Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Amsterdam | Staatscourant 2016, 70581 | Verkeersbesluiten |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Amsterdam | Staatscourant 2016, 70581 | Verkeersbesluiten |
Algemeen Bestuur van de Bestuurscommissie Amsterdam Zuidoost
Het Dagelijks Bestuur van de Bestuurscommissie van Amsterdam Zuidoost;
Gelet op de bepalingen van de Wegenverkeerswet (WVW 1994), het Reglement verkeersregels en verkeerstekens (RVV 1990), het Besluit administratieve bepalingen voor het wegverkeer (BABW), de Algemene wet bestuursrecht (AWB 1992), de Verordening op de Bestuurs-commissies 2013, het Mandaatbesluit van het Algemeen Bestuur en ondermandaat-besluiten;
In Huntum werken de schoolbesturen Sirius en Bijzonderwijs, en de gemeente Amsterdam nauw samen om twee nieuwe moderne schoolgebouwen, een gezamelijke gymzaal, een betere ontsluiting en een nieuw openbaar plein te realiseren. In mei 2016 zijn de gymzaal en bassisschool Achtsprong in gebruik genomen. Als ook de Rozenmarn school klaar is, wordt het oude gebouw gesloopt en de openbare ruimte ingericht. Tussen de schoolpleinen komt een speelplein voor gezamenlijk gebruik. Ook worden er 12 parkeerplaatsen aangelegd met een maximale parkeerduur van 15 minuten, voor het halen en brengen van schoolkinderen, 5 parkeerplaatsen worden verplaatst.
Voor het project Huntum Nieuwbouw Scholen zijn 3 formele inspraak/informatie momenten geweest, op 26 juni 2013 en 11 juli 2013 over het stedenbouwkundig plan en op 30 juni 2015 over het Voorlopig Ontwerp voor het maaiveld. Daarnaast heeft op 5 momenten het afgelopen jaar informatie uitwisseling met het bestuur van de bewonersvereniging plaatsgevonden: op 10 februari 2016, 4 april 2016, 22 juni 2016, 7 september 2016 en 9 november 2016.
de gemeente Amsterdam bezig is met het herstructureren van de wijk Huntum;
Bij Huntum het project Nieuwbouw Scholen wordt gerealiseerd;
Op het project Huntum Nieuwbouw Scholen positief is geadviseerd door de Centrale VerkeersCommissie (CVC);
Op de raadsvergadering van 24 september 2013 middels een raadsbesluit het project Huntum Nieuwbouw Scholen is vastgesteld;
Ten behoeve van het afzetten van schoolkinderen een parkeerschijfzone (twaalf parkeerplaatsen) wordt ingesteld, met een maximale parkeerduur van 15 minuten;
De gemeente Amsterdam de verkeersveiligheid in schoolomgeving wil verbeteren, door rondom alle scholen schoolzones in te richten;
Stadsregio Amsterdam op basis van het “Utrechtse model” de hoofdzaken heeft gedestilleerd en gebundeld in “Richtlijn Verkeersveilige Schoolomgeving” die op 26 mei 2016 is vastgesteld door de Centrale Verkeer Commissie (CVC). Hierin staan richtlijnen opgesteld hoe een schoolzone eruit moet zien en waar deze aan moet voldoen;
De schoolzone een landelijk project is, met als doel de verkeersveiligheid te verbeteren, de bebording rondom basisscholen te uniformeren en weggebruikers meer bewust te maken van hun gedrag in het verkeer;
Binnen een schoolzone standaard een 30 km/u wordt ingesteld. Bij uitzondering kan een maximum snelheid van 15 km/u worden ingesteld. Omdat Huntum op 21-05-1982 is aangewezen als erf, door middel van Verkeersbesluit 2006001944, en jurisprudentie aangeeft dat op een erf 15 km/u geldt, wordt er tegemoet gekomen aan een veilige schoolzone.
Om de gebruiker van het voet- en fiets/bromfietspad voorrang te verlenen op het kruisende verkeer, wordt de kruising van het fiets/bromfietspad verhoogd en van een inritconstructie voorzien.
dat dit besluit op grond van artikel 2 lid 1 van de Wegenverkeerswet 1994 wenselijk en noodzakelijk wordt geacht:
o om de veiligheid op de diverse wegen te verzekeren
o ter bescherming van de weggebruikers en de passagiers
o om de vrijheid van het verkeer zoveel mogelijk te waarborgen
o ter voorkoming of beperking van door het verkeer veroorzaakte overlast, hinder of schade;
dat overeenkomstig artikel 24 van het BABW is overlegd met de gemandateerde van de Nationale politie, Regionale Eenheid Amsterdam, waarbij deze bij mailbericht van 22 maart 2016 heeft verklaard verkeerstechnisch geen bezwaar te hebben tegen het nemen van dit verkeersbesluit;
dat het betreffende weggedeelte gelegen is binnen de grenzen van de Gemeente Amsterdam.
I. Door aan de rechterzijde aan het begin van de schoolzone het verkeersbord
A0415 [ adviessnelheid 15 km/u] te plaatsen met onderbord school
conform bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.
II. Door het verkeersbord C2 [eenrichtingsweg, in deze richting gesloten voor
voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee] te plaatsen conform
de modellen van bijlage I van het Reglement Verkeersregels en
III. Door het verkeersbord C3 [eenrichtingsweg] te plaatsen conform de modellen
van bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.
IV. Door het verkeersbord E10 [parkeerschijf- zone (max 1/4h)] te plaatsen conform de
modellen van bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeertekens 1990,
inclusief de bijbehorende blauwe lijnen op de weg.
V. Door het verkeersbord E11 [einde parkeerschijf- zone] te plaatsen conform de
modellen van bijlage I van het Reglement Verkeersregels
VI. Door het verkeersbord G12a [fiets/bromfietspad] te plaatsen conform bijlage I van
het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.
VII. Door het plaatsen van het verkeersbord L02 [voetgangersoversteekplaats] conform
bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990.
VIII. Door het aanbrengen van zebramarkeringen op het wegdek een
voetgangersoversteekplaats conform artikel 49 lid 2 van het Reglement Verkeersregels
en Verkeerstekens 1990, in te richten, waardoor bestuurders, voetgangers en
bestuurders van een gehandicaptenvoertuig, die op een oversteekplaats oversteken of
kennelijk op het punt staan zulks te doen, voor moeten laten gaan.
zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende situatiefoto. (Bijlage I)
Het Dagelijks Bestuur van de Bestuurscommissie Amsterdam Zuidoost,
Bent u het niet eens met dit besluit? En bent u belanghebbende? Dan kunt u een bezwaarschrift indienen. Stuur dit uiterlijk zes weken na de publicatie van het besluit in de Staatscourant naar:
Dagelijks Bestuur van de Bestuurscommissie Amsterdam Zuidoost,
t.a.v. de afdeling Juridisch Bureau
In uw bezwaarschrift moeten staan:
- een duidelijke omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt (stuur
een kopie mee of noem het kenmerk van het besluit);
Dient iemand anders namens u een bezwaarschrift in? Stuur dan een volmacht mee.
Het indienen van een bezwaarschrift schorst de werking van dit besluit niet. Het besluit blijft dus gelden. Is dit voor u nadelig en kunt u de afloop van de bezwaarprocedure niet afwachten? Dan kunt u om een voorlopige voorziening vragen bij:
De Voorzieningenrechter van de Rechtbank te Amsterdam,
Voor het indienen van dit verzoekschrift is griffiegeld verschuldigd.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2016-70581.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.