Kennisgeving verleende omgevingsvergunning (incl. verklaring van geen bedenkingen) voor het veranderen en vergroten van het voormalige postkantoor Neude ten behoeve van een bibliotheek inclusief additionele horeca en kantoor, horeca, detailhandel en een fietsenstalling in het souterrain en APV-vergunning, Neude 11, HZ_WABO-16-09655

Logo Utrecht

Neude 11 te Utrecht

HZ_WABO-16-09655

 

De gemeenteraad van Utrecht heeft op 8 december 2016 besloten de coördinatieregeling ex artikel 3.30 van de Wet ruimtelijke ordening toe te passen voor de nog te nemen besluiten van de herontwikkeling van het voormalige postkantoor.

Burgemeester en wethouders van Utrecht maken, ingevolge artikel 3.10 en 3.12 van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, artikel 3.31 en 3.32 van de Wet ruimtelijke ordening en in het kader van een gecoördineerde voorbereiding en bekendmaking als bedoeld in § 3.6.1 van de Wet ruimtelijke ordening en met toepassing van de uniforme voorbereidingsprocedure ingevolge afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht, bekend dat ter uitvoering van voormeld coördinatiebesluit op 3 mei 2017 de omgevingsvergunning voor de herontwikkeling van het voormalige postkantoor aan het Neude 11 te Utrecht en de APV-vergunning zijn vastgesteld.

 

Burgemeester en wethouders maken overeenkomstig artikel 3.32 van de Wet ruimtelijke ordening de vaststelling van deze gecoördineerde besluiten gelijktijdig bekend, te weten:

 

  • 1.

    omgevingsvergunning voor het veranderen en vergroten van het voormalige postkantoor aan het Neude tot een bibliotheek (inclusief additionele horeca en kantoor), horeca (D2), detailhandel en een fietsenstalling in het souterrain. De omgevingsvergunning heeft betrekking op de activiteiten bouwen, slopen van een bouwwerk, wijzigen van een monument, afwijken van de bestemming en aanleggen (artikel 2.1, lid 1, onder a, h, f, c, b van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht). In dit verband geldt dat de gemeenteraad van Utrecht een positieve verklaring van geen bedenkingen heeft afgegeven en de minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed) een positief advies heeft afgegeven in het kader van de aan hun specifiek toekomende bevoegdheid voor de omgevingsvergunningplichtige activiteit onder c (gemeenteraad) en respectievelijk onder f (minister).

  • 2.

    vergunning voor het plaatsen en aanbrengen van tijdelijke bouwhekken en informatieborden op, in, of boven de weg, zoals bedoeld in artikel 2:9 van de APV.

     

Terinzagelegging

Voornoemde besluiten en de daarop betrekking hebbende stukken liggen totdat de beroepstermijn is verstreken ter inzage op het Stadskantoor (Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht). Voor het inzien van de stukken kunt u een afspraak maken via www.utrecht.nl/afspraakbouwenondernemen. Ook kunnen de stukken worden toegestuurd, wanneer u een e-mail stuurt naar bekendmakingen@utrecht.nl en daarbij de volgende gegevens vermeldt: het kenmerk van deze aanvraag, uw naam, adres, (eventueel uw telefoonnummer).

 

Beroep instellen

Overeenkomstig artikel 8.3 van de Wet ruimtelijke ordening worden voormelde besluiten voor de mogelijkheid van beroep als één besluit aangemerkt. Tegen dit besluit kan op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen zes weken na de dag waarop het besluit ter inzage is gelegd een beroepsschrift worden ingediend bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Beroep is alleen mogelijk voor belanghebbenden die een zienswijze hebben ingediend tegen het ontwerpbesluit, of aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten dat zij dat niet hebben gedaan.

Het beroep kan worden ingesteld bij:

 

De Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State

Postbus 20019

2500 EA Den Haag

 

Voor het instellen van beroep zijn griffierechten verschuldigd. Het is niet mogelijk om per e-mail beroep in te stellen. Beroepschriften moeten ondertekend zijn en ten minste de volgende gegevens bevatten: naam en adres, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen het beroep gericht is, en de gronden van het beroep. Een kopie van het bestreden besluit moet worden meegestuurd.

 

Inwerkingtreding

Het gecoördineerde besluit tot vaststelling van de omgevingsvergunning en de vergunning op grond van de APV treedt in werking met ingang van de dag na die waarop de beroepstermijn afloopt. Het instellen van beroep schorst de inwerkingtreding van het besluit niet.

 

Verzoek voorlopige voorziening 

Als een spoedeisend belang aanwezig is, kan door de indiener van een beroepschrift een afzonderlijk verzoek om een voorlopige voorziening (schorsingsverzoek) indienen bij de Voorzieningenrechter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Als dat verzoek binnen de termijn van terinzagelegging wordt gedaan wordt inwerkingtreding van rechtswege opgeschort totdat de Voorzieningenrechter op het verzoek heeft beslist. Ook voor een verzoek om een voorlopige voorziening zijn griffierechten verschuldigd.

 

Naar boven