Besluit van de directeur-generaal DUO van 20 februari 2017, nr. DUO/HD. HD.017.011, houdende wijziging van de Ondermandaatregeling DUO 2013

De directeur-generaal DUO,

Gelet op het Organisatie- en mandaatbesluit OCW 2008;

Gelet op het Mandaatbesluit beschermde stads- en dorpsgezichten;

Gelet op het Besluit mandaat en machtiging directeur-generaal Dienst Uitvoering Onderwijs;

Gelet op het Besluit mandaat, volmacht en machtiging Dienst Uitvoering Onderwijs Wet- en regelgeving inburgering 2014;

Gelet op het Besluit mandaat, volmacht en machtiging Dienst Uitvoering Onderwijs in verband met vakbekwaamheid Wft;

BESLUIT:

ARTIKEL I

De artikelen 1 tot en met 5 van de Ondermandaatregeling DUO 2013 komen als volgt te luiden:

Artikel 1. Mandaat voor de uitvoering

De volgende functionarissen hebben mandaat ten aanzien van alle aangelegenheden die behoren tot hun werkterrein:

  • De hoofddirecteur Financiën & Services;

  • De managers van de eerste, tweede en derde managementlaag onder het niveau van directeur-generaal;

  • De medewerkers vallend onder de volgende vijf managers: De directeur Onderwijsvolgers, de directeur Registers & Examens, de directeur Uitvoering Kinderopvang, de manager ICT en de manager Bezwaar, Beroep, Klachten;

  • De centrale klachtenfunctionaris, de functionaris Nationale Ombudsman/Wet openbaarheid van bestuur, de medewerker Programmabeheer locatie Groningen, de Klachtenfunctionarissen Onderwijsvolgers, de medewerker klachtafhandeling Servicecentrum Inburgering, de klachtenfunctionaris directie Onderwijsinstellingen en de medewerker klachten en klanttevredenheid Registers & Examens.

Artikel 2. Mandaat voor Personele bevoegdheden

De hoofddirecteur Financiën & Services en de managers van de eerste managementlaag onder het niveau van directeur-generaal hebben mandaat voor het nemen van personele besluiten als bedoeld in artikel 14, tweede lid van het Organisatie- en mandaatbesluit OCW 2008 ten behoeve van het onder hen ressorterende personeel.

Artikel 3. Mandaat voor bezwaar en beroep

  • 1. De directeuren Onderwijsvolgers, Registers & Examens en Onderwijsinstellingen, de manager van de afdeling Bezwaar, Beroep, Klachten, de managers Onderwijsvolgers en Registers & Examens, de medewerkers inburgering klachten en de medewerkers Bezwaar, Beroep en Procesvoering van de afdeling Bezwaar, Beroep, Klachten alsmede de Klachtenfunctionarissen hebben mandaat te beslissen op bezwaarschriften- en beroepschriften die zijn ingediend in aangelegenheden behorend tot hun werkterrein.

  • 2. De directeuren Onderwijsvolgers en Registers & Examens, de manager van de afdeling Bezwaar, Beroep, Klachten, de managers Onderwijsvolgers en Registers & Examens, de medewerkers Procesvoering en Beroep van de afdeling Bezwaar, Beroep, Klachten en de (senior) juridisch medewerkers hebben mandaat, met het recht zich door anderen te laten bijstaan, ten aanzien van alle aangelegenheden die behoren tot hun werkterrein, waaronder in ieder geval begrepen vertegenwoordiging van een bewindspersoon inzake:

    • a. bezwaarschriftenprocedures;

    • b. gedingen aanhangig bij de rechter;

    • c. het instellen van enig rechtsmiddel tegen uitspraken in de onder b. genoemde gedingen.

  • 3. De senior juridisch medewerkers hebben tevens het recht van substitutie.

Artikel 4. Mandaat aan anderen en ondermandaat

  • 1. De directeur-generaal DUO en de hoofddirecteur Financiën & Services kunnen, onverminderd het Organisatie- en mandaatbesluit OCW 2008 bij afzonderlijk besluit mandaat aan anderen dan de in artikel 1, 2 en 3 genoemde functionarissen verlenen.

  • 2. Het verlenen van ondermandaat is slechts mogelijk voor zover dat bij deze regeling of afzonderlijk besluit van de directeur-generaal DUO of hoofddirecteur Financiën & Services is toegestaan.

Artikel 5. Vervanging

Bij afwezigheid van de directeur-generaal DUO gaan diens bevoegdheden over op de hoofddirecteur Financiën & Services. Bij afwezigheid van de hoofddirecteur Financiën & Services gaan diens bevoegdheden over op de directeur-generaal DUO.

ARTIKEL II

Deze regeling treedt in werking met ingang van de dag na dagtekening van de Staatscourant waarin zij wordt geplaatst.

Deze regeling zal met de toelichting in de Staatscourant worden geplaatst.

Tevens zal deze regeling worden geplaatst op de internetsite van DUO www.duo.nl.

De plaatsvervangend directeur-generaal DUO, namens deze, de hoofddirecteur Financiën en Services, W. J. Westerbeek

TOELICHTING

De wijzigingen van artikel 2 is het gevolg van wijzigingen op het terrein van personele bevoegdheden.

Als gevolg van aanpassingen in de portefeuilleverdeling is de naam Hoofdirecteur Bedrijfsvoering gewijzigd in Hoofdirecteur Financiën & Services.

De wijzigingen in artikel 1 en 3 zijn voorts het gevolg van wijziging in de functienaam van de manager Bezwaar, Beroep, Klachten en het feit dat de medewerkers Inburgering geen werkzaamheden op het gebied van bezwaar en beroep uitvoeren.

De overige wijzigingen zijn het gevolg van het vervallen/overgang van functies binnen/naar een (andere) afdeling.

De plaatsvervangend directeur-generaal DUO, de hoofddirecteur Financiën en Services, W. J. Westerbeek

Naar boven