Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Rijkswaterstaat | Staatscourant 2017, 26244 | Vergunningen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Rijkswaterstaat | Staatscourant 2017, 26244 | Vergunningen |
Op grond van artikel 20 van de Tracéwet bevordert de Minister van Infrastructuur en Milieu een gecoördineerde voorbereiding van de besluiten op de aanvragen om vergunningen en van de overige ambtshalve te nemen besluiten met het oog op de uitvoering van een Tracébesluit. Op deze besluiten is de Crisis- en herstelwet van toepassing.
In het kader van deze coördinatie geeft de Minister van Infrastructuur en Milieu kennis van het feit dat het volgende besluit is genomen.
In opdracht van Rijkswaterstaat realiseert aannemerscombinatie Sas van Vreeswijk v.o.f. de wijziging van de hoofdvaarweg het Lekkanaal tussen de Lek en de Schalkwijkse Wetering. De bestaande hoofdvaarweg wordt gewijzigd door middel van de aanleg van een 3e sluiskolk en verplaatsing van de primaire waterkering en de Liniedijk. De grondslag voor deze werkzaamheden is het tracébesluit 3e kolk Prinses Beatrixsluis. Het tracébesluit is op 11 maart 2015 onherroepelijk geworden.
Voor de uitvoering van dit tracébesluit is onderstaand besluit genomen, overeenkomstig de procedure van artikel 20, lid 4 van de Tracéwet in samenhang met afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht.
Bij besluit van 12 april 2017, kenmerk 613425/522492, is door het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Nieuwegein een omgevingsvergunning voor de activiteiten bouwen verleend. Het besluit heeft betrekking op het bouwen van een fuik aansluitend op de 3e kolk Prinses Beatrixsluis, beschermpalen en een kade op het perceel Prinses Beatrixsluis, kadastrale gemeente VWKOO, sectie C, nummers 1121, 1122, 1118, 1119, 1127, 1128, 1129, 1130, 1516, 1353 en 1355.
Het besluit is op 8 mei 2017 bekendgemaakt aan de opdrachtnemer.
Het besluit en de bijbehorende stukken liggen met ingang van 9 mei 2017 tot en met 19 juni 2017 ter inzage bij de gemeente Nieuwegein, Receptiebalie op de 1e etage van het Stadhuis aan het Stadsplein 1, 3431 LZ Nieuwegein.
U kunt daar iedere werkdag van 8.30 uur tot 17.00 uur zonder afspraak terecht en vragen naar het gewenste stuk.
Van 9 mei 2017 tot en met 19 juni 2017 staat voor belanghebbenden beroep open bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Het instellen van beroep tegen het besluit geschiedt door indiening van een ondertekend beroepschrift dat ten minste de naam en het adres van de indiener, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen het is gericht, alsmede de gronden van het beroep bevat.
Het beroepschrift moet worden gericht aan de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag.
Het beroepschrift dient te zijn ondertekend en dient ten minste te bevatten:
– de naam en het adres van de indiener;
– de dagtekening;
– een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht, dat wil zeggen in ieder geval de vermelding van het bestuursorgaan dat het besluit heeft genomen en, zo mogelijk, de datum en het kenmerk van het besluit;
– een opgave van de redenen waarom u zich niet met het besluit kunt verenigen.
Tevens dient ten behoeve van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, zo mogelijk, een afschrift van het besluit waartegen het beroep is gericht te worden overgelegd.
Op dit besluit is hoofdstuk 1 van de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent dat de belanghebbende in het beroepschrift moet aangeven welke zijn beroepsgronden zijn.
Na afloop van de beroepstermijn kunnen deze gronden niet meer worden aangevuld. In het beroepschrift dient tevens te worden vermeld dat de Crisis- en herstelwet van toepassing is.
Het instellen van beroep schorst de werking van het besluit niet.
Indien beroep is ingesteld, kan een verzoek worden gedaan tot het treffen van een voorlopige voorziening, bijvoorbeeld inhoudende een schorsing van het besluit. Het verzoek om een voorlopige voorziening moet worden ingediend bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Bij het verzoek moet een afschrift van het beroepschrift worden overgelegd.
Het verzoek dient te zijn ondertekend en ten minste het volgende te bevatten:
– de naam en het adres van de indiener;
– de dagtekening;
– een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht, dat wil zeggen in ieder geval de vermelding van het bestuursorgaan dat het besluit heeft genomen en de datum en het nummer of kenmerk van het besluit;
– de gronden van het verzoek (motivering).
Voor het indienen van een beroepschrift en/of een verzoekschrift om een voorlopige voorziening is griffierecht verschuldigd.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2017-26244.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.