Vaststelling wijzigingsplan Buitengebied Schippersweg 6 Haarle met toepassing coördinatieverordening

Logo Hellendoorn

Bij het loket Bouwen, milieu en openbare ruimte in het huis voor Cultuur en Bestuur aan de Willem Alexanderstraat 7 in Nijverdal ligt vanaf zaterdag 17 september 2016 gedurende zes weken, tot en met vrijdag 28 oktober 2016, voor een ieder ter inzage het besluit van burgemeester en wethouders van de gemeente Hellendoorn van 6 september 2016, nummer 16INT02944 tot vaststelling van het wijzigingsplan Buitengebied Schippersweg 6 Haarle in combinatie met de verleende beschikking voor het bouwen van een paardenschuur, stapmolen en rijbak.

Het loket is geopend op werkdagen van 09.00 uur tot 12.00 uur en buiten deze tijden op afspraak, telefoon 0548-630 214.

U kunt het vastgestelde plan met de unieke naam: NL.IMRO.0163.WPBUSCHIPPERSWG6-VG01 inzien op ruimtelijkeplannen.nl via de link: http://iturl.nl/snDXqpU. Downloaden van het vastgestelde plan is mogelijk via de link: http://iturl.nl/snoSi3e. De verleende beschikking kunt u digitaal inzien via de link: http://iturl.nl/sn4-224.

Het betreft een wijziging van het bestemmingsplan Buitengebied 2009. Het plangebied omvat het woonperceel Schippersweg 6 te Haarle. Met dit wijzigingsplan wordt beoogd om het bestemmingsvlak te verleggen en te vergroten om de bouw van de paardenschuur mogelijk te maken met toepassing van een binnenplanse afwijking.

Gelijktijdig met het vastgestelde wijzigingsplan ligt ook de verleende beschikking omgevingsvergunning met bijbehorende stukken ter inzage. Dit is mogelijk op grond van de coördinatieverordening als bedoeld in artikel 3.30 van de Wet ruimtelijk ordening (coördinatieregeling) met als doel het bestemmingsplan en de omgevingsvergunning in één procedure af te ronden.

Aangezien niemand tijdig een zienswijze omtrent het ontwerpbestemmingsplan heeft kenbaar gemaakt bij burgemeester en wethouders, kunnen uitsluitend belanghebbenden aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten dat zij niet tijdig hun zienswijze bij burgemeester en wethouders naar voren hebben gebracht gedurende de termijn van terinzageligging schriftelijk beroep instellen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA ’s-Gravenhage (6:13 Awb).

Het beroepschrift dient te zijn ondertekend en dient tenminste de volgende gegevens te bevatten:

- uw naam en adres;

- een dagtekening;

- een omschrijving van het bestreden besluit;

- de gronden waarop uw beroep stoelt (de motivering).

Het bestemmingsplan treedt in werking met ingang van de dag na die waarop de beroepstermijn afloopt. Het indienen van een beroepschrift schorst het in werking treden van het bestemmingsplan niet. Daartoe kan, eveneens gedurende de termijn van terinzagelegging, een verzoek om schorsing en/of voorlopige voorziening worden ingediend bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State.

Naar boven