VERKEERSBESLUIT stopverbod Molenkampseweg Brakel ter hoogte van supermarkt

Logo Zaltbommel

Burgemeester en wethouders van de gemeente Zaltbommel;

-gelet op het collegebesluit d.d. 5 februari 2008, waarbij aan het afdelingshoofd van de afdeling Realisatie en Beheer de bevoegdheid is gemandateerd tot het nemen van verkeersbesluiten als bedoeld in artikel 18 van de wegenverkeerswet 1994.

Overwegende dat:

  • -

    de Molenkampseweg te Brakel gelegen is;

  • -

    het betreffende gebied in beheer is bij de gemeente en dat de gemeente derhalve bevoegd is tot het nemen van het verkeersbesluit;

  • -

    er regelmatig voertuigen worden geparkeerd langs deze weg ter hoogte van de plaatselijke supermarkt;

  • -

    deze geparkeerde voertuigen overlast veroorzaken voor de overige weggebruikers en de doorstroming stagneren;

  • -

    er voldoende parkeergelegenheid is ten behoeve van de supermarkt

  • -

    het niet noodzakelijk is langs de Molenkampseweg te parkeren

overeenkomstig artikel 24 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer heeft overleg plaatsgevonden met de, daartoe gemandateerde, verkeersadviseur van politie-eenheid Oost-Nederland, afdeling D.R.O.S., werkzaam binnen het district Gelderland-Zuid.  

gelet op:

  • -

    het bepaalde in de Wegenverkeerswet 1994;

  • -

    het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (BABW);

  • -

    het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990;

  • -

    de uitvoeringsvoorschriften behorende bij het BABW;

besluiten :

  • -

    een stopverbod in te stellen langs een gedeelte van de Molenkampseweg te Brakel ter hoogte van de plaatselijke supermarkt zoals weergegeven op bijgevoegde tekening;

  • -

    het stopverbod kenbaar te maken door middel van een gele doorgetrokken markering op de trottoirband langs het betreffende weggedeelte.

Aldus vastgesteld door burgemeester en wethouders van de gemeente Zaltbommel

op 6 maart 2017.

Dit besluit wordt in de Staatscourant gepubliceerd op 10 maart 2017.

Tegen dit besluit kunnen belanghebbenden binnen 6 weken na openbare kennisgeving ervan een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders. Gedurende deze termijn ligt het besluit tijdens openingstijden voor een ieder ter inzage bij de publieksbalie van het gemeentekantoor.

In uw bezwaarschrift vermeldt u in ieder geval uw naam, adres en handtekening, het besluit waartegen u bezwaar maakt en de reden waarom u het niet eens bent met het besluit.

Dit besluit treedt direct in werking, ook als u bezwaar maakt. Als u vindt dat het besluit niet in werking

moet treden, dan kunt u de Voorzieningenrechter verzoeken een voorlopige voorziening te treffen. U

kunt alleen een voorlopige voorziening vragen als u ook een bezwaarschrift ingediend hebt en er

sprake is van een spoedeisend belang. Voor de behandeling van een verzoekschrift betaalt u griffierecht. Een verzoekschrift richt u aan de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Gelderland, afdeling Bestuursrecht, postbus 9030, 6800 EM Arnhem. U kunt ook digitaal een verzoekschrift indienen. Een elektronische handtekening (DigiD) is dan vereist. Kijk op de site http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht voor de precieze voorwaarden.

Naar boven