gelezen het verzoek van de afdeling Stadsbeheer, Ingenieursbureau
gelet op:
• artikel 18 lid 1d van de Wegenverkeerswet 1994 waarin bepaald is dat ons college de bevoegdheid heeft tot het nemen van verkeersbesluiten;
• het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990, het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer, de Wegenverkeerswet 1994 en de Uitvoeringsvoorschriften BABW inzake verkeerstekens;
Overwegende dat:
• een huisarts van de huisartsenpraktijk aan de Grote Beer per 1 januari 2017 een nieuwe huisartsenpraktijk gaat beginnen aan de Orionstraat 21;
• de huidige praktijk aan De Grote Beer blijft bestaan;
• bij de huidige huisartsenpraktijk aan De Grote Beer een artsenparkeerplaats en algemene gehandicaptenparkeerplaatsen aanwezig zijn;
• de nieuwe huisartsenpraktijk aan de Orionstraat 21 heeft verzocht om een artsenparkeerplaats op kenteken en twee algemene gehandicaptenparkeerplaatsen te realiseren aan de Orionstraat 21;
• het gewenst is om deze parkeerplaatsen aan te wijzen nabij de ingang van de nieuwe huisartsenpraktijk aan de Orionstraat 21;
• de aanlegkosten voor rekening van de aanvrager komen;
• op het parkeerterrein voldoende parkeerruimte beschikbaar blijft voor bewoners;
• het daarom, gelet op artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994, noodzakelijk is de hieronder genoemde maatregel in te stellen;
• de betreffende straat in beheer is bij de gemeente en gelegen is binnen de bebouwde kom;
• overleg is gevoerd met de Districtschef politie Westfriesland en deze geen bezwaar heeft tegen het instellen van onderstaande maatregel;
Besluit:
• tot aanwijzing van een artsenparkeerplaats op kenteken en twee algemene gehandicaptenparkeerplaatsen op de parkeerplaats voor Orionstraat 21 te Hoorn
Aldus vastgesteld
namens het college van burgemeester en wethouders
D.R. van der Vaart
plv. hoofd afdeling Stadsbeheer
Bent u het niet eens met dit besluit?
In dat geval adviseren wij u om eerst contact met ons op te nemen. Wij nemen samen met u het besluit door. U kunt hiervoor bellen met 0229-252200. Als u het kenmerk van de brief bij de hand houdt, kunnen wij u sneller helpen.
Als we er niet uitkomen, kunt u een bezwaarschrift sturen. Zorgt u er voor dat u het bezwaarschrift indient binnen zes weken na de dag waarop het besluit is verzonden. Daarmee voorkomt u dat wij uw bezwaarschrift niet meer kunnen behandelen.
Hoe maakt u bezwaar?
U stuurt uw bezwaarschrift aan: het college van burgemeester en wethouders. Adres: Postbus 603, 1620 AR Hoorn.
In uw bezwaarschrift moet het volgende staan:
• uw naam, adres en graag ook uw telefoonnummer;
• een duidelijke omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt (u kunt bijvoorbeeld de datum en ons kenmerk van het besluit vermelden of een kopie meesturen);
• de reden(en) waarom u bezwaar maakt;
• de datum en uw handtekening.
Dient iemand anders namens u een bezwaarschrift in? Stuur dan een machtiging mee.
Het indienen van een bezwaarschrift heeft geen schorsende werking. Dat betekent dat het besluit blijft gelden in de tijd dat uw bezwaarschrift in behandeling is. Als u dit niet wilt, bijvoorbeeld omdat het besluit onherstelbare gevolgen heeft voor u, dan kunt u de voorzieningenrechter van de rechtbank Alkmaar vragen een voorlopige voorziening te treffen om het besluit te schorsen. Het indienen van een verzoek om voorlopige voorziening kan alleen als u binnen de termijn een bezwaarschrift heeft ingediend. Het adres van de rechtbank is Postbus 251, 1800 BG Alkmaar.
Als u een voorlopige voorziening aanvraagt, bent u griffierecht verschuldigd. U ontvangt hiervoor automatisch een rekening.