Verkeersbesluit van Gedeputeerde Staten van Overijssel van 16 maart 2017, kenmerk 2017/0043793, tot het plaatsen van bebording om de nieuwe verkeerssituatie op de N331 ter hoogte Hasselt te duiden aan weggebruikers.

Logo Overijssel

Aanleiding

Op de provinciale weg N331 bevinden zich in de omgeving van Hasselt verkeersonveilige kruispunten. Op deze kruispunten zijn in het verleden veel ongevallen geregistreerd. Om de veiligheid en leefbaarheid nabij en in Hasselt te verbeteren, gaat de provincie Overijssel op de N331 kruispuntaanpassingen doorvoeren op het trajectdeel tussen de aansluiting Hanzeweg (km 7,6) en de Zwartsluizerweg (km 9,5). Hiervoor is een nieuw wegontwerp opgesteld. Gedeputeerde Staten hebben het Plan in Hoofdlijnen (waar het ontwerp onderdeel van is), inclusief Reactienota, vastgesteld op 12 november 2013. Het plan heeft van 8 april tot en met 20 mei 2013 ter inzage gelegen. In totaal zijn 21 zienswijzen binnen gekomen. Deze zienswijzen zijn in een reactienota verwerkt en hebben tot een aantal aanpassingen van het ontwerp geleid.

Om na realisatie van het ontwerp de nieuwe verkeerssituatie te duiden aan weggebruikers, dienen nieuwe verkeersborden en verkeerstekens te worden geplaatst en dient bestaande bebording en verkeerstekens te worden ingetrokken. Hierdoor wordt de verkeersveiligheid en doorstroming voor de weggebruiker gewaarborgd in de nieuwe situatie. Voor het plaatsen en intrekken van bebording en verkeerstekens is een verkeersbesluit vereist.

Noodzaak en doelstelling

Op grond van:

  • artikel 15, lid 1 en lid 2 van de Wegenverkeerswet 1994;

  • artikel 12 en 14 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (BABW);

moet voor de plaatsing of verwijdering van verkeerstekens, alsmede voor onderborden voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat of wordt gewijzigd, een verkeersbesluit worden genomen. De doelstelling van dit verkeersbesluit is het zoveel mogelijk waarborgen van de veiligheid op de weg, de bruikbaarheid ervan en het waarborgen van de doorstroming van het verkeer. Deze belangen zijn genoemd in artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994.

Maatregelen

Het belangrijkste doel van de reconstructie van de kruispunten, is het verbeteren van de verkeersveiligheid. De volgende maatregelen zijn voorzien:

  • 1.

    N331 kilometer 7,6:

    • Opheffen aansluiting Hanzeweg met de N331 voor gemotoriseerd verkeer. De Hanzeweg wordt tussen de Werkerlaan en N331 gereconstrueerd tot een fiets- en voetpad. Deze doelgroep kan de N331 alleen recht overstreken (koude oversteek).

    • De Werkerlaan wordt geknipt voor gemotoriseerd verkeer direct ten zuiden van de Hanzeweg. Alleen (brom)fietsers kunnen gebruik maken van de bestaande route met een te realiseren (brom)fietspad.

  • 2.

    N331 kilometer 8,2:

    ∘Aanleg hoog gelegen turborotonde op de aansluiting N759 met N331 in combinatie met een reconstructie van de direct aanliggende wegen;

  • 3.

    N331 kilometer 8,8:

    • Opheffen van de aansluiting Hoogstraat op de hoofdrijbaan van de N331 voor alle verkeer, met uitzondering van lijnbussen.

    • Hierop volgend wordt ook de voorrangssituatie op de kruising Hoogstraat/Buiten de Venepoort gewijzigd.

  • 4.

    N331 kilometer 9,0:

    ∘Aansluiting Sluizerdijk op de parallelweg van N331 (Buiten de Venepoort) opheffen voor gemotoriseerd verkeer en ombouwen tot een oversteek voor uitsluitend langzaam verkeer.

  • 5.

    N331 kilometer 9,2:

    ∘Ombouwen van het voorrangskruispunt N331/Vaartweg tot een turborotonde.

  • 6.

    N331 kilometer 9,5:

    ∘Verbod instellen op afslaan van- en naar de hoofdrijbaan bij de aansluiting parallelweg Zwartsluizerweg/N331. Alleen recht oversteken over de hoofdrijbaan is toegestaan vanaf de parallelweg (koude oversteek).

Verplicht overleg

Over een verkeersbesluit moet op grond van artikel 24 van het BABW overleg worden gevoerd met de korpschef van het betrokken regionale politiekorps. De daartoe gemachtigde medewerker verkeersadvisering van politie-eenheid Oost Nederland, de heer D. Knoll heeft ingestemd met de maatregelen.

Over een verkeersbesluit moet op grond van artikel 25 van het BABW overleg gevoerd worden met de desbetreffende gemeente(n). Er heeft overleg plaatsgevonden met de gemeente Zwartewaterland.

Afweging belangen

Doelstelling

Het belangrijkste doel van de maatregelen is het verkeersveiliger maken van de N331 te Hasselt, door een heldere en verkeersveilige verkeersstructuur te realiseren. In de huidige situatie zijn veel ongevallen geregistreerd op met name de kruispunten.

Richtlijnen verkeersveilige weginrichting

De N331 is een gebiedsontsluitingsweg. Buiten de bebouwde kom geldt een maximumsnelheid van 80 km/uur. De N331 ligt ter hoogte van Hasselt tussen km 8,6 en 9,4 binnen de bebouwde kom (maximumsnelheid 50 km/uur). Binnen de principes van een Duurzaam Veilige weginrichting heeft op kruispunten van gebiedsontsluitingswegen een rotonde de voorkeursoplossing. Vanuit een Duurzaam Veilige weginrichting is het streven tevens om het aantal conflictpunten en aansluitingen op gebiedsontsluitingswegen zoveel mogelijk te beperken.

T urborotondes

Vanuit bovengenoemde overwegingen, is de provincie voornemens het voorrangskruispunt N331/Vaartweg te reconstrueren tot een turborotonde en een turborotonde te realiseren bij de aansluiting N331/N759. Een turborotonde is door het lagere snelheidsverschil op het kruispunt een veiliger kruispuntoplossing dan een voorrangskruispunt (met eventueel verkeerslichten).

R educeren aansluitingen gemotoriseerd verkeer

Een drietal overige bestaande aansluitingen op de N331 wordt afgesloten voor gemotoriseerd verkeer. Het betreft de N331/Hoogstraat (km. 8,8), N331/Sluizerdijk (km. 9,0) en N331/Hanzeweg (km. 7,6). Tevens wordt een zogenaamde koude oversteek ingesteld (alleen recht oversteken over hoofdrijbaan mogelijk) bij de aansluiting parallelweg Zwartsluizerweg/N331 (km. 9,5).

Door het afsluiten van de bestaande, relatief onveilige voorrangskruispunten dient verkeer dat van omliggende wegen naar de N331 rijdt, gebruik te maken van één van de nabij gelegen (veiligere) turborotondes. De omrijtijd ten opzichte van de huidige situatie voor het verkeer is beperkt - de rotondes liggen nabij de bestaande aansluitingen – en de verkeersveiligheid neemt toe doordat verkeer bij een rotonde in plaats van een voorrangskruispunt de N331 op rijdt.

Op de voor gemotoriseerd verkeer af te sluiten aansluiting N331/Hanzeweg en N331/Sluizerdijk blijft het voor fietsverkeer nog mogelijk de N331 over te steken. Doordat op deze locaties ook middengeleiders gerealiseerd worden, kan fietsverkeer de N331 veilig in twee fases oversteken. Hierdoor worden de bestaande, directe verbindingen over de N331 in stand gehouden en neemt de verkeersveiligheid voor fietsverkeer toe. De bestaande weg wordt daarom gereconstrueerd tot een fiets-/voetpad.

A anpassing direct a anliggende wegen

Door de kruispuntmaatregelen is het noodzakelijk om ook op enkele aanliggende wegen de verkeerssituatie aan te passen zodat een logische en duidelijke nieuwe verkeerssituatie ontstaat en ook nabij gelegen percelen bereikbaar blijven.

Vanaf de Sluizerdijk wordt een parallelweg tot en met de rotonde N331/Vaartweg gerealiseerd. Gemotoriseerd verkeer vanaf de Sluizerdijk kan de N331 bereiken via de rotonde N331/Vaartweg.

Op het kruispunt Zwartewaterweg/Hoogstraat/Buiten de Venepoort ontstaat een nieuwe voorrangssituatie doordat de aansluiting op de N331 wordt afgesloten. Verder kan in de huidige situatie vrachtverkeer de Hoogstraat alleen bereiken vanaf de aansluiting N331/Hoogstraat. In de Hoogstraat gelden venstertijden voor vrachtverkeer. Op de Zwartewaterweg geldt een algeheel inrijverbod voor vrachtverkeer. Op Buiten de Venepoort geldt een vrachtverbod met uitzonder van aanwonenden en exploitatie aanliggende percelen. In de nieuwe situatie wordt de aansluiting N331/Hoogstraat afgesloten en zou de Hoogstraat vanaf de N331 niet meer bereikbaar zijn voor vrachtverkeer. Om ervoor te zorgen dat vrachtverkeer de Hoogstraat kan blijven bereiken, wordt op het bestaande verbod op de Zwartewaterweg een uitzondering gemaakt, met venstertijden zoals die nu ook gelden in de Hoogstraat.

De N759 takt in de nieuwe situatie direct aan op de nieuwe, hoog gelegen turborotonde N331/N759. De huidige rijbaan van de N759 tussen de Cellemuiden en de Zwartewaterweg is in de nieuwe situatie geen onderdeel meer van de N759. Dit wegvak functioneert straks als een verbindingsweg tussen de Zwartewaterweg en de wegen Wolfshagenweg en Cellemuiden. Deze wegen zijn erftoegangswegen en hebben een minder prominente functie in het verkeerssysteem. Hierdoor neemt de verkeersintensiteit aanzienlijk af. Om deze reden wordt dit deel van de N759 afgewaardeerd van een gebiedsontsluitingsweg naar een erftoegangsweg. Bij een erftoegangsweg buiten de bebouwde kom past conform een Duurzaam Veilige weginrichting een snelheidsregime van 60 km/uur. Deze dient te worden ingesteld vanaf de bebouwde komgrens N759 (direct ten westen van de kruising Zwartewaterweg/N759), op het gedeelte buiten de bebouwde kom. Feitelijk wordt de bestaande 60 km/uur zone uitgebreid vanaf de Wolfshagenweg en Cellemuiden tot de hiervoor genoemde bebouwde komgrens locatie op de huidige N759.

Conclusie belangenafweging

De hierboven genoemde maatregelen dient de belangen van de weggebruiker, omdat de veiligheid verbetert. Gelet hierop verwachten wij niet dat door de maatregelen belangen onevenredig geschaad zullen worden.

Bevoegdheden

Het weggedeelte waar de maatregelen worden getroffen, is grotendeels in beheer bij de provincie Overijssel en deels bij de gemeente Zwartewaterland. Daarom zijn wij (Gedeputeerde Staten van Overijssel) op grond van artikel 18, lid 1, sub b, van de Wegenverkeerswet 1994 het bevoegd bestuursorgaan om dit verkeersbesluit te nemen en de gemeente Zwartewaterland voor het gedeelte vallende onder de aansluitende gemeentelijke wegen.

Besluiten

Om het overzicht in het voorliggende verkeersbesluit te bewaren, is ons voorgenomen besluit opgedeeld in vijf deelgebieden:

 

  • 1.

    Deelgebied 1: Hanzeweg - N331 (maatregel 1)

  • 2.

    Deelgebied 2: N759 – N331 (maatregel 2)

  • 3.

    Deelgebied 3: Veenepoort (maatregel 3)

  • 4.

    Deelgebied 4: Sluizerdijk en Vaartweg (maatregel 4 en 5)

  • 5.

    Deelgebied 5: Zwartsluiserweg/parallelweg Zwartsluierweg (maatregel 6)

 

Gelet op voorgaande afwegingen besluiten wij:

 

A:

Voor deelgebied 1: Hanzeweg – N331 (maatregel 1; tekeningnummer BE8475-100_T&P_VG-602):

Door het plaatsen van twee verkeersborden D4 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 ter hoogte van de aansluiting Hanzeweg/N331(km 7,6) een verplichte rijrichting in te stellen, waardoor verkeer op de Hanzeweg geboden wordt de N331 rechtdoor over te steken, e.e.a. zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende en als zodanig gewaarmerkte tekening;

Door het plaatsen van verkeersborden D2 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 op de middengeleider bij de aansluiting Hanzeweg/N331 (km 7,6) verkeer te gebieden de middengeleiders voorbij te gaan aan de zijde die de pijl aangeeft e.e.a. zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende en als zodanig gewaarmerkte tekening;

Door het plaatsen van verkeersborden G13 op de Hanzeweg tussen N331 en de Zwartewaterweg (km 7,6) aan te geven dat de weg een onverplicht fietspad betreft en fietsers gebruiken kunnen maken van de weg, e.e.a. zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende en als zodanig gewaarmerkte tekening;

Door het plaatsen van verkeersborden G12A en G12B ter hoogte van de Werkerlaan, aan te geven dat het noordelijk deel van de Werkerlaan een verplicht fiets/bromfietspad betreft en uitsluitend fietser en bromfietser gebruik kunnen maken van deze weg, e.e.a. zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende en als zodanig gewaarmerkte tekening;

De bestaande bebording welke in de nieuwe situatie niet meer noodzakelijk is te verwijderen, e.e.a. zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende en als zodanig gewaarmerkte tekening;

  

Voor Deelgebied 2: N759 – N331 (maatregel 2; tekeningnummer BE8475-100_T&P_VG-602):

Door het plaatsen van verkeersborden B6 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 en het aanbrengen van haaientanden op de rotonde N331/N759 (km. 8,2), een voorrangsregeling in te stellen voor het verkeer op de rotonde e.e.a. zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende en als zodanig gewaarmerkte tekening;

Door het plaatsen van verkeersborden D1 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 op de rotonde N331/N759 (km. 8,2) een verplichte rijrichting (rechtsom) in te stellen voor het verkeer op de rotonde, e.e.a. zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende en als zodanig gewaarmerkte tekening;

Door het plaatsen van verkeersborden D2 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 bestuurders die de rotonde N331/N759 (km. 8,2) naderen te gebieden de middengeleiders voorbij te gaan aan de zijde die de pijl aangeeft e.e.a. zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende en als zodanig gewaarmerkte tekening;

Door het plaatsen van verkeersbord D3 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 op de rijbaanscheiding tussen de bypass rechtsaf en de rechtdoorgaande rijstroken (komende vanuit het zuiden, km. 8,2), verkeer te gebieden de rijbaanscheiding aan één van beide zijden te passeren.

Door het plaatsen van verkeersbord B1 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 bestuurders, rijdend vanaf de rotonde N331/N759, de voorrang kenbaar maken voor verkeer op de N331 rijdend richting het zuiden en op de N759 richting het westen, e.e.a. zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende en als zodanig gewaarmerkte tekening;

Door het plaatsen van verkeersborden B6 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 op de kruising Zwartewaterweg/Zwartewaterweg/oostelijke aansluiting rotonde, een voorrangsregeling in te stellen voor het verkeer, e.e.a. zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende en als zodanig gewaarmerkte tekening;

Door het plaatsen van verkeersborden D2 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 op de middengeleider bij de aansluiting Zwartewaterweg/Zwartewaterweg/oostelijke aansluiting rotonde N759/N331 de middengeleiders voorbij te gaan aan de zijde die de pijl aangeeft e.e.a. zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende en als zodanig gewaarmerkte tekening;

Door het plaatsen van verkeersborden C9 op de oostelijke en westelijke aansluiting van de rotonde aansluiting N759/N331, een inrijverbod in te stellen voor ruiters, vee, wagens, motorvoertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 km/h en brommobiel- en alsmede fietsen, bromfietsen en gehandicapten- voertuigen;

Het uitbreiden van de 60 km/uur zone, door het plaatsen van verkeersborden A1-60-ZB van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 op bebouwde komgrens op de Nieuwe Weg en het bestaande borden A2-50 ter hoogte van de bebouwde komgrens Nieuwe Weg te verwijderen, e.e.a. zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende en als zodanig gewaarmerkte tekening. 

Door het verwijderen van de borden B5 en B6 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 op de aansluitingen Hasselterweg/Cellemuiden en Wolfshagenweg/Werkerlaan en bord B1 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 ter hoogte van de bebouwde komgrens op de Nieuwe Weg, het besluit om voorrang te verlenen op de hiervoor genoemde twee kruisingen in te trekken zodat een gelijkwaardige voorrangssituatie ontstaat, e.e.a. zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende en als zodanig gewaarmerkte tekening;

Door het plaatsen van verkeersborden G12A an Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 ter hoogte van de Wolfshagenweg/Cellemuiden aan te geven dat de parallelgelegen voorziening een verplicht fiets/bromfietspad betreft en fietser en bromfietser geboden wordt van het verplicht fiets/bromfietspad gebruik te maken, e.e.a. zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende en als zodanig gewaarmerkte tekening;

Door het plaatsen van verkeersborden B6 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 ter hoogte van het bromfietspad Wolfshagenweg, een voorrangsregeling in te stellen voor het (brom)fietsverkeer dat de weg kruist, e.e.a. zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende en als zodanig gewaarmerkte tekening;

Op de huidige geslotenverklaring voor vrachtverkeer op parallelweg Zwartewaterweg (km 8,2) een uitzondering te maken voor laad- en losverkeer op weekdagen van 7:00-10:00 uur en van 18:00-20:00 uur, met uitzondering van vrijdagavond, om zo een route voor laad- en losverkeer naar de Hoogstraat te creëren via de parallelweg Zwartewaterweg, e.e.a. zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende en als zodanig gewaarmerkte tekening;

  

Voor deelgebied 3: Buiten de Venepoort (maatregel 3; tekeningnummer BE8475-100_T&P_VG-604)

Door ter hoogte van de aansluiting Hoogstraat/N331 (km. 8,8) het bord C1 van bijlage 1 RVV1990 te plaatsen, de aansluiting af te sluiten voor alle bestuurders komende vanuit de Hoogstraat. Door onderbord OB104 op het C1 bord aan de zuidoostzijde te realiseren worden lijnbussen komende uit zuidelijke richting uitgezonderd van dit verbod;

Door het plaatsen van verkeersborden D4 en D6-R en D6-L van Bijlage I van het Regelement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 ter hoogte van de aansluiting Hoogstraat/N331 (km. 8,8) en kruispunt Zwartewaterweg/Buiten de Venepoort/Hoogstraat een gebod in te stellen tot het volgen van de op het bord aangegeven rijrichting, zodat verkeer tijdig geïnformeerd is over het geldende inrijverbod bij de aansluiting Hoogstraat/N331. Aan de zijde Buiten de Venepoort geldt een uitzondering voor lijnbussen door middel van onderbord OB104;  

Op de huidige geslotenverklaring voor vrachtverkeer op parallelweg Zwartewaterweg (km 8,8) een uitzondering te maken voor de laad- en losverkeer op weekdagen van 7:00-10:00 uur en van 18:00-20:00 uur, met uitzondering van vrijdagavond, om zo een route voor laad- en losverkeer naar de Hoogstraat te creëren via de parallelweg Zwartewaterweg, e.e.a. zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende en als zodanig gewaarmerkte tekening;

De bestaande voorrangsregeling op het huidige kruispunt Buiten de Venepoort/Hoogstraat/Zwartewaterweg (km. 8,8) in te trekken, door de borden B4, B5, B6 en B7 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 te verwijderen op deze locatie, e.e.a. zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende en als zodanig gewaarmerkte tekening;

  

Voor deelgebied 4: Sluizerdijk en Vaartweg (maatregel 4 en 5; tekeningnummer BE8475-100_T&P_VG-605)

Door het plaatsen van verkeersborden B6 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 en het aanbrengen van haaientanden op de rotonde N331 Zwartsluizerweg/Vaartweg (km. 9,2), een voorrangsregeling in te stellen voor het verkeer op de rotonde e.e.a. zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende en als zodanig gewaarmerkte tekening;

Door het plaatsen van verkeersborden D1 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 op de rotonde N331 Zwartsluizerweg/ Vaartweg (km. 9,2) een verplichte rijrichting (rechtsom) in te stellen voor het verkeer op de rotonde, e.e.a. zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende en als zodanig gewaarmerkte tekening;

Door het plaatsen van verkeersborden D2 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 bestuurders die de rotonde N331 Zwartsluizerweg/Vaartweg (km. 9,2) naderen te gebieden de middengeleiders voorbij te gaan aan de zijde die de pijl aangeeft e.e.a. zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende en als zodanig gewaarmerkte tekening;

Door het plaatsen van verkeersbord B6 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 en het aanbrengen van haaientanden op de aansluiting bromfietspad Sluizerdijk/parallelweg Sluizerdijk een voorrangsregeling in te stellen voor het verkeer, e.e.a. zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende en als zodanig gewaarmerkte tekening;

Door het plaatsen van verkeersborden G12a van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 het gedeelte van de Sluizerdijk tussen de parallelweg en Buiten de Venepoort aan te wijzen als verplicht fiets/bromfietspad, e.e.a. zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende en als zodanig gewaarmerkte tekening

Door het plaatsen van twee verkeersborden D4 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 ter hoogte van de aansluiting Sluizerdijk/N331 (km. 9,1) een verplichte rijrichting in te stellen, waardoor verkeer op de Sluizerdijk geboden wordt de N331 rechtdoor over te steken, e.e.a. zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende en als zodanig gewaarmerkte tekening;

De bestaande bebording welke in de nieuwe situatie niet meer noodzakelijk is te verwijderen, betreffende de borden B6 en B1 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 op het huidige voorrangskruispunt N331 Zwartsluizerweg/Vaartweg (km. 9,2), e.e.a. zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende en als zodanig gewaarmerkte tekening;

 

Voor deelgebied 5: Zwartsluizerweg/parallelweg Zwartsluizerweg (maatregel 6; tekeningnummer BE8475-100_T&P_VG-606)

Door het plaatsen van verkeersborden D4 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 ter hoogte van de aansluiting N331/Zwartsluizerweg (km. 9,2) een verplichte rijrichting in te stellen, waardoor verkeer op de hoofdrijbaan geboden wordt rechtdoor te rijden ter plaatse van de aansluiting en verkeer op de aansluitende parallelweg geboden wordt de hoofdrijbaan rechtdoor over te steken, e.e.a. zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende en als zodanig gewaarmerkte tekening;

De bestaande bebording D6-R en D5-L met onderbord OB54 van Bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990, welke in de nieuwe situatie niet meer noodzakelijk is te verwijderen, e.e.a. zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende en als zodanig gewaarmerkte tekening; 

 

B:

Van dit besluit mededeling te doen in De Staatscourant.

C:

Een afschrift van dit besluit te zenden aan:

  • 1.

    Burgemeester en Wethouders van de gemeente Zwartewaterland;

  • 2.

    politie-eenheid Oost Nederland, district Oost Nederland, ter attentie van de heer D. Knoll.

      

    Zwolle, 16 maart 2017

     

    Gedeputeerde Staten van Overijssel,

    namens dezen,

     

    Eric Heerschop,

    teamleider Ontwikkeling en Expertise,

    eenheid Wegen en Kanalen.

    Mededelingen

    Als u belanghebbende bent kunt u binnen 6 weken na de publicatie van dit besluit schriftelijk bezwaar aantekenen. Het bezwaarschrift kunt u sturen aan Gedeputeerde Staten van Overijssel ter attentie van het team Juridische Zaken, Postbus 10078, 8000 GB Zwolle (telefoon 038 499 9305).

    U kunt het bezwaarschrift desgewenst ook per fax verzenden. Het faxnummer van het Team Juridische Zaken is: 038 - 425 48 02.

    Het bezwaarschrift dient te worden ondertekend en bevat ten minste:

     

    • 1.

      de naam en het adres van de indiener;

    • 2.

      de dagtekening;

    • 3.

      een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht;

    • 4.

      de gronden van het bezwaar.

       

      Voor de behandeling van een bezwaarschrift bij de provincie Overijssel is geen griffierecht verschuldigd.Voor inlichtingen over de bezwaarschriftprocedure kunt u zich wenden tot de

      eenheid Wegen en Kanalen, team Ontwikkeling en Expertise te Zwolle (telefoon 038 499 70 84). 

       

      Indien onverwijlde spoed dat vereist is het mogelijk een voorlopige voorziening te vragen bij de Voorzieningenrechter van de Sector Bestuursrecht Rechtbank Overijssel (telefoon 038 888 44 44). In dat geval is griffierecht verschuldigd. Voorwaarde is dat u een bezwaarschrift heeft ingediend.

       

Naar boven