Overwegingen ten aanzien van het besluit
overwegende dat de procedure voor wijziging van het bestemmingsplan in het kader van de aanleg van de carpoolplaats eind januari 2016 zal worden afgerond;
dat binnen het project Carpoolplaats ook een aantal langzaam verkeerverbindingen worden aangelegd;
dat daardoor een betere ontsluiting ontstaat vanuit de aangrenzende woonwijken richting Randweg Zuid en Weert (e.v.v.);
dat op dit moment deze route loopt via een gedeelte van de Ribesstraat en de verbinding naar het fietspad aan de Bengele;
dat deze route voor het langzaam verkeer nu dicht langs (de inritten van) de woningen aan de Ribesstraat af loopt;
dat het verleggen hiervan naar verwachting zal leiden tot een meer verkeersveilig alternatief;
dat er in de nieuwe situatie voor het langzaam verkeer vanaf een drietal punten vanuit de woonwijken een verbinding is met de oversteek van de Randweg Zuid bij McDonalds;
dat voor nagenoeg alle fietsers/voetgangers dit besluit zal leiden tot een betere en veiligere route;
dat gelijktijdig met de aanleg van de carpoolplaats, in de eerste helft van 2016, de nieuwe verbindingen voor langzaam verkeer worden aangelegd;
dat pas na afronding van deze werkzaamheden de huidige verbinding zal worden opgeheven;
dat de Politie Limburg-Noord, district Weert, basiseenheid Weert-Nederweert wel/niet kan instemmen met de hieronder genoemde verkeersmaatregel;
dat de huidige langzaam verkeerverbinding tussen de Ribesstraat en het fietspad aan de Bengele in beheer is bij de gemeente Nederweert;
gelet op artikel 2, lid 1a, 1b en artikel 2, lid 2a en 2b, artikel 15 lid 2 van de Wegenverkeerswet 1994; gelet op artikel 18, 21, 24 en 26 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer en het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990;