Coordinatieregeling vaststelling bestemmingsplan 21b - 23 te Alphen en omgevingsvergunning Goedentijd 21b - 23 te Alphen

Logo Alphen-Chaam

In haar vergadering van 6 april 2017 heeft de Raad van de gemeente Alphen-Chaam het bestemmingsplan Goedentijd 21b – 23 te Alphen vastgesteld. Burgemeester en wethouders van de gemeente Alphen-Chaam maken ter voldoening aan artikel 3.8 en artikel 3.30 van de Wet ruimtelijke ordening bekend dat vanaf dinsdag 18 april 2017 tot en met maandag 29 mei 2017 ter visie liggen :

 

  • 1.

    het ongewijzigd vastgestelde bestemmingsplan Goedentijd 21b-23 te Alphen (ID = NL.IMRO.1723 . BPgoedentijd21b23) en;

  • 2.

    de omgevingsvergunning voor ontwikkellocatie Goedentijd 21b – 23 te Alphen.

Het bestemmingsplan betreft het wijzigen van de kantoorbestemming naar een bestemming wonen op de locatie van het Rabobankkantoor aan de Goedentijd en de naastgelegen woning.

De omgevingsvergunning ziet op de realisatie van 4 grondgebonden woningen en twee appartementen gebouwen met daarin in totaal 12 appartementen.

De gemeenteraad van Alphen-Chaam heeft op 21 juli 2016, gelet op Artikel 3.30 Wet ruimtelijke ordening, besloten de algemene Coördinatieverordening Wro Alphen-Chaam 2016 vast te stellen. Er is voor dit project gekozen voor een gecoördineerde afhandeling.

Het vastgestelde bestemmingsplan en de verleende omgevingsvergunning liggen gedurende bovengenoemde periode voor eenieder tijdens openingstijden ter inzage op het gemeentekantoor te Alphen. Het vastgestelde bestemmingsplan is ook raadpleegbaar via www.ruimtelijkeplannen.nl en de gemeentelijke website. Indien u gebruik wilt maken van de inzagemogelijkheid op het gemeentekantoor dient u een afspraak te maken via het Klantcontactcentrum. U kunt online een afspraak maken via www.alphen-chaam.nl, door te bellen naar ons algemene nummer 14 013 of per mail naar info@alphen-chaam.nl.

Op grond van artikel 8.3 van de Wet ruimtelijke ordening worden het vastgestelde bestemmingsplan en de verleende omgevingsvergunning voor de mogelijkheid van beroep als één besluit aangemerkt. Tijdens de ter inzage termijn kan door belanghebbende beroep worden ingesteld. Een beroepschriftmoet worden gericht aan de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA ’s-Gravenhage. U moet uw beroepsschrift motiveren, dateren en ondertekenen. Beroep kan alleen worden ingesteld door een belanghebbende:

  • 1.

    die over het ontwerp bestemmingsplan tijdig een zienswijze naar voren heeft gebracht, dan wel kan aantonen redelijkerwijs niet in staat te zijn geweest om een zienswijze kenbaar te maken;

  • 2.

    die over de ontwerp-omgevingsvergunning tijdig een zienswijze naar voren heeft gebracht, dan wel kan aantonen redelijkerwijs niet in staat te zijn geweest om een zienswijze kenbaar te maken, dan wel zich niet kan verenigen met eventuele wijzigingen die ten opzichte van de ontwerp omgevingsvergunning zijn aangebracht.

  •  

Het vastgestelde bestemmingsplan en de verleende omgevingsvergunning treden daags na afloop van de beroepstermijn in werking. Gelijktijdig met of na het indienen van een beroepsschrift kan aan de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State worden verzocht om een voorlopige voorziening te treffen. Wanneer een beroep is gericht tegen het bestemmingsplan en tijdens de beroepstermijn tevens wordt verzocht om een voorlopige voorziening te treffen, wordt de inwerkingtreding van het bestemmingsplan alsmede van de overige besluiten opgeschort totdat op dat verzoek om voorlopige voorziening is beslist.

De ontwikkellocatie, gelegen binnen het bestemmingsplan Goedentijd 21b-23 te Alphen, betreft een project als bedoeld in categorie 3.1 van Bijlage I van de Crisis- en herstelwet. Dat betekent onder meer dat bijzondere procedurele bepalingen van toepassing zijn op de beroepsprocedure bij de Raad van State.

Naar boven