Kennisgeving terinzagelegging ontwerp omgevingsvergunning (incl. ontwerpen verklaring van geen bedenkingen) voor het veranderen en vergroten van het voormalige postkantoor Neude ten behoeve van een bibliotheek inclusief additionele horeca en kantoor, horeca (D2), detailhandel en een fietsenstalling in het souterrain, toepassing van de coördinatieregeling en terinzagelegging ontwerp APV-vergunning, Neude 11, HZ_WABO-16-09655

Logo Utrecht

Neude 11 te Utrecht 

HZ_WABO-16-09655

 

Burgemeester en wethouders van Utrecht maken, ingevolge artikel 3.10 en 3.12 van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht en artikel 3.31 van de Wet ruimtelijke ordening bekend dat met ingang van de dag ná de publicatie in de Staatscourant en het gemeenteblad in het kader van een gecoördineerde voorbereiding en bekendmaking als bedoeld in § 3.6.1 van de Wet ruimtelijke ordening, met toepassing van de uniforme voorbereidingsprocedure ingevolge afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht, gedurende een termijn van zes weken gelijktijdig ontwerpbesluiten ter inzage liggen in verband met de voorgenomen herontwikkeling van het voormalige postkantoor aan het Neude 11 te Utrecht.

 

De gemeenteraad van Utrecht heeft op 8 december 2016 besloten de coördinatieregeling ex artikel 3.30 van de Wet ruimtelijke ordening toe te passen voor de nog te nemen besluiten van de herontwikkeling van het voormalige postkantoor.

 

Ter uitvoering van voormeld coördinatiebesluit liggen gedurende bovengenoemde termijn de volgende ontwerpbesluiten ter inzage:

 

  • 1.

    ontwerp omgevingsvergunning voor het veranderen en vergroten van het voormalige postkantoor aan het Neude tot een bibliotheek (inclusief additionele horeca en kantoor), horeca (D2), detailhandel en een fietsenstalling in het souterrain. Voormelde ontwerp omgevingsvergunning heeft betrekking op de activiteiten bouwen, slopen van een bouwwerk, wijzigen van een monument, afwijken van de bestemming en aanleggen (artikel 2.1, lid 1, onder a, h, f, c, b van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht). In dit verband geldt dat de gemeenteraad van Utrecht en de minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed) beiden een positieve ontwerpverklaring van geen bedenkingen hebben afgegeven in het kader van de aan hun specifiek toekomende bevoegdheid voor de omgevingsvergunningplichtige activiteit onder c (gemeenteraad) en respectievelijk onder f (minister). Deze ontwerpen liggen eveneens ter inzage.

  • 2.

    ontwerp vergunning voor het plaatsen en aanbrengen van tijdelijke bouwhekken en informatieborden op, in, of boven de weg, zoals bedoeld in artikel 2:9 van de APV.

 

Een zienswijze indienen

Voormelde ontwerp besluiten en de daarop betrekking hebbende stukken liggen met ingang van de dag ná de publicatie in de Staatscourant en het gemeenteblad gedurende zes weken ter inzage op het Stadskantoor (Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht). Tijdens de periode van terinzagelegging kunnen door eenieder zienswijzen worden ingebracht. Een zienswijze kan betrekking hebben op één of beide ontwerpbesluiten. Geef in uw zienswijze aan op welke ontwerpbesluit(en) deze betrekking heeft. De reacties die binnenkomen worden door de bevoegde gezagen betrokken in de besluitvorming.

Een zienswijze indienen kan online (met DigiD) via www.utrecht.nl/omgevingsvergunningzienswijze. Als u schriftelijk uw zienswijze wilt indienen per brief, stuur uw zienswijze dan naar het College van burgemeester en wethouders, p/a Vergunningen, Toezicht en Handhaving, Afdeling Vergunningen, Postbus 8406, 3503 RK Utrecht. In de zienswijze staat in elk geval:

- uw naam, adres, datum en handtekening (en eventueel uw telefoonnummer);

- de omschrijving en het kenmerk van het ontwerp besluit of de ontwerp besluiten;

- uw zienswijze op het voorgenomen besluit of besluiten (waarom u voor of tegen bent).

 

In deze periode kunnen ook zienswijzen mondeling worden ingebracht. U kunt hiervoor contact opnemen met mevrouw mr. G. van den Waardenburg via telefoonnummer 030 - 286 17 38.

 

Stukken inzien 

Wilt u deze ontwerp besluiten met de daarbij horende stukken inzien? Dat kan als volgt:

- E-mail naar bekendmakingen@utrecht.nl de volgende gegevens: het kenmerk van deze aanvraag, uw naam, adres en telefoonnummer, en welke informatie u wilt inzien. Wij e-mailen u dan de juiste stukken.

- Kom naar het Stadskantoor en maak hiervoor een balie-afspraak via www.utrecht.nl/afspraakbouwenondernemen.

Naar boven