Bekendmaking vastgesteld bestemmingsplan ‘Buitengebied 2013 (incl. Lint Oosteind), herziening 5 (aansluiting N629–A27)’

Logo Oosterhout

Burgemeester en wethouders van Oosterhout maken ingevolge artikel 3.8, lid 3, van de Wet ruimtelijke ordening bekend, dat met ingang van 6 oktober 2016 (vanaf donderdag) gedurende zes weken, voor eenieder ter inzage ligt het door de gemeenteraad op 20 september 2016 genomen besluit tot vaststelling van het bestemmingsplan ‘Buitengebied 2013 (incl. Lint Oosteind), herziening 5 (aansluiting N629–A27)’, (NL.IMRO0826.BSPhz5BG2013-VA01), met de hierbij behorende stukken.

Alle stukken kunnen worden ingezien bij het informatiecentrum op het stadhuis, Slotjesveld 1 te Oosterhout en in het Gemeenschapshuis Oostquartier, Provincialeweg 96 te Oosteind (tel. 0162-456037). Daarnaast kunnen de stukken geraadpleegd worden op de website van de gemeente www.oosterhout.nl of op www.ruimtelijkeplannen.nl.

Het vastgestelde bestemmingsplan heeft betrekking op het gebied gelegen rondom de aansluiting van de N629 op de A27 (deel van de Bovensteweg, Ekelstraat tot en met de kruising met Provincialeweg – Ter Horst, de Landbouwweg en een deel van de Polderweg). Het bestemmingsplan voorziet in het planologisch mogelijk maken van de reconstructie van de aansluiting van de N629 (Oosterhout – Dongen) op de op A27.

Beroep

Vanaf de dag na ter inzage legging van de stukken (vanaf vrijdag 7 oktober 2016) kan gedurende 6 weken (dus tot vrijdag 18 november 2016) beroep worden ingesteld tegen het gewijzigde besluit tot vaststelling van dit bestemmingsplan door:

  • een belanghebbende, die tijdig een zienswijze bij de gemeenteraad tegen het ontwerpplan naar voren heeft gebracht;

  • een belanghebbende, die kan aantonen daartoe redelijkerwijs niet in staat te zijn geweest;

  • een belanghebbende, die bezwaar heeft tegen de wijzigingen, die bij de vaststelling van het plan zijn aangebracht.

Op dit bestemmingsplan is de Crisis- en herstelwet van toepassing omdat het plan voorziet in de wijziging van een weg (artikel 3.4 van bijlage 1 van de Crisis- en herstelwet). Dit heeft consequenties voor de formele eisen van het indienen van beroep (zie hieronder).

Het beroep moet worden gericht aan de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA ’s-Gravenhage. Het beroepschrift moet worden ondertekend en bevat tenminste naam en adres van de indiener, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht en de gronden van beroep. In verband met het van toepassing zijn van de Crisis- en herstelwet kunnen na afloop van de beroepstermijn geen beroepsgronden meer worden aangevoerd (dus geen mogelijkheid tot het indienen van een pro forma beroepsschrift).

Het besluit tot vaststelling van dit bestemmingsplan treedt daags na afloop van de beroepstermijn in werking. Als binnen de beroepstermijn tevens een verzoek om voorlopige voorziening is ingediend bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, dan treedt het besluit tot vaststelling van dit bestemmingsplan niet in werking, voordat op dat verzoek is beslist. Een verzoek om voorlopige voorziening moet apart worden ingediend, naast het instellen van beroep. Zowel voor het instellen van beroep als het verzoeken om een voorlopige voorziening is griffierecht verschuldigd.

Oosterhout, 5 oktober 2016

Naar boven