Verkeersbesluit Verkeersmaatregelen omgeving KinderhuisvestHaarlem

Logo Haarlem

Nr. 2016/503583

Burgemeester en wethouders van Haarlem,

gelet op de Wegenwet, de Wegenverkeerswet 1994 (hierna: WVW 1994), het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (hierna: RVV 1990), het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (hierna: BABW) en de Uitvoeringsvoorschriften van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (hierna: Uitvoeringsvoorschriften BABW).

Overwegende:

dat Kenaupark, Kinderhuisvest, Rozenstraat, Zijlstraat en Zijlvest gelegen zijn binnen de bebouwde kom van Haarlem;

dat deze wegen in beheer zijn bij de gemeente Haarlem;

dat de Kenaupark, Kinderhuisvest, Rozenstraat, Zijlstraat en Zijlvest wegen zijn zoals bedoeld in artikel 18, lid 1 onder d van de WVW 1994;

dat gelet op dit artikel het college van burgemeester en wethouders van Haarlem bevoegd is verkeersbesluiten te nemen voor de genoemde wegen;

dat de bevoegdheid voor het nemen van verkeersbesluiten door het college van burgemeester en wethouders van Haarlem in het collegebesluit d.d. 26 november 2013 (nr. 2013/383676) is gemandateerd aan het afdelingshoofd Openbare Ruimte, Groen en Verkeer;

dat de categorisering van het wegennet van de gemeente Haarlem is opgenomen in het Haarlems Verkeers- en Vervoersplan (hierna: HVVP);

dat Kenaupark (gedeelte tussen Kinderhuisvest en Kinderhuissingel), Kenaupark (gedeelte tussen Kenaupark en Parklaan), Kinderhuisvest en Zijlvest in het HVVP gecategoriseerd zijn als een Gebiedsontsluitingsweg type B waar een 50 kilometer per uur regime van kracht is;

dat de verkeersfunctie op Gebiedsontsluitingswegen belangrijker wordt geacht dan de verblijfsfunctie;

dat Rozenstraat, Zijlstraat en Kenaupark (noordoostzijde park) - tussen Rozenstraat en Parklaan - gecategoriseerd zijn als een erftoegangsweg;

dat de verkeersfunctie op een erftoegangsweg ondergeschikt is aan de verblijfsfunctie;

dat in 2011 is geconcludeerd dat het verzamelriool aan de Kinderhuisvest en Kenaupark versleten is en dient te worden vervangen;

dat het onderhoud aan het riool aanleiding is geweest om medio 2015 een nieuw ruimtelijk ontwerp te maken voor Kinderhuisvest en Kenaupark;

dat de gemeenteraad van Haarlem Definitief Ontwerp (DO) Kinderhuisvest heeft vastgesteld op 21-juni-2016;

dat om te komen tot het ruimtelijk ontwerp uitvoerig gesproken is met openbaar vervoerbedrijven, omwonenden en belangenverenigingen;

dat binnen het ruimtelijk ontwerp – mede daarom – aandacht is besteed aan de verbetering van de (bus)infrastructuur, de afwaardering van de noordkant van het Kenaupark om autoverkeer terug te dringen en aan het verminderen van trillingsoverlast ten gevolge van het (bus)verkeer;

dat het Kenaupark een rijksmonument is en tevens behoort tot het beschermd stadsgezicht van Haarlem;

dat daarom bij het opstellen van het Definitief Ontwerp ook gekeken is naar mogelijkheden voor versterking van het Kenaupark als rijksmonument en beschermd stadsgezicht;

dat gekozen is om Kenaupark - tussen Kinderhuissingel en Kenaupark - af te waarderen tot 30 kilometer per uur zone;

dat Kenaupark – tussen Kinderhuissingel en Kenaupark – wordt toegevoegd aan de bestaande 30 kilometer per uur zone, die op Rozenstraat en Kenaupark (noordoostzijde park) tussen Rozenstraat en Parklaan, van kracht is;

dat op Kenaupark ter hoogte van huisnummer 8 een zonepoort wordt aangebracht om de grens waar de 30 kilometer per uur zone ingaat te verduidelijken;

dat fietsers en gemotoriseerd verkeer op Kenaupark, tussen huisnummer 8 en aansluiting Kinderhuissingel, zoals gebruikelijk in verblijfsgebieden gebruik gaan maken van dezelfde rijbaan en dat daarom de aanwezige verplichte fietspaden - dan wel fietsstroken - worden verwijderd;

dat met bovenstaande maatregelen zoveel mogelijk wordt bevorderd dat (doorgaand) autoverkeer gebruik zal gaan maken van Kinderhuissingel welke beter geschikt is om doorgaand verkeer af te wikkelen;

dat om fietsers op de rijbaan van Kenaupark – tussen Kinderhuissingel en Kenaupark – toe te kunnen staan op een eenrichtingsweg onderborden ‘uitgezonderd fietsers‘ worden geplaatst onder de borden waarmee de eenrichtingsweg is aangeduid;

dat binnen verblijfsgebieden, waar een 30 kilometer per uur zone geldt, de voorrang niet middels verkeerstekens wordt geregeld;

dat daarom op de kruispunten Kenaupark – Kenaupark en Kenaupark - Rozenstraat de middels verkeerstekens geregelde voorrangssituaties zullen worden opgeheven;

dat de eenrichtingsweg Rozenstraat in het nieuwe ruimtelijk ontwerp alleen nog zal zijn aangesloten op Kenaupark (noordoostzijde park);

dat de eenrichtingsweg op Rozenstraat komt te vervallen voor zover deze is gelegen tussen Kenaupark (gedeelte Kinderhuissingel en Kenaupark) en Kenaupark 5;

dat vanwege de nieuwe structuur noodzakelijk is om de eenrichtingsweg voor voertuigen in oostelijke richting op Kenaupark (noordoostzijde van het park) op te schuiven in oostelijke richting, zodat deze ten oosten van de aansluiting van de Rozenstraat komt te liggen;

dat het hiermee mogelijk blijft voor verkeer uit Rozenstraat om richting Kenaupark, rechtsaf richting Kinderhuissingel te rijden;

dat met het vervallen van eenrichtingsweg Rozenstraat - vanaf Kenaupark 5 in westelijke richting - het gebod tot het volgen van de rijrichting die het bord aangeeft (rechts), dat ter ondersteuning van de eenrichtingsweg op Kenaupark (gedeelte Kinderhuissingel en Kenaupark) is aangebracht, komt te vervallen;

dat omwille van het ontsluiten van de Rozenstraat richting Kenaupark (gedeelte Kinderhuissingel en Kenaupark) gekozen wordt om de bestaande eenrichtingsweg op Kenaupark (noordoostzijde park) op te heffen voor zover gelegen ten westen van de aansluiting met Rozenstraat;

dat met het vervallen van de aansluiting Kenaupark – Rozenstraat tevens de verplichte fietspaden tussen Rozenstraat en Kenaupark (gedeelte tussen Kinderhuissingel en Kenaupark) worden verwijderd;

dat fietsers tussen Rozenstraat en Kenaupark gebruik zullen gaan maken van de route via Kenaupark (noordoostzijde park);

dat daarom fietsers worden uitgezonderd van de eenrichtingsweg op Rozenstraat zodat fietsers vanaf Kenaupark richting Rozenstraat kunnen blijven fietsen;

dat ten gevolge van de nieuwe situatie op Rozenstraat het bestaande fietspad voor fietsers in oostelijke richting zal worden aangewezen met bord verplicht fietspad welke wordt geplaatst aan de overzijde van Kenaupark 5;

dat de afwaardering van Kenaupark leidt tot een vereenvoudiging van de wegstructuur waarbij extra ruimte wordt gecreëerd voor de fiets, ten koste van de auto en dat hiermee recht wordt gedaan aan het historische en monumentale karakter van het Kenaupark;

dat ten gevolge van de afwaardering van Kenaupark (gedeelte tussen Kinderhuissingel en Kenaupark) op kruispunt Kenaupark – Kenaupark (ten noordwesten van Kenaupark huisnummer 16) de middels verkeerstekens geregelde voorrangssituatie wordt aangepast dusdanig dat bestuurders op Kenaupark (gedeelte tussen Kinderhuissingel en Kenaupark) voorrang dienen te verlenen aan bestuurders op Kenaupark (gedeelte tussen Parklaan en Kinderhuisvest);

dat op kruispunt Kenaupark – Kenaupark (ten noordwesten van Kenaupark huisnummer 16) ten behoeve van fietsers een oversteek in twee etappes wordt aangelegd waarop door middel van borden ‘een gebod tot het passeren aan de zijde die de pijl aangeeft’ (rechts) wordt geplaatst om verkeer op de juiste manier te geleiden;

dat daarmee de bestaande borden met het gebod tot het passeren aan de zijde die de pijl aangeeft’ (rechts) komen te vervallen omdat ze in het nieuwe ontwerp niet langer van toepassing zijn;

dat aan de oostzijde van Zijlvest ter hoogte van huisnummer 23 en 25 een gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen wordt ingekort van 18 meter tot 12 meter, omdat dit voldoende is om aan de vraag tegemoet te kunnen komen;

dat aan de oostzijde van de rijbaan van Zijlvest, ter hoogte van huisnummer 7, in noordelijke richting een ‘verbod stil te staan’ is ingesteld dat zijn functie heeft verloren en daarom wordt opgeheven;

dat aan de westzijde van de rijbaan van Zijlvest en Kinderhuisvest, ter hoogte van de overzijde aansluiting Zijlstraat een ‘verbod stil te staan’ is ingesteld dat zijn functie heeft verloren en daarom wordt opgeheven;

dat het op Gebiedsontsluitingswegen gewenst is dat zoveel mogelijk scheiding in massa en richting te bewerkstelligen;

dat daarom op Zijlvest tussen huisnummer 1 en 21 een gesloten as-markering / doorgetrokken streep als bedoeld in artikel 76 van het RVV 1990 wordt aangebracht, zodat bestuurders zich niet langer links van de streep mogen bevinden;

dat daarom op Kinderhuisvest tussen huisnummer 5 en 33 een gesloten as-markering / doorgetrokken streep als bedoeld in artikel 76 van het RVV 1990 wordt aangebracht, zodat bestuurders zich niet langer links van de streep mogen bevinden;

dat daarom op Kenaupark tussen Manegebrug en huisnummer 14 een gesloten as-markering / doorgetrokken streep als bedoeld in artikel 76 van het RVV 1990 wordt aangebracht, zodat bestuurders zich niet langer links van de streep mogen bevinden;

dat in het nieuwe ontwerp de aansluiting van Zijlstraat – Zijlvest zal worden voorzien van een inritconstructie waardoor bestuurders vanuit Zijstraat al het overig verkeer voor dienen te laten gaan zoals dit staat beschreven in artikel 54 van het RVV1990;

dat daarom de borden ‘voorrangskruispunt’ zullen worden aangepast aan de nieuwe situatie - en op Zijlstraat tevens bord ‘verleen voorrang aan bestuurders op de kruisende weg’ en haaientanden komen te vervallen - omdat alleen fietsers vanaf de brug komende vanuit de richting Zijlweg nog onderdeel uitmaken van het voorrangskruispunt Zijlvest ter hoogte van Zijlstraat;

dat in het nieuwe ontwerp de beide aansluitingen van Nieuwe Gracht – Kinderhuisvest zullen worden voorzien van een inritconstructie waardoor bestuurders vanuit Nieuwe Gracht al het overig verkeer voor dienen te laten gaan zoals dit staat beschreven in artikel 54 van het RVV1990;

dat daarom de borden ‘voorrangskruispunt’ ter hoogte van de noordelijk gelegen aansluiting zullen worden aangepast aan de nieuwe situatie - en op Nieuwe Gracht tevens bord ‘verleen voorrang aan bestuurders op de kruisende weg’ en haaientanden komen te vervallen - omdat alleen fietsers vanaf de brug komende vanuit de richting Garenkokerskade nog onderdeel uitmaken van het voorrangskruispunt Kinderhuisvest ter hoogte van Nieuwe Gracht;

dat op kruispunt Kinderhuisvest/ Manegebrug – Nieuwe Gracht gekozen is om een oversteek in twee etappes inclusief de borden die ‘een gebod tot het passeren aan de zijde die de pijl aangeeft’ (rechts) te verwijderen omdat dit nodig is om in het nieuwe ruimtelijk ontwerp de vrijliggende fietspaden op Manegebrug en Kenaupark te kunnen realiseren;

dat langs Zijlvest en Kinderhuisvest - tussen Raaks en Manegebrug - aan beide zijden van de rijbaan vrijliggende fietspaden gelegen zijn die worden gehandhaafd;

dat op Kenaupark ten noorden van de Manegebrug vrijliggende fietspaden worden aangelegd tot aan kruispunt Kenaupark – Kenaupark (ten noordwesten van Kenaupark huisnummer 16);

dat hiermee voor fietsers een veilige fietsvoorziening wordt gerealiseerd die past bij een Gebiedsontsluitingsweg en tevens aansluit bij de inrichting die op Kinderhuisvest van kracht is;

dat ten gevolge van het realiseren van de verplichte fietspaden op Kenaupark, de fietsstroken op Kenaupark tussen Kinderhuisvest en kruispunt Kenaupark – Kenaupark (ten noordwesten van Kenaupark huisnummer 16), kunnen worden verwijderd omdat de functie hiervan is komen te vervallen;

dat op Kenaupark ten westen van de aansluiting Kenaupark – Kenaupark (ten noordwesten van Kenaupark huisnummer 16) aan de noordzijde/ westzijde van de rijbaan Kenaupark een verbod stil te staan van kracht is in de richting van Manegebrug;

dat de functie van het verbod stil te staan op Kenaupark is komen te vervallen en daarom wordt opgeheven;

dat op Kenaupark ten oosten van kruispunt Kenaupark – Kenaupark (ten noordwesten van Kenaupark huisnummer 16) aan beide zijden van de rijbaan fietsstroken worden aangelegd als bedoeld in artikel 1 van het RVV 1990;

dat de fietsstrook aan de noordzijde van de rijbaan Kenaupark ter hoogte van Kenaupark 8 (westzijde) wordt aangesloten op het verplichte fietspad en ter hoogte van aansluiting Zijhuizen wordt aangesloten op het verplichte fietspad dat aan de noordzijde van de Parklaan is gelegen;

dat deze fietsstrook aan de zuidzijde van de rijbaan aan de westzijde aansluit op het verplichte fietspad dat ter hoogte van Kenaupark 16 wordt gerealiseerd en aan de oostzijde op de bestaande fietsstrook op Parklaan ter hoogte van Parklaan huisnummer 8;

dat met het realiseren van de fietsstroken een eigen ruimte voor fietsers op de rijbaan wordt gerealiseerd waardoor de positie van de fiets op de rijbaan wordt verbeterd;

dat de fysieke middengeleider op de rijbaan op Kenaupark tussen huisnummer 16 en 24 wordt verwijderd en zal worden vervangen door een doorgetrokken streep, zoals bedoeld in artikel 76 van het RVV 1990;

dat op de aansluiting tussen Kenaupark (noordoostzijde park) en Parklaan een bord ‘verleen voorrang aan bestuurders op de kruisende weg’ komt te vervallen omdat deze overbodig is;

dat op Kenaupark ten noorden van de aansluiting Zijhuizen een kort verplicht tweerichting fietspad is gelegen om fietsers tussen Zijhuizen en Kenaupark (noordoostzijde park) te faciliteren;

dat dit fietspad vanaf Zijhuizen onjuist is aangeduid met bord verplicht fietspad, waarbij de suggestie wordt gewekt dat het tweerichting fietspad zowel in westelijke als oostelijke richting van kracht is;

dat daarom gekozen wordt om bord verplicht fietspad op Kenaupark aan de overzijde van de oversteek Zijlhuizen te verwijderen;

dat op Zijhuizen, tussen Parklaan en Nieuwe Gracht, aan beide zijden van de rijbaan een verbod stil te staan van kracht is;

dat de functie van het verbod stil te staan op Zijhuizen is komen te vervallen en daarom wordt opgeheven;

dat om trillingsoverlast te voorkomen gekozen is voor het toepassen van asfalt – in plaats van klinkers – als wegdek van het hele bus tracé;

dat het Definitief Ontwerp door de Adviescommissie Ruimtelijke Kwaliteit (ARK) beoordeeld is en op 15 maart 2016 met waardering is goedgekeurd;

dat de hiervoor benoemde verkeersmaatregelen kunnen worden uitgevoerd door middel van het plaatsen/ verwijderen van de verkeersborden A1 (30, zonale toepassing), A2 (30, einde zonale toepassing), B3, B4, B5 en B6, C2, C3 en C4 van bijlage 1 van het RVV 1990 - en het aanbrengen of verwijderen van onderborden waarmee fietsers worden uitgezonderd – alsmede het plaatsen/ verwijderen van bord D2, D5, E2 en E7 van bijlage 1 van het RVV 1990 en het plaatsen/ verwijderen van fietsstroken als bedoeld in artikel 1 van het RVV 1990 en plaatsen of verwijderen van een doorgetrokken streep als bedoeld in artikel 76 van het RVV 1990;

dat gelet op artikel 12 van het BABW voor het plaatsen/ verwijderen van de onder het vorige punt benoemde verkeerstekens een verkeersbesluit is vereist;

dat gelet op artikel 2 van de WVW 1994 de hiervoor benoemde verkeersmaatregelen strekken tot het verzekeren van de veiligheid op de weg en het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan en het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer;

dat gelet op artikel 24 van het BABW overleg is gevoerd met de gemandateerde van de politie;

dat de politie heeft ingestemd met de hierna genoemde maatregel.

Het besluit:

Het college van burgemeester en wethouders van Haarlem besluit:

  • -

    Door middel van het plaatsen en verwijderen van borden A1 (30, zonale toepassing) en A2 (einde 30 zonale toepassing) van bijlage 1 van het RVV 1990 Kenaupark tussen Kinderhuissingel en Kenaupark ter hoogte van huisnummer 8 toe te voegen aan de 30 kilometer per uur zone.

  • -

    Door middel van het verwijderen van borden G11 de verplichte fietspaden op Kenaupark tussen Kinderhuissingel en Kenaupark ter hoogte van huisnummer 8 op te heffen en de fietspaden te verwijderen.

  • -

    Door middel van het verwijderen van een fietssymbolen en markering een fietsstrook als bedoeld in artikel 1 van het RVV 1990 op te heffen aan de oostzijde van de rijbaan Kenaupark tussen huisnummer 4 en huisnummer 8.

  • -

    Door middel van het plaatsen van onderborden, waaruit blijkt dat fietsers uitgezonderd zijn onder bord C2, C3 en C4 van bijlage 1 het RVV 1990, de eenrichtingsweg op Kenaupark tussen Kinderhuissingel en Kenaupark ter hoogte van huisnummer 8 niet van toepassing te verklaren voor fietsers.

  • -

    Door middel van het verwijderen van borden B5 en B6 van bijlage 1 van het RVV 1990 – en haaientanden – de middels verkeerstekens geregelde voorrangssituaties op te heffen tussen Kenaupark – Rozenstraat en Kenaupark – Kenaupark (Kenaupark noordoostzijde park).

  • -

    Door middel van het verwijderen van bord C2 en C3 van bijlage 1 van het RVV 1990 de eenrichtingsweg op Rozenstraat tussen Kenaupark en Kenaupark huisnummer 5 op te heffen.

  • -

    Door middel van het verwijderen van borden G11 van bijlage 1 van het RVV 1990 de verplichte fietspaden op Rozenstraat tussen Kenaupark en Kenaupark huisnummer 5 op te heffen.

  • -

    Door middel van het plaatsen van onderborden, waaruit blijkt dat fietsers uitgezonderd zijn onder bord C2 van bijlage 1 het RVV 1990, de eenrichtingsweg van Rozenstraat die uitmond op Kenaupark (noordoostzijde park) niet van toepassing te verklaren voor fietsers.

  • -

    Door middel van het verplaatsen van bord C3 en het verwijderen van bord C4 van bijlage 1 van het RVV 1990 de eenrichtingsweg op Kenaupark (noordoostzijde park) tussen Kenaupark en aansluiting Rozenstraat op te heffen.

  • -

    Door middel van het plaatsen van bord G11 van bijlage 1 van het RVV 1990 op Rozenstraat ter hoogte van Kenaupark 5 een verplicht fietspad in oostelijke richting aan te wijzen.

  • -

    Door middel van het plaatsen / verwijderen van borden B3 en B6 van bijlage 1 van het RVV 1990 – en haaientanden – de middels verkeerstekens geregelde voorrangssituatie op kruispunt Kenaupark – Kenaupark (ten noordwesten van Kenaupark huisnummer 16) te wijzigen dusdanig dat bestuurders op Kenaupark komende vanuit de richting van Rozenstraat en gaande richting Kenaupark voorrang verlenen aan bestuurders op Kenaupark tussen Manegebrug en Zijhuizen/ Parklaan.

  • -

    Door middel van het plaatsen en verwijderen van borden D2 van bijlage 1 van het RVV 1990 de geboden tot het passeren aan de zijde die het bord aangeeft (rechts) in overeenstemming te brengen met de nieuwe kruispunt inrichting op Kenaupark – Kenaupark ten noordwesten van huisnummer 16).

  • -

    Door middel van het verplaatsen van bord E7 van bijlage 1 van het RVV 1990 de gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen op Zijlvest ter hoogte van huisnummer 23 en 25 in te korten van 18 tot 12 meter lengte.

  • -

    Door middel van het verwijderen van bord E2 van bijlage 1 van het RVV 1990 het verbod stil te staan dat is ingesteld aan de oostzijde van de rijbaan van Zijlvest ter hoogte van huisnummer 7 in noordelijke richting, op te heffen.

  • -

    Door middel van het verwijderen van bord E2 van bijlage 1 van het RVV 1990 het verbod stil te staan, dat is ingesteld aan de westzijde van de rijbaan van Zijlvest en Kinderhuisvest ter hoogte van aansluiting Zijlstraat, op te heffen.

  • -

    Door middel van het verwijderen van bord E2 van bijlage 1 van het RVV 1990 het verbod stil te staan, dat is ingesteld aan de noordzijde/ westzijde van de rijbaan van Kenaupark ter hoogte van huisnummer 8 en Manegebrug, op te heffen.

  • -

    Door middel van het verwijderen van bord E2 van bijlage 1 van het RVV 1990 het verbod stil te staan, dat is ingesteld aan beide zijden van de rijbaan Zijhuizen tussen Parklaan en Nieuwe Gracht, op te heffen.

  • -

    Door middel van het aanbrengen van een doorgetrokken streep, als bedoeld in artikel 76 van het RVV 1990, een as-markering aan te brengen op Zijlvest tussen huisnummer 1 en 21.

  • -

    Door middel van het aanbrengen van een doorgetrokken streep, als bedoeld in artikel 76 van het RVV 1990, een as-markering aan te brengen op Kinderhuisvest tussen huisnummer 5 en 33.

  • -

    Door middel van het aanbrengen van een doorgetrokken streep, als bedoeld in artikel 76 van het RVV 1990, een as-markering aan te brengen op Kenaupark tussen Manegebrug en Kenaupark 14.

  • -

    Door middel van het verwijderen van bord B3 en B6 – en het plaatsen van borden B4, B5 – van bijlage 1 van het RVV 1990 en haaientanden de voorrangssituatie op kruispunt Zijlvest – Zijlstraat aan te passen aan de nieuwe situatie, waarbij alleen de voorrangssituatie bij de fietsbrug nog middels verkeerstekens zal worden geregeld.

  • -

    Door middel van het verwijderen van bord B3 en B6 - en het plaatsen van borden B4, B5 – van bijlage 1 van het RVV 1990 en haaientanden de voorrangssituatie op kruispunt Kenaupark – Nieuwe Gracht aan te passen aan de nieuwe situatie, waarbij alleen de voorrangssituatie bij de fietsbrug nog middels verkeerstekens zal worden geregeld.

  • -

    Door middel van het verwijderen van borden D2 van bijlage 1 van het RVV 1990 – en de middeneilandjes – op kruispunt Kinderhuisvest/ Manegebrug – Nieuwe gracht de geboden het bord te passeren aan de zijde die de pijl aangeeft (rechts) te verwijderen.

  • -

    Door middel van het plaatsen van borden G11 van bijlage 1 van het RVV 1990 op Kenaupark aan beide zijden van de rijbaan tussen Kinderhuisvest en Kenaupark 14 verplichte fietspaden aan te wijzen.

  • -

    Door middel van het verwijderen van fietssymbolen en markering op Kenaupark aan beide zijden van de rijbaan tussen Kinderhuisvest en Kenaupark 14 de fietsstroken als bedoeld in artikel 1 van het RVV 1990 op te heffen.

  • -

    Door middel van het aanbrengen van fietssymbolen en markering aan beide zijden van de rijbaan Kenaupark fietsstroken, als bedoeld in artikel 1 van het RVV 1990, aan te brengen tussen Kenaupark 16 en kruispunt Kenaupark – Zijhuizen.

  • -

    Door middel van het aanbrengen van fietssymbolen en markering aan de zuidzijde van de rijbaan Parklaan fietsstroken, als bedoeld in artikel 1 van het RVV 1990, aan te brengen tussen kruispunt Kenaupark – Zijhuizen en Parklaan huisnummer 8.

Situatieschets: Deel 1 van 6 uitsnede Kenaupark

Deel 2 van 6 uitsnede Kinderhuisvest/ Zijlvest

Deel 3 van 6 uitsnede Kenaupark/ Kinderhuisvest

Deel 4 van 6 uitsnede Kinderhuisvest

Deel 5 van 6 uitsnede Zijlvest - Kinderhuisvest

Deel 6 van 6 uitsnede Kenaupark - Parklaan

 

Aldus vastgesteld op 21 november 2016 te Haarlem.

Namens het college van burgemeester en wethouders van gemeente Haarlem,

R.Koning

Hoofd afdeling Openbare Ruimte, Groen en Verkeer

Dit besluit treedt in werking na bekendmaking in de Staatscourant. Belanghebbenden kunnen binnen zes weken na publicatie van dit besluit in de Staatscourant bezwaar maken bij burgemeester en wethouders van Haarlem, Postbus 511, 2003 PB te Haarlem. Het bezwaarschrift moet de naam en het adres vermelden van degene die bezwaar maakt, zijn ondertekend en de datum vermelden waarop het is opgesteld. In het bezwaarschrift moet ook worden aangegeven tegen welk besluit bezwaar wordt gemaakt en waarom het bezwaar wordt gemaakt. Door het indienen van het bezwaarschrift wordt dit besluit niet opgeschort. Bij een spoedeisend belang kan degene die een bezwaarschrift heeft ingediend een voorlopige voorziening vragen aan de voorzieningenrechter van de rechtbank, sector bestuursrecht, postbus 1621, 2003 BR te Haarlem. Bij het indienen van een verzoek om voorlopige voorziening moeten griffierechten worden betaald.

Naar boven