Vastgesteld wijzigingsplan Verhulstplein-Stadhoudersplantsoen en verleende omgevingsvergunningen Verhulstplein 23-25, Stadhoudersplantsoen 214-216, Verhulstplein 10

Logo 's-Gravenhage

Met toepassing van de Haagse Coördinatieverordening (2013) is besloten om voor de percelen aan het Verhulstplein 23-25, Stadhoudersplantsoen 214 – 216 en Verhulstplein 10 een wijzigingsplan vast te stellen onder gelijktijdige afstemming met de af te geven omgevingsvergunningen. De aanwezige kantoorpanden en het benzineverkooppunt worden gesloopt en vervangen door appartementencomplexen met daarin 179 appartementen (fase 1-2) en 81 appartementen (fase 3), inclusief ondergrondse parkeergarage en collectieve fietsbergingen.

Vanwege die coördinatie worden de hieronder vermelde besluiten gelijktijdig voor beroep ter inzage gelegd. Op de gecoördineerde besluiten is de Crisis- en herstelwet van toepassing.

Vastgesteld wijzigingsplan

Het college van burgemeester en wethouders heeft bij besluit van 20 december 2016 het wijzigingsplan Verhulstplein-Stadhoudersplantsoen gewijzigd vastgesteld. Met ingang van 29 december 2016 wordt het vastgestelde wijzigingsplan Verhulstplein-Stadhoudersplantsoen gedurende een termijn van 6 weken op de volgende wijzen ter inzage gelegd, beschikbaar gesteld en raadpleegbaar gemaakt:

- op de landelijke website: www.ruimtelijkeplannen.nl waar het wijzigingsplan te vinden is onder plan-ID: NL.IMRO.0518.WP0008DVerhStadh-50VA;

- op de gemeentelijke website: www.denhaag.nl/bestemmingsplannen, waar de stukken te vinden zijn onder Wijzigings- en uitwerkingsplannen > Stadsdeel Scheveningen > Verhulstplein-Stadhoudersplantsoen;

- digitaal en op papier bij het Den Haag Informatiecentrum, Spui 70 (maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 16.00 uur en donderdagavond ook alleen op afspraak van 16.00 tot 20.00 uur).

Verleende omgevingsvergunningen

De omgevingsvergunningen voor de bouw van de appartementencomplexen (fase 1 en fase 2) zijn op 21 december 2016 door het college van burgemeester en wethouders verleend. Met ingang van 29 december 2016 worden de verleende omgevingsvergunningen gedurende een termijn van 6 weken op de volgende wijzen ter inzage gelegd, beschikbaar gesteld en raadpleegbaar gemaakt:

- op de landelijke website: www.ruimtelijkeplannen.nl waar de omgevingsvergunningen te vinden zijn onder plan-ID: NL.IMRO.0518.OV201607731-50VA (fase 1-2) en NL.IMRO.0518.OV201607996.50VA (fase 3);

- digitaal bij het Den Haag Informatiecentrum, Spui 70 (maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 16.00 uur en donderdagavond alleen op afspraak van 16.00 tot 20.00 uur).

Het vaststellingsbesluit hogere grenswaarden Wet geluidhinder ligt met het wijzigingsplan en de omgevingsvergunningen ter inzage.

Beroepsmogelijkheid

Op grond van de artikelen 3.30 en 8.3 van de Wet ruimtelijke ordening worden de verschillende besluiten als één besluit voor beroep aangemerkt.

Tegen de gewijzigde vaststelling van het wijzigingsplan en de verleende omgevingsvergunningen kan gedurende de termijn van terinzagelegging, te weten vanaf 30 december 2016 tot en met 9 februari 2017, beroep bij de Raad van State worden ingesteld. Van deze mogelijkheid kunnen gebruikmaken:

- een belanghebbende die aantoont dat hij redelijkerwijs niet in staat is geweest zijn zienswijze tegen het ontwerp wijzigingsplan en de ontwerpbesluiten omgevingsvergunningen bij het college naar voren te brengen;

- een belanghebbende die bezwaar heeft tegen de wijzigingen ten opzichte van het ontwerp wijzigingsplan die het college bij de vaststelling in het plan heeft aangebracht. De wijzigingen zijn te vinden in het onderdeel ‘Staat van wijzigingen’ van het collegevoorstel/-besluit DSO/2016.1375;

- een belanghebbende die bezwaar heeft tegen de wijzigingen ten opzichte van de ontwerpvergunningen die het college bij de verlening in de besluiten heeft aangebracht.

Het beroepsschrift moet gestuurd worden naar de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag.

Ingevolge artikel 3.8 lid 5 van de Wet ruimtelijke ordening treedt het besluit tot vaststelling van het wijzigingsplan en de verleende omgevingsvergunningen daags na afloop van de hiervoor genoemde beroepstermijn in werking. Binnen deze termijn kan een verzoek om voorlopige voorziening worden ingediend bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, waardoor het besluit niet in werking treedt, totdat op het verzoek is beslist. Het indienen van een verzoek om voorlopige voorziening kan alleen als ook een beroepsschrift is ingediend.

Crisis- en herstelwet

Op deze besluiten is de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent dat u in het beroepsschrift moet aangeven welke beroepsgronden u aanvoert tegen het besluit. Na afloop van de termijn van zes weken kunnen geen nieuwe beroepsgronden meer worden aangevoerd. Vermeld in het beroepsschrift dat de Crisis- en herstelwet van toepassing is.

 

Naar boven