Verkeersbesluit Anne Frankhuis Westermarkt 18-56 opheffen 4 parkeerplaatsen

Logo Amsterdam - Centrum

Nummer 2016-014390D d.d. 7 oktober 2016

 

Het algemeen bestuur van de bestuurscommissie voor stadsdeel Centrum

 

Overwegingen ten aanzien van dit besluit

Gelet op de bepalingen van de Wegenverkeerswet, het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990, de verordening op de bestuurscommissie en het ondermandaatsbesluit van het algemeen bestuur van 28 maart 2014,

 

Overwegende

• dat er bij het Anne Frankhuis altijd een rij wachtenden staat;

  • dat deze rij wachtenden goed beschermd moet worden

  • dat het noodzakelijk is geweest vanwege de gestelde veiligheidseisen anti-rampalen te plaatsen rond het Anne Frankhuis;

  • dat ten behoeve hiervan 4 parkeerplaatsen binnen het af te dekken gebied moeten worden opgeheven ter hoogte van de Westermarkt tegenover nummer 18-56;

  • dat er intensief overleg is geweest met de politie, stadsdeel Centrum, het Anne Frankhuis en andere hulpdiensten over de veiligheidseisen en over de te nemen maatregelen;

  • dat voor het opheffen van parkeerplaatsen een verkeersbesluit genomen dient te worden omdat door de centrale stad de zogeheten parkeerbalans wordt bijgehouden;

  • dat in onderstaand besluit de verkeerstekens zullen worden benoemd conform artikel 96 van het RVV 1990;

  • met betrekking tot de in dit besluit genoemde maatregelen conform artikel 24 van het BABW overleg is gevoerd met de politie;

  • het hierna genoemde weggedeelte onder beheer is van en gelegen is binnen de grenzen van stadsdeel Centrum.

 

BESLUIT

  • 1.

    in het kader van de veiligheidseisen rondom het Anne Frankhuis vier parkeerplaatsen op te heffen ter hoogte van de Westermarkt tegenover nummer 18-56 en anti-rampalen te plaatsen op deze opgeheven parkeerplaatsen;

  • 2.

    hiermee vier parkeerplaatsen te onttrekken aan het reguliere parkeerareaal;

  • 3.

    te bepalen, dat met het van kracht worden van dit besluit, eerdere verkeersmaatregelen in het onderhavige verkeersgebied komen te vervallen indien die met dit besluit in strijd zijn dan wel niet in overeenstemming zijn;

 

 

Algemeen bestuur van de bestuurscommissie voor stadsdeel Centrum, namens deze,

K. van Grunsven

 

 

Afdelingshoofd Schoon en Heel

 

MEDEDELINGEN

Bezwaar- of beroepsclausule

Belanghebbenden kunnen op grond van artikel 7:1 van de Algemene wet bestuursrecht, binnen zes weken na de datum van publicatie een gemotiveerd bezwaar maken tegen dit besluit.

 

Een bezwaarschrift moet worden ondertekend en minstens bevatten: uw naam en adres, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt, de gronden van uw bezwaar en het kenmerk nummer van dit besluit. Wilt u ook uw telefoonnummer vermelden en een kopie van dit besluit mee zenden. Het algemeen bestuur stelt het op prijs als u een kopie van uw bezwaarschrift faxt naar nummer 020 256 4433.

 

U stuurt uw bezwaarschrift naar:

Algemeen bestuur van de bestuurscommissie voor stadsdeel Centrum

Juridische Zaken

Postbus 202

1000 AE Amsterdam

 

 

Het maken van bezwaar schorst de werking van dit besluit niet. In spoedeisende gevallen kunt u bij de Voorzieningenrechter een voorlopige voorziening vragen, nadat u bezwaar heeft gemaakt, bij de Voorzieningenrechter, sector Bestuursrecht, Postbus 75850, 1070 AW Amsterdam. U betaalt hiervoor griffierechten.

 

Origineel aan:

Informatievoorziening IDB

 

Afschrift aan :

RvE Dienstverlening/Vergunningen (regulier)

Informatievoorziening/Functioneel en Gegevensbeheer

RvE Dienstverlening/Algemeen en sociaal loket

Gebiedsmanagement

Schoon & Heel Procesunit

Politie regionale eenheid Amsterdam

Dienst Stadstoezicht

Stichting Gehandicapten Overleg Amsterdam

ENFB

Naar boven