Permanente verkeersmaatregelen instellen tijden parkeerschijfzones, instellen 5 extra parkeervakken, opheffen parkeerschijfzone Burg. Van Udenstraat

Logo Nederweert

B&W-16-1117_1_1(C)

Burgemeester en wethouders van Nederweert;

Overwegingen ten aanzien van het besluit

overwegende dat,

de bereikbaarheid van het centrum van Nederweert door consumenten laag wordt gewaardeerd;

 

het vanuit Retail perspectief belangrijk is dat het centrum vanuit alle richtingen goed bereikbaar is;

 

het voor het functioneren van het centrum belangrijk is om de bereikbaarheid van het kernwinkelgebied, de omliggende parkeerplaatsen en de bronpunten (supermarkten) in, of zoveel mogelijk nabij het kernwinkelgebied te verbeteren;

 

met een aantal maatregelen de bereikbaarheid van het centrum van Nederweert aanzienlijk verbeterd kan worden;

 

de ‘blauwe zone’ voor de Kerkstraat zal worden uitgebreid met een vijftal parkeerplaatsen;

 

dat het nodig is ook de parkeerschijfzone voor kortparkeren (30 minuten) in de Brugstraat in te stellen van maandag tot en met zaterdag tussen 9.00 en 18.00 uur;

 

het nodig is om eenduidigheid te scheppen voor de duur van het parkeren in de parkeerschijfzones in het centrum van Nederweert volgens bijgaande situatietekening “Blauwe zone voorstel vanaf 2017”;

 

bij besluit van burgemeester en wethouders van Nederweert, kenmerk 3-5-GZ van 21 januari 1992 is besloten een parkeerschijfzone in te stellen voor een gedeelte van de Burg. Van Udenstraat tussen Brugstraat en Burg. Van Udenstraat 6 van maandag tot en met zaterdag tussen 9.00 en 18.00 uur en dat uit de praktijk is gebleken dat de ingestelde parkeerschijfzone niet langer wenselijk is:

 

bij deze maatregelen een goede afweging is gemaakt tussen de thema's bereikbaarheid, verkeersveiligheid en leefbaarheid;

 

belanghebbenden met enige regelmaat geconsulteerd zijn;

 

voor het wijzigen van de verkeersmaatregelen in dit besluit  de uniforme openbare voorbereidingsprocedure uit afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht dient te worden gevolgd;

 

betreffende wegen in beheer zijn bij de gemeente Neder­weert;

 

de plannen 6 weken ter inzage liggen en dat iedereen zijn bemerkingen hiertegen kenbaar kan maken;

 

de Politie Limburg-Noord, basiseenheid Weert-Nederweert om advies wordt gevraagd en wel/niet kan instemmen met de hieronder genoemde verkeersmaatregel;

 

gelet op artikel 2, lid a, 15 en 16 van de Wegenverkeerswet 1994; gelet op artikel 8.2.c.3, 9, 12, 13, 14, 18 en 27 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer, gelet op het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 m.n. artikel 62, 65 en 66 en de Algemene wet bestuursrecht;

 

 

BESLUIT EN

- aanleg vijftal kortparkeerplaatsen in de Kerkstraat (nabij Hubo/Poell) en kortparkeren (30 minuten) in te stellen van maandag tot en met zaterdag tussen 9.00 en 18.00 uur;

- de ingestelde parkeerschijfzone in de Paulus Holtenstraat gedeeltelijk, Brugstraat en Kerstraat voor kortparkeren (30 minuten) beperken door hier kortparkeren in te stellen van maandag tot en met zaterdag tussen 9.00 en 18.00 uur; (zie op situatietekening aangegeven in geel)

- de overige ingestelde parkeerschijfzones in het centrum van Nederweert in te stellen voor de duur van 2 uren van maandag tot en met zaterdag tussen 9.00 en 18.00 uur (zie op situatietekening aangegeven in blauw);

- de bebording van de parkeerroute aan te passen;

- opheffen van de parkeerschijfzone in de Burg. Van Udenstraat tussen Brugstraat en Burg. Van Udenstraat 6;

- de eerder genomen besluiten welke (op onderdelen) betrekking hebben op parkeerverboden/-zones in de kern Nederweert, komen te vervallen met het vaststellen van dit besluit.

 

Nederweert, 6 december 2016

Burgemeester en wethouders van Nederweert

Namens deze,

De secretaris, drs. J.C.T. Bakens

De burgemeester, H.F.M. Evers

Mededelingen

Bezwaar- of beroepsclausule

U kunt de stukken inzien binnen zes weken na de dag van publicatie, van 23 december 2016 tot en met 2 februari 2017 bij de centrale klantenbalie of op afspraak. Het indienen van schriftelijke zienswijzen is tijdens de inzage periode mogelijk bij burgemeester en wethouders, mondeling kan dat op afspraak bij het team Samenleving van de afdeling Dienstverlening via een hoorzitting. Voor meer informatie mag u ook bellen met de heer W. Bijlmakers van bovenstaand team.

 

Naar boven