Verkeersbesluit 9 straatjes aanpassing laad- en lostijden

Logo Amsterdam - Centrum

Nummer 2016-014106D d.d. 8 september 2016

 

Het algemeen bestuur van de bestuurscommissie voor stadsdeel Centrum;

 

Overwegingen ten aanzien van het besluit

Gelet op de bepalingen van de Wegenverkeerswet, het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990, de verordening op de bestuurscommissie en het ondermandaatsbesluit van het algemeen bestuur van 28 maart 2014,

 

gelet op de bepalingen van de Wegenverkeerswet (WVW 1994), het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (BABW), het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (RVV 1990),

 

 

  • Overwegende dat:

  • dat aan beide zijden van de 9 straatjes te weten de Reestraat, Huidenstraat, Runstraat, Berenstraat, Wolvenstraat, Wijde Heisteeg, Oude Spiegelstraat, Hartenstraat en de Gasthuismolensteeg, veelvuldig voertuigen tot stilstand worden gebracht;

  • dat hierdoor het uitzicht van fietsers op de aldaar aanwezige overstekende voetgangers etc. ernstig wordt belemmerd;

  • dat het herhaaldelijk voorkomt, dat bestuurders hun voertuigen tot stilstand brengen op delen van het trottoir van het genoemde weggedeelte;

  • dat deze gedragingen met name in de periode tussen 12:00 en 18:00 uur tot verkeersgevaarlijke situaties leiden;

  • dat door dit parkeergedrag de bruikbaarheid van het trottoir in ernstige mate wordt belemmerd, en/of regelmatig verkeersonveilige situaties ontstaan;

  • dat op de aanliggende grachten een aantal parkeerhavens als laad- en losgelegenheid zijn aangewezen met het oog op de in de 9 straatjes gevestigde ondernemingen, waarbij venstertijden gelden van 10:00-16:00 uur;

  • dat het wenselijk is navolging van het verkeersbesluit 2016-42352 d.d. 8 augustus 2016 de venstertijden van het laden en lossen op de aanliggende grachten te verruimen naar de tijden en dagen van het geldende stopverbod van de 9 straatjes te weten dagelijks tot 18.00 uur;

  • dat voor het aanpassen van de tijden van het laden en lossen een verkeersbesluit genomen dient te worden;

  • dat in onderstaand besluit de verkeerstekens zullen worden benoemd conform artikel 96 van het RVV 1990;

  • met betrekking tot de in dit besluit genoemde maatregelen conform artikel 24 van het BABW overleg is gevoerd met de politie;

  • het hierna genoemde weggedeelte onder beheer is van en gelegen is binnen de grenzen van stadsdeel Centrum.

 

 

BESLUIT

  • 1.

    door het wijzigen van de onderborden behorende bij de bestaande E7 borden van “ma t/m vr van 10.00 – 16.00 uur” naar “dagelijks van 10.00 -18.00 uur” op de hiernavolgende locaties:

a. de Herengracht tegenover perceel 242

b. de Herengracht tegenover perceel 292

c. de Herengracht, tegenover perceel 303

d. de Herengracht, tegenover perceel 348

e. de Keizersgracht, tegenover perceel 241

f. de Keizersgracht, tegenover perceel 240

g. de Keizersgracht, tegenover perceel 302

h. de Keizersgracht, tegenover perceel 311

i. de Keizersgracht, tegenover perceel 351

j. de Keizersgracht, tegenover perceel 404

k. de Prinsengracht, tegenover perceel 333

l. de Prinsengracht, tegenover perceel 449

m. de Prinsengracht, tegenover perceel 533

n. de Singel, tegenover perceel 282

o. de Singel tegenover perceel 402

  • 2.

    dit besluit in werking te laten treden zodra de onderborden genoemd onder 1 geplaatst zijn;

 

 

 

Algemeen bestuur van de bestuurscommissie voor stadsdeel Centrum, namens deze,

K. van Grunsven

 

Afdelingshoofd Schoon en Heel

 

MEDEDELINGEN

Bezwaar- of beroepsclausule

Belanghebbenden kunnen op grond van artikel 7:1 van de Algemene wet bestuursrecht, binnen zes weken na de datum van publicatie een gemotiveerd bezwaar maken tegen dit besluit.

 

Een bezwaarschrift moet worden ondertekend en minstens bevatten: uw naam en adres, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt, de gronden van uw bezwaar en het kenmerk nummer van dit besluit. Wilt u ook uw telefoonnummer vermelden en een kopie van dit besluit mee zenden. Het algemeen bestuur stelt het op prijs als u een kopie van uw bezwaarschrift faxt naar nummer 020 256 4433.

 

U stuurt uw bezwaarschrift naar:

Algemeen bestuur van de bestuurscommissie voor stadsdeel Centrum

Juridische Zaken

Postbus 202

1000 AE Amsterdam

 

Het maken van bezwaar schorst de werking van dit besluit niet. In spoedeisende gevallen kunt u bij de Voorzieningenrechter een voorlopige voorziening vragen, nadat u bezwaar heeft gemaakt, bij de Voorzieningenrechter, sector Bestuursrecht, Postbus 75850, 1070 AW Amsterdam. U betaalt hiervoor griffierechten.

 

Origineel aan:

Informatievoorziening IDB

 

Afschrift aan :

RvE Dienstverlening/Vergunningen (regulier)

Informatievoorziening/Functioneel en Gegevensbeheer

RvE Dienstverlening/Algemeen en sociaal loket

Gebiedsmanagement

Schoon & Heel Procesunit

Politie regionale eenheid Amsterdam

Dienst Stadstoezicht

Stichting Gehandicapten Overleg Amsterdam

ENFB

Naar boven