het ontwerpbestemmingsplan heeft kenbaar gemaakt bij burgemeester en wethouders, kunnen uitsluitend belanghebbenden aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten dat zij niet tijdig hun zienswijze bij burgemeester en wethouders naar voren hebben gebracht gedurende de termijn van terinzageligging schriftelijk beroep instellen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA ’s-Gravenhage (6:13 Awb).

Het beroepschrift dient te zijn ondertekend en dient tenminste de volgende gegevens te bevatten:

- uw naam en adres;

- een dagtekening;

- een omschrijving van het bestreden besluit;

- de gronden waarop uw beroep stoelt (de motivering).

Het is voor een burger ook mogelijk om beroep aan te tekenen via het digitaal loket. Klik voor meer informatie hierover op deze (hyper)link; https://digitaalloket.raadvanstate.nl/ Om daarvan gebruik te kunnen maken, dient u de beschikking te hebben over een Digid-code.

Het bestemmingsplan treedt in werking met ingang van de dag na die waarop de beroepstermijn afloopt. Het indienen van een beroepschrift schorst het in werking treden van het bestemmingsplan niet. Daartoe kan, eveneens gedurende de termijn van terinzagelegging, een verzoek om schorsing en/of voorlopige voorziening worden ingediend bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State.

 

Naar boven