Overwegende
dat de Markteweg en Meeleweg in de Mobiliteitsvisie aangewezen zijn als erftoegangsweg en onderdeel uitmaken van de “60 km/uur-zone ten oosten van de Vecht”;
dat zowel in de Markteweg als in de Meeleweg een viaduct over de A28 ligt;
dat geconstateerd is dat beide viaducten te smal zijn voor het passeren van tegemoetkomende voertuigen;
dat het ongewenst is dat voertuigen ter plaatse van het viaduct achteruit moeten rijden om tegemoetkomend verkeer ruimte te geven om te passeren;
dat in overleg met Rijkswaterstaat besloten is om een doorgangsregeling ter hoogte van beide viaducten in te stellen, waarbij het voor bestuurders komende vanuit oostelijke richting verboden is door te gaan bij nadering van verkeer uit tegengestelde richting;
dat de in dit besluit vermelde verkeersmaatregelen strekken tot de volgende in artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994 genoemde belangen:
- het verzekeren van de veiligheid op de weg;
- het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan;
- het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer;
dat de hierna genoemde weg, wegen c.q. weggedeelten in beheer en onderhoud zijn bij de gemeente Zwolle;
dat overleg met de politie, als bedoeld in artikel 24 van het BABW, heeft plaatsgevonden en dat de politie positief adviseert over het verkeersbesluit;
gelet op:
- de bepalingen van de Wegenverkeerswet 1994 (WVW);
- de bepalingen van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (RVV 1990);
- de bepalingen van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (BABW);