Terinzagelegging vastgesteld bestemmingsplan Turfweg 5

Logo Soest

Burgemeester en wethouders van Soest maken ingevolge het bepaalde in art. 3.8 lid 3 van de Wet ruimtelijke ordening bekend, dat de gemeenteraad bij besluit van 22 december 2016 het bestemmingsplan Turfweg 5heeft vastgesteld.

Het bestemmingsplan omvat het perceel Turfweg 5 met de daarbij behorende gronden. Het bestemmingsplan voorziet in een juridisch-planologische regeling die het mogelijk maakt om de situatie aan de Turfweg 5 te herontwikkelen. De oorspronkelijke bebouwing wordt met behoud van de karakteristieke waarden herbouwd. Ook de landschappelijke waarden van het bestaande weiland worden door herinrichting verbeterd.

Inzien

Het vastgestelde bestemmingsplan Turfweg 5 en de daarbij behorende stukken liggen vanaf donderdag 12 januari 2017 tot en met woensdag 22 februari 2017 ter inzage bij Idea (Willaertstraat 49, Soest).

Daarnaast ligt het vastgestelde bestemmingsplan ter inzage bij het Omgevingsloket van de afdeling Dienstverlening in het gemeentehuis. Het inzien van het vastgestelde bestemmingsplan bij het Omgevingsloket kan alleen op afspraak. Een afspraak kan gemaakt worden via www.soest.nl/afspraak of neem contact op met de gemeente via het telefoonnummer (035) 6093 411.

Tegen betaling van leges kan bij het Omgevingsloket een afschrift worden verstrekt van de ter inzage gelegde stukken.

Digitaal raadplegen

Ook is het vastgestelde bestemmingsplan digitaal beschikbaar via www.ruimtelijkeplannen.nl en via www.soest.nl/bestemmingsplannen.

Het digitale bestemmingsplan op www.ruimtelijkeplannen.nl is authentiek en rechtsgelding en prevaleert bij twijfel of verschil boven het analoge bestemmingsplan (zoals een pdf of een papieren versie).

Het planidentificatienummer van het bestemmingsplan is: NL.IMRO.0342.BPLG0013-0301

Beroep

Tegen de vaststelling van het bestemmingsplan kan gedurende de ter inzage termijn beroep worden ingesteld door belanghebbenden, die tijdig overeenkomstig artikel 3.8, eerste lid van de Wet ruimtelijke ordening zienswijzen hebben ingebracht bij de gemeenteraad van de gemeente Soest.

Ook kan beroep worden ingesteld door belanghebbenden, die kunnen aantonen daartoe redelijkerwijs niet in staat te zijn geweest.

Het beroep moet schriftelijk worden ingesteld bij de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA ’s-Gravenhage. Indien beroep wordt ingesteld kan tevens een verzoek om voorlopige voorziening worden ingediend bij de voorzitter van de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist.

Het besluit van de gemeenteraad van de gemeente Soest treedt in werking met ingang van de dag na die waarop de beroepstermijn afloopt, tenzij een verzoek om voorlopige voorziening is ingediend. Het besluit treedt dan niet in werking voordat op het verzoek is beslist.

Naar boven