VERKEERSBESLUIT

Logo Heerenveen

 

Nr.: 16. 30 05180

Onderwerp: Gele markering Hussekamp Jubbega

Burgemeester en wethouders van Heerenveen;

overwegende,

dat de Hussekamp in Jubbega een erftoegangsweg binnen de bebouwde kom is met een maximumsnelheid van 30 km/h;

dat aan de Hussekamp de Mr. J.B. Kanschool basisschool is gevestigd;

dat door het halen en brengen van schoolkinderen op twee tijdstippen per dag er veel geparkeerde auto’s op de Hussekamp aanwezig zijn;

dat er regelmatig in de bochten en andere locaties wordt geparkeerd waardoor de doorstroming wordt geblokkeerd of gehinderd;

dat het ter verduidelijking en vanuit een oogpunt van verkeersveiligheid gewenst is op de Hussekamp aanvullende gele markering aan te brengen;

dat ter hoogte van de entree van de school onderbroken gele markering wordt aangebracht, zodat hier een kiss en ride zone ontstaat;

dat in de bochten rond het speelveld en langs de bossages aan de noordkant van het speelveld aan de Hussekamp doorgetrokken gele markering wordt aangebracht;

dat hierdoor tijdens de haal- en brengtijden minder overlast wordt veroorzaakt doordat er ordelijker/netter wordt geparkeerd;

dat er niet meer geparkeerd wordt in de bochten, zodat de route rondom het speelveld niet meer wordt gehinderd;

dat overleg met de politie heeft plaatsgevonden;

gelet op het raadsbesluit van 16 december 2004, waarbij aan hun college machtiging is verleend tot het nemen van besluiten als bedoeld in artikel 18, eerste lid onder d, van de Wegenverkeerswet;

B E S L U I T E N :

op de Hussekamp in Jubbega gele doorgetrokken en onderbroken markering aan te brengen zoals aangegeven in de bij dit verkeersbesluit behorende situatieschets.

Heerenveen, 5 augustus 2016

burgemeester en wethouders van Heerenveen.

Namens dit college,

, Afdelingshoofd IBOR,

R.H. Smit

Mogelijkheden bezwaar

Indien u tegen de inhoud van dit besluit bezwaar heeft, kunt u hiertegen een bezwaarschrift indienen. Het bezwaarschrift moet worden ingediend binnen zes weken na de datum waarop het besluit bekend is gemaakt (dit is meestal de datum van verzending). Het bezwaarschrift moet worden gericht aan het bestuursorgaan dat het besluit heeft genomen, zoals dit blijkt uit de ondertekening van het besluit.

Het adres waar u het bezwaarschrift dan naar toe moet sturen is: Postbus 15.000, 8440 GA Heerenveen. Graag in de linkerbovenhoek van de brief én van de enveloppe vermelden: “BEZWAARSCHRIFT”. Binnen een week na ontvangst krijgt u hiervan een ontvangstbevestiging.

Het bezwaarschrift moet ondertekend zijn en ten minste bevatten:

  • -

    uw naam en adres

  • -

    datum van het bezwaarschrift

  • -

    een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar heeft (indien mogelijk een kopie bijvoegen)

  • -

    de redenen van uw bezwaar.

Graag ook een telefoonnummer vermelden waaronder u bereikbaar bent.

Indien u over de bezwarenprocedure zelf meer informatie wilt, kunt u hierover een folder aanvragen of ophalen op het gemeentehuis.

Het is ook mogelijk om met gebruikmaking van uw DigiD langs digitale weg een bezwaarschrift in te dienen. Dit kunt u doen via de gemeentelijke website www.heerenveen.nl.

Verzoek om een voorlopige voorziening

Ingeval van onverwijlde spoed kunt u, naast het indienen van uw bezwaarschrift, aan de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Noord-Nederland vragen om een zogenaamde “voorlopige voorziening” te treffen. Een dergelijk verzoek dient vergezeld te gaan van een kopie van het bezwaarschrift. Het adres is als volgt:

Voorzieningenrechter Rechtbank Noord-Nederland

Afdeling bestuursrecht

Postbus 150

9700 AD Groningen

U kunt ook digitaal een verzoek om voorlopige voorziening indienen bij de voornoemde rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.

Voor de behandeling van een verzoek om voorlopige voorziening is een griffierecht verschuldigd. De griffier zendt u hiervoor een rekening.

Naar boven