Gewijzigd vastgesteld bestemmingsplan “Kern Nieuwkoop, 1e herziening”

Logo Nieuwkoop

Hierbij maakt het college van de gemeente Nieuwkoop overeenkomstig artikel 3.8 van de Wet ruimtelijke ordening (Wro) bekend dat het bestemmingsplan “Kern Nieuwkoop, 1e herziening” met identificatie­nummer NL.IMRO.0569.bpNKPkernaanpomis-va01 door de gemeenteraad is vastgesteld op 9 maart 2017. De raad heeft besloten om geen exploitatieplan vast te stellen.

Het bestemmingsplan is (ten opzichte van het ontwerp) gewijzigd vastgesteld. De wijzigingen betreffen het doelmatig bestemmen van het perceel Dorpsstraat 151, Nieuwveenseweg 29A en een aantal bestaande nutsvoorzieningen.

Beschrijving

De bestemmingsplanherziening betreft een aantal algemene en meer specifieke aanpassingen van ondergeschikte aard van de verbeelding (plankaart) en de planregels. Het betreft onder meer de parkeernormen, perifere detailhandel, webwinkels, bouw- en goothoogtes, alsmede een aantal aanpassingen op specifieke locaties (o.a. Buytewech-Oost, Nieuwveenseweg, veiligheidszone LPG, toekennen horeca en zaalverhuur bij kerken en speeltuinen).

Inzage

Het plan en de daarbij behorende stukken liggen met ingang van donderdag 6 april 2017 voor een periode van zes weken ter inzage. U kunt de stukken inzien:

 

  • 1.

    Op de landelijke voorziening:

  • 2.

    In het Klant Contact Centrum, Teylersplein 1 in Nieuwveen. Openingstijden: op werk­dagen van 8.30 uur tot 17.00 uur en op woensdag en donderdag van 8.30 uur tot 20.00 uur.

Voor het inzien van de stukken is het niet nodig om vooraf een afspraak te maken.

 

Toelichtin­g op de betreffende stukken is te krijgen bij medewerkers van het Omgevingsloket. Hiervoor dient u wel vooraf een afspraak te maken. Het maken van een afspraak kan via de website van de gemeente (www.nieuwkoop.nl). Kiest u hierbij voor de Activiteit ‘bestemmingsplaninformatie’ en geeft u hierbij aan om welk adres het gaat. Mocht het maken van een afspraak niet lukken of beschikt u niet over internet, neemt u dan telefonisch contact op met het Omgevingsloket via telefoonnummer 14 0172.

 

Beroep

Belanghebbenden kunnen beroep instellen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, postbus 20019, 2500 EA in Den Haag. U dient:

  • 1.

    het beroepschrift te voorzien van naam, adres en datum;

  • 2.

    het bestreden besluit te omschrijven en daarvan een kopie mee te sturen;

  • 3.

    de redenen van uw beroep te geven;

  • 4.

    het beroepschrift te ondertekenen;

  • 5.

    tijdig bij de gemeenteraad een zienswijze naar voren te hebben gebracht óf het moet u redelijkerwijs niet te verwijten zijn dat u dat niet heeft gedaan óf door een wijziging ten opzichte van het ontwerpplan in een ongunstiger positie te zijn gebracht.

 

Voor de behandeling van een beroepschrift is griffierecht verschuldigd.

 

De beroepstermijn bedraagt zes weken en begint met de dag na de terinzagelegging, dus op vrijdag 7 april 2017. Het plan treedt in werking met ingang van de dag na die waarop de beroepstermijn afloopt, dus op vrijdag 19 mei 2017. Indien gedurende de bovenstaande beroeps­termijn bij de voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak een verzoek om voorlopige voorziening is gedaan, treedt het bestemmingsplan niet eerder in werking dan het moment waarop op dit verzoek om voorlopige voorziening is beslist.

Naar boven