Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Koggenland | Staatscourant 2016, 4869 | Verkeersbesluiten |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Koggenland | Staatscourant 2016, 4869 | Verkeersbesluiten |
Verwijdering verkeerstekens Dwingel / Kantbeugel, Dwingel / Dorsvlegel te De Goorn en Koningsspil / Bonkelaar te Avenhorn
Burgemeester en Wethouders van Koggenland;
Op grond van artikel 15 van de Wegenverkeerswet 1994 moet een verkeersbesluit worden genomen voor de plaatsing of verwijdering van de in artikel 12 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (BABW) genoemde verkeerstekens, alsmede voor onderborden voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat of wordt gewijzigd;
Op grond van artikel 18, eerste lid, onder d van de Wegenverkeerswet 1994 is het college van burgemeester en wethouders bevoegd tot het nemen van verkeersbesluiten zoals aangegeven in artikel 15 van die wet wanneer het wegen betreft in beheer van de gemeente;
Overwegingen ten aanzien van het besluit:
Dat de Dwingel, de Dorsvlegel en de Kantbeugel gelegen zijn binnen de bebouwde kom van De Goorn en de Koningsspil en de Bonkelaar gelegen zijn binnen de bebouwde kom van Avenhorn;
dat deze wegen in beheer zijn bij de gemeente Koggenland;
dat de gemeentelijke wegencategorisering van Koggenland is opgenomen in het Gemeentelijk Verkeer en Vervoerplan 2013;
dat deze categorisering aansluit op de categorisering, zoals bedoeld in het landelijke beleid Duurzaam Veilig;
Kruispunt Dwingel - Kantbeugel, De Goorn
dat bestuurders die zich bevinden op de Kantbeugel voorrang moeten verlenen aan bestuurders die zich bevinden op de Dwingel;
dat zowel op de Kantbeugel als op dit deel van de Dwingel een maximum snelheid van
dat het kennisplatform verkeer en vervoer CROW in zijn publicaties richtlijnen heeft opgenomen inzake de inrichting van verschillende type wegen;
dat in deze publicaties is opgenomen dat de voorrang op kruispunten tussen wegen waar een maximum snelheid van 30 km/h geldt niet wordt geregeld door middel van het toepassen van verkeerstekens;
dat het kruispunt Dwingel – Kantbeugel volgens de richtlijnen dan ook een gelijkwaardig kruispunt moet zijn;
dat het dan ook wenselijk is om de huidige voorrangsregeling op het betreffende kruispunt op te heffen;
dat het betreffende voorrangskruispunt opgeheven kan worden door middel van het verwijderen van de verkeersborden B4, B5 en B6 van bijlage 1 van het RVV 1990 met de bijbehorende haaientanden.
Kruispunt Dwingel – Dorsvlegel , De Goorn
dat bestuurders die zich bevinden op de Dorsvlegel voorrang moeten verlenen aan bestuurders die zich bevinden op de Dwingel;
dat op de Dorsvlegel een maximum snelheid van 30 km/h geldt en dat op dit deel van de Dwingel een maximum snelheid van 50 km/h geldt.
dat de richtlijnen aangeven dat de voorrang geregeld moet worden op kruisingen met aansluitingen van een 30 km op een 50 km- weg;
dat dit bij voorkeur geregeld moet worden met een uitritconstructie;
dat de voorrang in de huidige situatie is geregeld met de verkeersborden B4, B5 en B6 van bijlage 1 van het RVV 1990 met de bijbehorende haaientanden;
dat wij de voorrang willen regelen conform richtlijnen;
dat wij dit bewerkstelligen door het verwijderen van de verkeersborden B4, B5 en B6 van bijlage 1 van het RVV 1990 met de bijbehorende haaientanden en hiervoor in de plaats de voorrang regelen middels een uitritconstructie.
Kruispunt Koningsspil – Bonkelaar , Avenhorn
dat bestuurders die zich bevinden op de Bonkelaar voorrang moeten verlenen aan bestuurders die zich bevinden op de Koningsspil;
dat op de Bonkelaar een maximum snelheid van 30 km/h geldt en dat op de Koningsspil een maximum snelheid van 50 km/h geldt.
dat de richtlijnen aangeven dat de voorrang geregeld moet worden op kruisingen met aansluitingen van een 30 km op een 50 km- weg;
dat dit bij voorkeur geregeld moet worden met een uitritconstructie;
dat de voorrang in de huidige situatie is geregeld met de verkeersborden B4, B5 en B6 van bijlage 1 van het RVV 1990 met de bijbehorende haaientanden;
dat wij de voorrang willen regelen conform richtlijnen;
dat wij dit bewerkstelligen door het verwijderen van de verkeersborden B4, B5 en B6 van bijlage 1 van het RVV 1990 met de bijbehorende haaientanden en hiervoor in de plaats de voorrang regelen middels een uitritconstructie.
dat in het onderstaande besluit de verkeerstekens zullen worden benoemd conform artikel 96 van het RVV 1990.
Dit verkeersbesluit is genomen na overleg met de verkeerscoördinator Noord-Holland, Dienst Regionale Operationele Samenwerking.
Dit besluit wordt 22 januari 2016 gepubliceerd in de Staatscourant.
Burgemeester en wethouders van Koggenland.
Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag, nadat een termijn van zes weken na de dag waarop het besluit in de Staatscourant bekend is gemaakt, is verstreken. Wanneer u het niet eens bent met deze beslissing, kunt u binnen zes weken na de dag van publicatie in de Staatscourant schriftelijk of via een digitaal formulier (www.koggenland.nl) bezwaar maken bij het college van burgemeester en wethouders. Een bezwaarschrift moet worden ondertekend en minstens de volgende gegevens bevatten:
de naam en het adres van de indiener;
een omschrijving van het besluit waartegen bezwaar wordt gemaakt;
de reden(en) waarom bezwaar wordt gemaakt.
Een bezwaarschrift schorst niet de werking van het besluit waartegen het gericht is. Bent u van mening dat er sprake is van spoed omdat het bestreden besluit uw belangen schaadt, dan kunt u bij de sector Bestuursrecht van de rechtbank Noord-Holland (Postbus 1621, 2003 BR Haarlem) een verzoek om voorlopige voorziening doen.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2016-4869.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.