Vaststelling Uitwerkingsplan De Akkers II

Logo Kaag en Braassem

Het college van burgemeester en wethouders maakt het volgende bekend. Op grond van de artikelen 3.9a en 3.8 lid 3 van de Wet ruimtelijke ordening en afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht ligt het vaststellingsbesluit ‘Uitwerkingsplan De Akkers II’ ter inzage.

In het in 2008 vastgestelde bestemmingsplan Braassemerland is voor de verschillende deelgebieden een uitwerkingsplicht opgenomen. Dat houdt in dat voor elk deelgebied eerst een uitwerkingsplan door het college vastgesteld dient te worden ten einde aanvragen voor een omgevingsvergunning te kunnen toetsen.

Locatie van het Uitwerkingsplan De Akkers II

Het plangebied betreft het zuidelijke gedeelte van de van het huidige plangebied ‘De Akkers‘.

Wat houdt het Uitwerkingsplan De Akkers II in?

Het uitwerkingsplan maakt maximaal 45 woningen mogelijk. Het uitwerkingsplan is globaal van opzet. Dit geeft enige vrijheid bij de uitwerking van het stedenbouwkundige ontwerp. De kaders in het uitwerkingsplan zijn met name gericht op de bouwhoogte en de bouwdichtheid. In het plangebied wordt de groen-, de water- en de infrastructuur vastgelegd. Daarmee is de basis voor een goede leefbaarheid en ontsluiting in het plan gewaarborgd.

Wanneer en waar kunt u het plan inzien?

Iedereen kan het Uitwerkingsplan De Akkers II en de bijbehorende stukken van donderdag 30 maart 2017 t/m woensdag 10 mei 2017 inzien bij de ontvangstbalie in het gemeentehuis, Westeinde 1 in Roelofarendsveen.

U kunt het uitwerkingsplan ook digitaal inzien op www.ruimtelijkeplannen.nl met het ID-kenmerk NL.IMRO.1884.Akkers2-VAS1.

Instellen van beroep

Vanaf de dag na de dag van terinzagelegging kan gedurende zes weken beroep worden ingesteld bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Beroep kan worden ingesteld door belanghebbenden die tijdig een zienswijze bij het college van B&W naar voren hebben gebracht, alsmede door belanghebbenden die redelijkerwijs niet kunnen worden verweten dat zij niet tijdig hun zienswijze bij het college van B&W naar voren hebben gebracht.

Crisis en herstelwet

Op het besluit tot vaststelling van het gewijzigde uitwerkingsplan De Akkers II is afdeling 2 van hoofdstuk 1 van de Crisis- en herstelwet van toepassing. Deze afdeling beperkt het beroepsrecht en stelt striktere eisen aan het beroepschrift. Dit brengt onder meer met zich mee dat alle beroepsgronden in het beroepschrift dienen te worden opgenomen. Tevens kunnen de beroepsgronden na afloop van de beroepstermijn niet meer worden aangevuld.

Inwerkingtreding en voorlopige voorziening

Het instellen van beroep heeft geen opschortende werking; hiervoor moet een voorlopige voorziening worden aangevraagd. Dit verzoek wordt gericht aan de Voorzitter van de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State. Een afschrift van het ingediende beroepschrift dient meegezonden te worden. Beroepschriften en verzoeken om een voorlopige voorziening kunnen op de volgende wijze bij de Raad van State worden ingediend:

  • -

    Digitaal loket (alleen voor burgers): https://digitaalloket.raad vanstate.nl

  • -

    Schriftelijk: Postbus 20019, 2500 EA Den Haag

  • -

    Fax: 070 – 365 13 80

Zowel voor het indienen van beroep als voor het indienen van een verzoek om voorlopige voorziening dienen griffierechten te worden betaald. Actuele informatie kunt u vinden op de website van de Raad van State www.raadvanstate.nl

Het vaststellingsbesluit treedt in werking op vrijdag 12 mei 2017 tenzij  voor deze datum een verzoek om voorlopige voorziening is ingediend. In dat geval wordt de inwerkingtreding van betreffende besluit opgeschort totdat op het verzoek is beslist.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met een van onze klantadviseurs, tel. 071-3327272, e-mail: info@kaagenbraassem.nl.

Naar boven